Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F detailně: ve sprintech i spotřebě prý pokoří sedan IS F
14.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Lexus zpřesnil technické parametry ostrého RC F. Sprint na stovku má zvládnout pod 4,8 s, pojede až 270 km/h.
Nové vrcholné kupé japonské automobilky jsme si vcelku zevrubně představili minulý týden. Pár důležitých informací však nebylo v té době k dispozici, díky čemuž jsme nemohli alespoň papírově vyřešit, zda se máme více těšit na Lexus RC F nebo na konkurenční BMW M4. Po premiéře obou zúčastněných na autosalonu v Detroitu bychom ale již zdánlivý ortel vynést mohli, neboť s novou tiskovou zprávou dorazilo i pár zásadních údajů.
Momentálně je tedy jisté, že srdcem japonského kupé se stane pětilitrový osmiválec. Ten bude produkovat více než 450 koní, přičemž točivý moment by měl překročit hodnotu 520 Nm. Veškerá síla přitom zamíří skrze osmistupňovou automatickou převodovku Sports Direct Shift (SPDS) na zadní kola a bude jedinou volbou. Stovku s ní má RC F „zvládnout za lepší čas než IS F“, přičemž obdobný verdikt platí také o spotřebě.
Pokud si uvědomíme, že sedan IS F dosáhl v první disciplíně času 4,8 sekundy a průměrně přitom spotřeboval 11,4 l/100 km, pak nás čeká zajímavá dynamika (i když BMW asi bude lepší). Zvláště pokud se značce povede splnit další cíl, kterým má být snížení hmotnosti pod 1 800 kg. Na upřesnění všeho si ale očividně budeme muset počkat, aktuálně je totiž jasná pouze nejvyšší rychlost 270 km/h, která bude navíc vzhledem ke své „kulatosti” a nakonec i výši nekorespondující s výkonem a velikostí vozu nejspíše znovu dána elektronickým omezovačem rychlosti.
Jen výkony v přímce ale RC F nechce být živo. Jako první Lexus s motorem vpředu se tak nové kupé může těšit na vektorování točivého momentu Torque Vectoring Differencial (TVD), což je jakási obdoba elektronického diferenciálu. Ta přitom využívá třech přednastavených režimů (Standard, Slalom, Track) k maximalizování průjezdu zatáčkami. Zaměřena je pak hlavně na čistou stopu.
Ohledně systému, který by japonskému kupé umožnil stejně „bezpečné driftování”, jaké si budou moci dovolit majitelé BMW M4, ale bohužel nemáme žádné zprávy. Ba co víc, Lexus dodává, že 19palcová kola dostanou o poznání širší pneumatiky než předchozí model IS F. Při vývoji tak na prvním místě očividně byla stabilita, kterou umocňuje zadní spoiler vysouvající se po překročení tempa 80 km/h.
Závěr našeho dnešního povídání pak můžeme věnovat karbonovému programu, který se nepodíval pouze na kapotu motoru, střechu a zmíněné křidélko, ale rovněž do interiéru. Zde jej přitom doprovází sportovní sedadla a volant, na fotkách si pak můžete povšimnout i digitálního displeje měnícího tvar i podsvícení podle zvoleného jízdního módu.
Tím ale tisková zpráva Lexusu skutečně končí, bližší informace zřejmě dostaneme až v Ženevě. Zvědavi jsme přitom hlavně na cenu, která v případě předchozího sportovního sedanu startovala hluboko pod úrovní konkurenčního BMW. Bude tomu tak i tentokrát?
Karbonová kapota, střecha a zadní spoiler jsou patrné hlavně u modelu oháknutého do bílého metalického laku. Nechybí ovšem ani na modrém odstínu, který je pro modely F typický
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva