Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LS 2013: ještě menší facelift, než jsme čekali
31.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už z mnoha úniků bylo zřejmé, že nové LS nebude tak úplně nové. Jeho oficiální odhalení ale skýtá ještě méně novinek, než by vás napadlo.
Lexus LS je dozajista zajímavé auto. Jestli je ale tak zajímavé, aby s technikou z roku 2006 a dvěma facelifty zvládlo na trhu úspěšně bojovat o zákazníky i v roce 2014, to už je otázka. Přesně to má přitom Lexus v plánu - místo očekávaného nového modelu totiž dnes formálně představil, druhou a o poznání větší modernizaci svého největšího sedanu připravenou pro modelový rok 2013. Pouze jednoroční budoucnost mu asi neplánuje, a tak inovovaná verze bude muset ještě v přespříštím roce předvést, zda je konkurenceschopná.
I proto jsme očekávali, že jí automobilka nadělí maximum novinek, třebaže už z předchozích úniků bylo zřejmé, že o úplně nový vůz rozhodně nepůjde. Dnešní premiéra ale ukazuje vlastně jen pramálo nového - k již známému vzhledu se přidávají sotva podstatné technické retuše a ani razantněji pozměněný interiér zřejmě nepřinese až tak nadčasové novinky, jak by bylo třeba. Jedinou úplnou novinku, verzi F Sport, pak Lexus představil víceméně jen vizuálně, a tak ani v tom směru nemůže sloužit mnoha novými fakty. Přesto si všechno podstatné pojďme shrnout.
Pominout tedy nemůžeme inovovaný zevnějšek, který je vlastně největší novinkou faceliftovaného LS. To podstatné jsme o něm řekli už dříve - právě z něj je totiž zřejmé, že o zcela nový model nejde, když vůz dostal pouze dramaticky přepracovaný předek s novou, unifikující přídí automobilky postavenou kolem tzv. „spindle grille”. Ten doprovázejí i nová hlavní světla, přední nárazník s jinými mlhovkami a adekvátně pozměněné navazující partie. Také záď byla upravena, ale už o poznání jemněji - zadní světla s novou vnitřní grafikou a jiný nárazník je asi tak všechno podstatné, co stojí za řeč.
Úplně poprvé můžeme s oficiálním odhalením nahlédnout do interiéru faceliftovaného LS, který už se od dosavadního provedení liší výrazněji. Především byla kompletně přepracována středová konzole, na které není původní snad vůbec nic - obrazový výstup palubního systému je větší a byl posunut do horní částí, pod ním nově najdeme výdechy ventilace a kompletně nový středový panel. Také středový tunel je jiný, volant je jiný, skoro všechno je jiné, ale celkový dojem z interiéru zůstává velmi podobný. Navíc si při některých pohledech na detaily nemůžete odpustit poznámku, že leccos je poplatné době vzniku původního vozu. Podívejte se třeba na faceliftované BMW 7, přímého to konkurenta LS a jeho přístrojovou desku. Tomu analogové budíky Lexusu nemohou konkurovat a ačkoli nepochybujeme o tom, že tohle nedělá auto autem, mnoho zákazníků na to chtě nechtě bude brát ohled.
Vůz pochopitelně nabídne i řadu nových a vylepšených prvků komfortní a zábavní výbavy. Nejde přitom jen o to, co je vidět (třeba onen nový výstup palubního systému), ale i řadu dalších záležitostí - automobilka slibuje třeba vylepšené odhlučnění kabiny, přepracovaný systém klimatizace s 13 senzory, vylepšený audiosystém Mark Levinson s 19 reproduktory nebo přehrávač disků Blu-ray pro zadní cestující. Také bezpečnostní výbava šla dále - vůz bude nyní standardně vybaven systémem aktivně zabraňujícím kolizi (A-PCS) nebo automatickým rozsvěcováním a zhasínáním dálkových světel (AHS), vylepšen byl také systém pro udržování vozu ve zvoleném jízdním pruhu (LKA).
Celkem Lexus mluví o 3 000 nových dílů, které má faceliftované provedení oproti dosavadnímu LS k dispozici, to ale snad musel počítat i každý ovladač klimatizace zvlášť. Čistě z uvolněných snímků se LS 2013 tak nové nezdá a ani informace o technice nenaznačují revoluci. Však posuďte sami.
