Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F 2015: sporťák inspirovaný LFA dostane 460 koní, pojede až 300 km/h
13.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kupé Lexusu skutečně bude. Pod kapotou nabídne 460 koní, stát bude lehce přes 2 miliony. Dorazí rok po premiéře dostupnější verze RC.
Tak a je tu konec spekulací týkajících se vrcholného Lexusu RC F - dvoudveřové kupé skutečně dorazí, a to někdy na podzim příštího roku. Pod kapotou nabídne pětilitrový osmiválec vyladěný na 460 koní, které bude na zadní kola přenášet osmistupňová automatická převodovka. Nízkou hmotnost by měla zaručovat karbonová karoserie, ovladatelností má pak novinka navázat na supersport LFA. Ve srovnání s ním však bude RC F k mání za relativně dostupnou cenu, tedy alespoň v Americe - tam by měl stát přes 100 000 USD, v přepočtu něco přes dva miliony korun.
Než se ovšem k vrcholnému kupé dostaneme podrobněji, projdeme si nabídku pod ním. Tu bude tvořit několik verzí standardního Lexusu RC (Racing Coupe), které bude pohánět nový přeplňovaný dvoulitr, 2,5litrový hybrid a 3,5litrový šestiválec doplněný samosvorným diferenciálem Torsen. Stát přitom všechny mají na zkrácené platformě nového sedanu IS, vůči němuž se budou lišit i vzhledem. Představit totiž mají hlavně novou čelní masku, která bude o poznání agresivnější - tu následně RC F dotáhne asi až do úplného absurdna.
Ve srovnání s vrcholnou verzí ovšem budou standardní kupátka vcelku levným zbožím. Do showroomů japonské značky by totiž měly vtrhnout v září příštího roku za nějakých 40 000 USD (800 000 Kč). Jedná se ale samozřejmě o dealerství americké, v Evropě cena Lexusu RC dozajista překročí milionovou hranici. Vrcholné RC F se tak zřejmě na Starém kontinentu bude prodávat spíše za necelé tři miliony, i tak by ale koupě měla stát za to. Značnou část jeho komponentů totiž inspiroval supersport LFA.
Vliv tohoto modelu je patrný již na samotné karoserii, která používá karbonovou kapotu, střechu a víko zavazadelníku. Jen materiálem se ale Lexus neinspiroval, hlavní byla aerodynamika. RC F má totiž dosahovat tempa 300 km/h. Ventilační otvor v kapotě motoru (podívat se na něj můžete na ilustraci magazínu MotorTrend) tak nepřivádí vzduch k pohonné jednotce, nýbrž jej kvůli maximálnímu přítlaku směřuje pod podvozek. Ideální obtékání vzduchu kolem boků pak mají zaručovat speciálně tvarované prahy a blatníky, zatímco vzadu ovlivňuje přítlak automatický spoiler reagující na rychlost.
V rámci podvozku nabídne RC F o 15 mm nižší světlou výšku než standardní kupé RC. Ve srovnání s ním bude také užívat zesílený rám a speciálně nastavené tlumiče Sachs, chybět nebudou ani pružiny a stabilizátory s tužší charakteristikou. Zadní náprava by navíc měla dostat pomocná kontrolní ramena, což by jen naznačovalo možnou řiditelnost všech čtyř kol, v této oblasti ale raději počkáme na potvrzení. Jistotou by ale naopak měla být 19palcová kovaná kola BBS obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport PS2.
Na vývoji brzd pak Lexus spolupracoval s firmou Brembo, vrtaným kotoučům ve všech rozích a šestipístkovým třmenům vpředu a čtyřpístkovým vzadu se tak nemůžeme divit. Ostatně, zastavit musí 460 koní produkovaných pětilitrovým osmiválcem v 6 800 otáčkách (točivý moment 545 Nm má přijít ke slovu při 5 200 ot./min.). Jejich potenciál má celému světu již na dálku zvěstovat výfukový systém závodního stylu, přenos na zadní kola pak zařídí osmistupňový automat Sports Direct Shift se třemi režimy (Normal, Sport a Snow) převzatý z předchozího IS F.
Údaje o spotřebě nebo jízdní dynamice aktuálně bohužel nejsou k dispozici, podle techniků Lexusu má ale motor V8 plnit emisní regule EU6. A to i díky systému deaktivace poloviny válců, který se u Lexusu (a potažmo celé Toyoty) objevuje vůbec poprvé. Jízdě na čtyři válce tak musela být přizpůsobena i palivová pumpa, stejně jako se novému modelu uzpůsobila továrna Motomachi, kde dříve vznikal Lexus LFA. Na výrobní linky se proto má vrátit i oněch 175 speciálně vyčleněných techniků a designérů, kteří byli po ukončení výroby LFA dočasně přeřazeni na nová pracoviště.
Jen standardní verzí RC F pro ně ovšem práce neskončí. Postarat se totiž mají také o závodní provedení, by mělo dorazit někdy v roce 2017. To je ovšem již opravdu vzdálená hudba budoucnosti, vůči které je vrcholné kupé víceméně za dveřmi. Představit se totiž má již v lednu 2014 v Detroitu, kde bychom kromě jeho karoserie měli spatřit i karbonem a leštěným hliníkem zdobený interiér, v němž mají dominovat sportovní sedadla Recaro. A jelikož na stejném místě BMW zřejmě představí již produkční M4, začíná být autosalon NAIAS opravdovým svatostánkem všech fanoušků rychlých kol.



























Koncepční Lexus LF-CC by se měl stát vizuálním předobrazem chystaného kupé RC. Ve srovnání s ním by ale produkční verze měla získat na agresivitě, zvláště v provedení RC F
Zdroj: MotorTrend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva