Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus NX 2015: známe všechny české ceny, základ pod milion nekoupíte
27.7.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Prozatím s jedinou motorizací a dvěma druhy pohonu je na českém trhu k mání kompaktní SUV Lexusu. Jeho rozměry jsou vcelku skromné, ceny nikoli.
Lexus NX není zrovna starým známým. Světu se pořádně představil teprve v dubnu, už o pár dnů později byl ale nafocen na ulici a netrvalo ani dalších 14 dnů, než se dostal k americkým dealerům. Už tehdy bylo zřejmé, že Japonci hodlají kout své nové železo ještě ve značně žhavé formě a jejich nejnovější krok to jen potvrzuje - není ani srpen a k dispozici už máme kompletní český ceník a katalog. I když kompletní... K mání je v případě motorizací zatím jen část nabídky, u Lexusu jsme ale zvyklí na to, že pohonných jednotek pro své modely mnoho nenabízí, a tak dramatické rozšíření nelze očekávat ani do budoucna.
Než se dostaneme k věci, sluší se říci, kam tohoto novice vlastně zařadit. Zvykli jsme si mu říkat „kompaktní” a na poměry SUV Lexusu kompaktní skutečně je, podobná rétorika ale svádí k očekávání docela malého vozu někde na úrovni Škody Yeti a jí konkurujících modelů. Jenže realita je trochu jiná - NX měří na délku přes 4,6 metru, a tak to zase takový prcek není. Velikostně se může rovnat s Audi Q5 a BMW X3, což dozajista nejsou velká SUV, v nabídce německých značek ale najdeme i menší modely.
Pokud už víme, kam si NX zařadit, je třeba dodat, jaký pohon bude zprvu tím jediným dostupným. Jedná se o verzi NX 300h, tedy vůz vybavený pohonem, který se v našem testu Lexus IS 300h nepředvedl zrovna v zářivém světle. Pro NX ale nebude k mání úplně ten samý pohon a i když název zůstane vždy stejný (300h), k dispozici bude ve verzích označených zkratkami FWD a AWD, které snad není třeba vysvětlovat. S IS ale bude srovnatelná jen ta první, která bude mít pod kapotou 2,5litrový atmosférický plněný čtyřválec s výkonem nejvýše 114 kW (115 koní) a elektromotor nabízející až 105 kW (143 koní). To vše roztočí jen přední kola, varianta AWD pak k témuž přihodí ještě zadní elektromotor s 50 kW (68 koní) a stane se z ní čtyřkolka.
Zajímavé je, že obě varianty pak nabízejí shodný maximální výkon celé soustavy (145 kW resp. 197 koní) a totožnou dynamiku (stovka za 9,3 sekundy, maximálka 180 km/h). To nejsou oslnivé hodnoty, uvážíme-li, že se ve verzi AWD ustájilo dohromady až 326 koní, navíc je třeba dodat, ze v IS se pocitově tento pohon v praxi projevuje ještě méně intenzivní než deklarovanou dynamikou. V NX přitom má „na hrbu” až 1 905 kg v IS o více než 200 kg méně. Nebudeme ale předbíhat událostem a počkáme si na praktický test toho, jak NX jezdí. Dnes vám povíme hlavně kolik stojí.
Základní provedení s označením NX 300h přijde včetně DPH na 1 029 000 Kč. To není zrovna skromná cena, výchozí výbava NX přitom není nikterak omračující - odhlédneme-li o bezpečnostních prvků a záležitostí, které se do seznamu uvádějí hlavně proto, aby toho v něm bylo co nejvíce („páčka směrových světel s funkcí automatického návratu do výchozí polohy”), můžeme zmínit v podstatě jen elektricky ovládaná okna a zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, dvě loketní opěrky a základní palubní systém. Jenže v této „standardní výbavě” žádný model k mání není a už s výbavou Comfort dostáváte leccos k dobru.
Všechny prvky si budete moci projít v ceníku, který si můžete stáhnout níže, my vyjmenujeme třeba 17" litá kola, audiosystém Pioneer, lepší palubní systém s Bluetooth-konektivitou nebo kůží obšitý volant a řadící páku (spíše je to volič). Až toto vám tedy Lexus NX 300h FWD Comfort naservíruje za 1 029 000 Kč, připlatit se pak dá za kde co (třeba metalízu za 28 000 Kč). Pokud byste toužili po pohonu 4x4 (nebo jak označit pohon s až 197 koňmi na přední ose a nejvýše 68 na zadní), připravte si na AWD Comfort dalších 50 tisíc Kč.
Dalším stupněm výbavy je Executive s cenami 1 199 000 Kč (FWD) resp. 1 249 000 Kč (AWD), který ze 17" kol udělá 18", přihodí třeba kožené čalounění, LEDkové mlhovky, parkovací senzory, elektricky nastavitelná sedadla s vyhříváním nebo tempomat.
Varianta F-Sport s jiným vzhledem a pouze pohonem AWD (1 349 000 Kč) vypadá vrcholně, však obsahuje třeba i adaptivní tempomat, elektricky ovládané víko zavazadelníku, sportovní sedadla, kompletně LED-světla nebo elektricky nastavitelný volant. Jenže pravým cenovým vrcholem je až provedení Premium našlapané vším možným včetně audiosystému Mark Levinson, který vám bude na cestách hrát, pokud z peněženky vytáhnete alespoň 1 489 000 Kč, a to opět jen ve verzi AWD.
Jestli se NX za tyto ceny dá prodat, posuďte sami, my vám pro lepší rozhodování dáme k dispozici ještě úplný oficiální ceník (PDF, 91 kB) a také český katalog (PDF, 624 kB). Více vám od zítřka poví přímo dealeři Lexusu...
Lexus NX už je k mání i u nás, verze F-Sport v nabídce nechybí. Japonská X3 je ale zatím k mání jen s jedním motorem a pohonem přednćh nebo všech kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 5 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 8 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch