Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F: motor V8 v detailech, z pěti litrů dává 477 koní
1.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Atmosférický V8 je v dnešní době pomalu jen americký přežitek. Jeden takový ale pro své RC F zvolil i Lexus. Teď nám ukázal podrobnější specifikaci.
Je tomu už docela dlouho, co jsme si mohli užít nový Lexus RC F na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a uběhl již čtvrtrok od chvíle, kdy jsme díky uniklé brožuře poznali jeho základní technické údaje. Přesto až dosud nebylo známo mnoho detailů, například jak dlouhý čas potřebuje sportovní kupé k akceleraci z klidu na stovku, přestože zlověstný zvuk jeho pětilitrového osmiválce díky jednomu videu znám byl. Teď se však situace zlepšila, neboť Lexus přihodil do banku oficiální informace.
Agregát s objemem 4 969 centimetrů krychlových a 32 ventily vyvinutý z jednotky pohánějící sedan IS F podle automobilky prošel komplexními změnami a jeho maximální výkon poskočil z původních 423 koní (311 kW) o 12 procent, tedy více než 54 koní. Díky tomu nabídne japonské dvoudveřové kupé s pohonem zadní osy zaměřené na sportovní zážitky ve výsledku 477 koní (351 kW). Tahle osmiválcová pila se navíc chlubí o něco vyšším kompresním poměrem (12,3:1), jehož zásluhou se podařilo zvýšit výkon napříč celým spektrem otáček. Tomu odpovídá i vyšší hodnota nejvyššího točivého momentu 530 Nm v rozmezí 4 800 až 5 600 otáček.
Zajímavý je také posun omezovače z dosavadních 6 800 otáček na současných 7 300. Jak bylo naznačeno, velkou zásluhu na růstu parametrů nese většina komponent, které jsou dle Lexusu zcela nové. Například se bavíme o novém sání včetně škrticí klapky, optimalizovaných válcích a pístech, vysokopevnostních kovaných ojnicích, klikovém hřídeli, titanových ventilech a také o odolnějších hlavních ložiskách. Přepracován byl také systém vstřikování D-4S a systém časování ventilů VVT-i.
Lexus se u atmosférického klenotu také pyšní tím, že motor umí při jízdě cestovní rychlostí pracovat s úspornějším Atkinsovým cyklem a ve vyšších otáčkách se přepíná do Ottova. Díky celé této výzbroji se podle technických dat výrobce dokáže RC F rozjet na stokilometrovou rychlost s pomocí osmistupňové automatické převodovky za 4,5 sekundy a čtyři sta metrů proletět v čase 12,5 sekundy, aby následně pokračovalo až k elektronicky omezeným 270 km/h.
Stále neznáme hmotnost, o níž se debatuje, že bude vyšší (cca 1 700 kilogramů) a dost dalších detailů k autu samotnému. To zřejmě aby nám Japonci měli ještě co vyprávět...
Lexus RC F dokáže v dnešním podivném automobilovém světě potěšit všechny fandy původních receptů. Jeho atmosférický osimiválec dělá i parádní randál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva