Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LS TMG 650: sedan s technologiemi z Formule 1 chce pokořit Nürburgring
22.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Divize TMG ladí sedan již třetím rokem. Z 800koňového výkonu sestoupila na praktičtějších 650 koní, s nimiž chce zajet ostré kolo v Zeleném pekle.
Divizi Toyota Motorsport GmbH (TMG) zřejmě již nemusíme podrobně představovat, přeci jen poprvé jsme o ní hovořili již v roce 2011. Už v té době navíc mělo sportovní oddělení japonské automobilky plné ruce práce s tímto dílem, alespoň to naznačuje nejnovější video. Na něm totiž šéf divize Alastair Moffitt uvádí, že práce na supersedanu LS začaly již v roce 2010. Zároveň také dodal, že loňská verze, která se ukázala na výstavě v Essenu, byla jakousi druhou fází. Pro letošek ovšem již máme co do činění s třetí fází, která sice do prodeje rovněž nedorazí, ovšem hodlá absolvovat minimálně jedno opravdu ostré kolo na Severní smyčce německého Nürburgringu.
Znamená ale výše zmíněné jen tolik, že divize TMG zbůhdarma vyhazuje peníze za vývoj něčeho, co nikdy nezamíří na běžné silnice? Ani náhodou. Podle Moffitta by plody práce jeho týmu měly sklízet budoucí modely značky. Sportovní oddělení Toyoty přitom ani nezačínalo na holém papíře, ale pokračovalo v činnosti započaté týmem Formule 1, který kdysi představoval pro TMG úkol číslo jedna. Proto asi nepřekvapí, že sporrovní odnož sídlí prakticky v samých kancelářích v německém Kolíně nad Rýnem, asi hodinu cesty od Ringu.
Bohužel, aktuálně nadále není jasné, zda Lexus, respektive Toyota představí divizi TMG jako svého oficiálního úpravce, který by konkuroval třeba podobně znějícímu AMG. Stejně tak prozatím nevíme, jaké komponenty upraveného Lexusu LS zamíří do sériové produkce. Jisté je pouze tolik, že původně měl sedan ze svého pětilitrového osmiválce produkovat 800 koní, tato síla však byla kvůli snadnějšímu přenosu na silnici zredukována na 650 koní.
S tímto výkonem a točivým momentem 710 Nm není pro Lexus LS TMG 650 problém zdolat stovku za 4,2 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 320 km/h. Jízdní dynamiku ale kupodivu Moffitt na videu příliš nerozebírá. Mnohem více se věnuje snižování hmotnosti, emisím a praktičnosti. Ve výsledku by tak vrcholný Lexus LS do běžného provozu klidně mohl zamířit jako celek. Jen není jisté, kdy by se to mohlo stát...














Lexus LS TMG 650 se letos vydá na Severní smyčku. Z ústředí sportovního oddělení to má slabou hodinku cesty
Loňská Fáze II vypadá po stránce vizuální prakticky identicky, více věcí tak u Lexusu, respektive u TMG mění pod kapotou
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321