Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC 2014: kupé detailněji, ukázalo zadní žebra i nové vnitřní podsvícení
5.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kupé je prý samostatným modelem, proto dostalo nový design i ovládání. Unikátní má být též jízdní dynamika.
Co jsme včera nakousli, to dnes dojíme. Řeč pochopitelně není o nějaké nové chuťovce Zdeňka Pohlreicha, ale o Lexusu RC, který bude za dva týdny debutovat na autosalonu v Tokiu. Jen pár hodin po představení prvních fotografií a informací zde máme druhou sadu, a ta nám japonské kupé přibližuje o poznání více. Činí tak včetně nového podsvícení interiéru, o kterém jsme se včera mohli zmínit pouze slovem. Nebudeme ovšem předbíhat a nejprve si projdeme jednotlivé části karoserie.
Veškerá oficiální data nemáme k dispozici, o hmotnosti tak i nadále pomlčíme. Ostatní dimenze jsou však jasnější. Na délku bude totiž kupé (ve verzi RC 350 i RC 300h) měřit 4 695 mm, na šířku 1 840 mm a na výšku 1 395 mm. Oproti sedanu IS, ze kterého vychází, je tak širší a delší o 30 mm. Rozvor však byl zkrácen o podstatných 70 mm, díky čemuž lze vzadu čekat méně místa pro nohy. A vlastně i pro hlavu, neboť výška dvoudveřového modelu klesla oproti čtyřdveřovému o 35 mm.
Tyto změny však mají své opodstatnění, neboť podle šéfinženýra automobilky Junichi Furuyamy je RC naprosto rozdílným vozem. „Jednu věc bych velmi rád zdůraznil. A to fakt, že představením nového modelu RC se nabídka Lexusu rozrostla o novou úroveň vzrušení. Není to jen IS Coupe, je to RC, kupé se svým vlastním charakterem. Je to zcela nezávislý vůz, ne jen nějaká odvozenina sedanu. A proto má svůj unikátní design i zcela vlastní jízdní dynamiku.“
To jen potvrzují žábry za zadními koly, díky nimž již přední maska nevypadá jako z jiného světa, ale působí sladěně se zbytkem vozu. Kromě možné vizuální přitažlivosti má přitom tento prvek také svou funkci v usměrňování proudění vzduchu, což se týká také malých křidélek na zadních světlech. A aby toho nebylo málo, pak s ohledem na aerodynamiku byla tvarována také vnější zpětná zrcátka, boční prahy a odtrhová hrana zavazadelníku, která přidává na přítlaku.
Uvnitř se základní architektura Lexusu IS již tolik nezměnila, vliv sedanu je patrný hlavně na palubní desce a vrchní části středové konzole. Středový tunel je však již zcela unikátní a představuje také nový touchpad, který u japonské automobilky nahrazuje dosavadní ovládání Remote Touch připomínající počítačovou myš. Prohlédnout si pak můžeme i nové podsvícení kabiny, které využívá LEDek zakomponovaných třeba do dveřních panelů.
Po stránce motorické pak víme, že RC 350 bude pohánět šestiválcový motor o 3,5litrovém objemu, zatímco hybridní verze RC 300h zůstane u 2,5litrového čtyřválce doplněného elektromotorem. Výkon zřejmě bude stejný jako v sedanu IS, což znamená nějakých 310 nebo 223 koní. Na údaje o jízdní dynamice si však musíme ještě chvíli počkat, stejně jako je zatím hudbou budoucnosti provedení RC F, které dorazí s osmiválcem produkujícím 460 koní.
Nové japonské kupé se ukázalo ze všech stran, patrné je tak žebrování za zadními koly. Uvnitř si pro změnu můžeme udělat představu o tom, jak vypadá nové diodové podsvícení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch