Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus NX v detailech: nové turbo nabídne 238 koní, hybrid je o poznání slabší
23.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Japonská novinka je postavena na základech Toyoty RAV4, slibuje mnohé, v základu má stát okolo 1,37 milionu Kč.
Virtuální představení produkčního Lexusu NX máme již dávno za sebou. Na autosalonu v Pekingu se ovšem japonská novinka objevila „in natura“, přičemž automobilka nezapomněla ani na technická data. Konečně si tak můžeme blíže představit nový dvoulitrový čtyřválec, který je pro značku prvotinou na poli přeplňovaných agregátů. Mimo tento motor ovšem bude NX k mání také v hybridní verzi a chybět nebude ani atmosférický dvoulitr. Ve všech případech samozřejmě jde o benzinové pohonné jednotky, diesely totiž Lexus považuje za méně kultivované a tudíž jeho zásadám nevyhovující.
Vraťme se ale zpátky k přeplňovanému dvoulitru, který používá dvoukomorové turbodmychadlo, vodou chlazenou hlavu válců nebo přímé vstřikování. Přitom produkuje 238 koní, které přenáší inovovaný šestistupňový automat buď pouze na přední nápravu, nebo na všechna čtyři kola. To je ale vše, co automobilka o novém motoru sdělila, na data o jízdní dynamice či spotřebě si ovšem budeme muset počkat do druhé půli letošního roku, kdy bude zahájen prodej.
To samé ostatně platí také o zbytku nabídky, kde prim hraje hybridní ústrojí tvořené 2,5litrovým čtyřválcem pracujícím na bázi Atkinsonova cyklu, generátorem, elektromotorem a bateriemi. Dohromady přitom tato kombinace produkuje 197 koní, jenž mohou být přenášeny na přední nebo všechna kola. Atmosférický dvoulitr pak bude k mání pouze v Číně a Rusku, přičemž spojen má být s převodovkou CVT. Výkon však Lexus neupřesnil.
Více ovšem víme kupříkladu o rozměrech, kdy délka činí 4 630 mm, šířka 1 844 mm, výška 1 645 mm a rozvor 2 659 mm. Díky tomu je Lexus delší, nepatrně širší a výrazněji vyšší než Toyota RAV4, jejíž platformu používá. Veškeré komponenty navíc byly výrazně přepracovány a zejména vyztuženy dodatečnými laserovými sváry či lepidlem, díky čemuž má NX nabízet mnohem vyšší tuhost a tedy i ovladatelnost než dárcovský vůz.
Jistotou je pak samozřejmě i mnohem vyšší výbava, která počítá s novým touchpadem, adaptivním tempomatem, přednárazovým bezpečnostním systémem, monitoringem vozů ve slepém úhlu nebo asistentem varujícím před nechtěným vyjetím ze zvoleného jízdního pruhu. Mimo to pak NX jako první Lexus dorazí s displejem zobrazujícím přetížení, tradiční audio systém Mark Levinson je pro změnu obohacen o technologii Clari-Fi zlepšující kvalitu zkomprimovaných songů.
Dopřát si samozřejmě budete moci i prvky příplatkové výbavy, z nichž lze zmínit hlavně adaptivní podvozek nebo 18palcová litá kola, chybět ovšem nebude ani úroveň výbavy F Sport zvyšující vizuální přitažlivost a zahrnující již ve standardu sportovně naladěné tlumiče. V takové chvíli ovšem budete muset počítat s mnohem vyšší pořizovací cenou než u základního modelu, který by měl stát pod 50 000 Eur (cca 1,375 milionu korun).
Kompletní fotogalerie Lexusu NX
Lexus NX 200t F Sport
Lexus NX 300h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před hodinou - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva