Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC 2014: kupé detailněji, ukázalo zadní žebra i nové vnitřní podsvícení
5.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kupé je prý samostatným modelem, proto dostalo nový design i ovládání. Unikátní má být též jízdní dynamika.
Co jsme včera nakousli, to dnes dojíme. Řeč pochopitelně není o nějaké nové chuťovce Zdeňka Pohlreicha, ale o Lexusu RC, který bude za dva týdny debutovat na autosalonu v Tokiu. Jen pár hodin po představení prvních fotografií a informací zde máme druhou sadu, a ta nám japonské kupé přibližuje o poznání více. Činí tak včetně nového podsvícení interiéru, o kterém jsme se včera mohli zmínit pouze slovem. Nebudeme ovšem předbíhat a nejprve si projdeme jednotlivé části karoserie.
Veškerá oficiální data nemáme k dispozici, o hmotnosti tak i nadále pomlčíme. Ostatní dimenze jsou však jasnější. Na délku bude totiž kupé (ve verzi RC 350 i RC 300h) měřit 4 695 mm, na šířku 1 840 mm a na výšku 1 395 mm. Oproti sedanu IS, ze kterého vychází, je tak širší a delší o 30 mm. Rozvor však byl zkrácen o podstatných 70 mm, díky čemuž lze vzadu čekat méně místa pro nohy. A vlastně i pro hlavu, neboť výška dvoudveřového modelu klesla oproti čtyřdveřovému o 35 mm.
Tyto změny však mají své opodstatnění, neboť podle šéfinženýra automobilky Junichi Furuyamy je RC naprosto rozdílným vozem. „Jednu věc bych velmi rád zdůraznil. A to fakt, že představením nového modelu RC se nabídka Lexusu rozrostla o novou úroveň vzrušení. Není to jen IS Coupe, je to RC, kupé se svým vlastním charakterem. Je to zcela nezávislý vůz, ne jen nějaká odvozenina sedanu. A proto má svůj unikátní design i zcela vlastní jízdní dynamiku.“
To jen potvrzují žábry za zadními koly, díky nimž již přední maska nevypadá jako z jiného světa, ale působí sladěně se zbytkem vozu. Kromě možné vizuální přitažlivosti má přitom tento prvek také svou funkci v usměrňování proudění vzduchu, což se týká také malých křidélek na zadních světlech. A aby toho nebylo málo, pak s ohledem na aerodynamiku byla tvarována také vnější zpětná zrcátka, boční prahy a odtrhová hrana zavazadelníku, která přidává na přítlaku.
Uvnitř se základní architektura Lexusu IS již tolik nezměnila, vliv sedanu je patrný hlavně na palubní desce a vrchní části středové konzole. Středový tunel je však již zcela unikátní a představuje také nový touchpad, který u japonské automobilky nahrazuje dosavadní ovládání Remote Touch připomínající počítačovou myš. Prohlédnout si pak můžeme i nové podsvícení kabiny, které využívá LEDek zakomponovaných třeba do dveřních panelů.
Po stránce motorické pak víme, že RC 350 bude pohánět šestiválcový motor o 3,5litrovém objemu, zatímco hybridní verze RC 300h zůstane u 2,5litrového čtyřválce doplněného elektromotorem. Výkon zřejmě bude stejný jako v sedanu IS, což znamená nějakých 310 nebo 223 koní. Na údaje o jízdní dynamice si však musíme ještě chvíli počkat, stejně jako je zatím hudbou budoucnosti provedení RC F, které dorazí s osmiválcem produkujícím 460 koní.































Nové japonské kupé se ukázalo ze všech stran, patrné je tak žebrování za zadními koly. Uvnitř si pro změnu můžeme udělat představu o tom, jak vypadá nové diodové podsvícení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.