V nabídce dále zůstávají všechny dosavadní verze LS 460, L460 L a LS 600h L a nepřibyla k nim žádná nová. Ani jejich modifikace přitom nejsou dramatické.
Začneme-li na vrcholu, pak pohon LS 600h L nestihla dokonce vůbec žádná technická změna a vůz dále nabízí maximálně 445 koní výkonu pramenícího z kombinace bezmála čtyřsetkoňového osmiválce a slabšího elektromotoru. Přesto nabízí při standardně dodávaném pohonu všech kol o něco lepší dynamiku a provozní efektivitu než dosud - na stovku zrychluje za 6,1 sekundy (-0,2 s), jede až 250 km/h (nezměněno, pochopitelně, tohle číslo má na triku omezovač) a v kombinaci si řekne o 8,6 litru benzinu na 100 km (-0,7 l/100 km).
Důvody ale neznáme a zároveň jsou to zatím jediné uvolněné evropské specifikace - ty americké se v případě LS 600h L nezměnily (0-60 mph za 5,5 sekundy, maximální rychlost 130 mph, kombinovaná spotřeba 11,8 litru benzinu na 100 km), a tak je docela dobře možné, že bylo jen elektronicky upraveno fungování vozu v hybridním módu, aby lépe vyhovělo evropským normám měření spotřeby. To se jistě dozvíme časem.
V případě alternativní verze LS 460 známe podrobnější data jen ke kratšímu provedení (tedy nikoli variantě L) a to jak s pohonem zadních, tak všech kol. V tomto případě došlo k lehkému přepracování pohonné jednotky a vůz nyní nabízí o 6 koní více pro modely s pohonem zadních kol a 3 koně více pro zadokolku. Proč jsou motory jiné a ještě v tomto poměru, to ví jen bůh a pár lidí z Lexusu, na každý pád motor nyní nabízí maximálně 391 resp. 385 koní pracujících s již dosud dodávanou osmistupňovou automatickou převodovkou. Zde známe pouze americké specifikace - zrychlení z 0 na 60 mph vůz zvládne za 5,4 sekundy s pohonem zadních a 5,9 s pohonem všech kol, maximální rychlost je omezena znovu na 130 mph (210 km/h). Kombinovaná spotřeba dle amerických norem činí 12,4 litru benzinu 100 km pro zadokolku a 13,1 l/100 km pro verzi 4x4.
Z dalších technických změn automobilka upozorňuje na nově naladěný systém adaptivního zavěšení kol (AVS), který má zejména dále potlačit hluk a vibrace od podvozku přenášené do interiéru a také na nově naladěné řízení a brzdy. V jejich případě má být projev komfortnější a ovladatelnost vozu přitom lepší.
Největší novinkou celého faceliftu je pak ostřeji laděná verze LS 460 F Sport, o níž ale automobilka řekla ze všeho nejméně. Uvolnila pouze fotky, z nichž do interiéru nahlíží pouhé dvě, a přidala strohé specifikace - vůz dostane krom již známého, agresivnějšího vzhledu také o 10 mm snížené zavěšení kol, lepší brzdy Brembo, samosvorný diferenciál Torsen a specifická 19" kola. Jestli se nějak změnil motor a jak ve výsledku funguje celé auto je zatím neznámou.
A zřejmě to neznámou ještě pár měsíců zůstane. Vůz se má dostat do prodeje v průběhu podzimu a teprve tehdy budou kompletně odhaleny jeho specifikace. Zásadní změny v případě cen nelze očekávat, i v tomto případě si ale na přesné informace ještě počkáme. Níže zatím najdete alespoň kompletní fotogalerii všech klíčových verzi, jejíž části lemují i dosavadní text.
Sečteno a podtrženo toho facelift Lexusu LS, i přes docela dlouhé povídání o něm, nepřináší mnoho. Technika se nezměnila prakticky vůbec, vzhled především na přídi a interiér i přes mnoho změn zřejmě nepřináší takové inovace, aby byl i za dva roky na špici. Klíčová ale bude reakce zákazníků, o které zatím můžeme jen spekulovat...
Kompletní galerie oficiálních snímků Lexusu LS 2013
Lexus LS 600h L 2013
Lexus LS 460 2013
Lexus LS 460 L 2013 - interiér prodloužené verze
Lexus LS 460 F-Sport 2013
Lexus LS 2013 - první snímky uvolněné evropským zastoupením
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024 - Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva