Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LF-CC: nový Lexus IS zatím jako pařížský koncept
17.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Luxusní divize Toyoty se zavázala představit deset dní před pařížským autosalonem dosud neviděný koncept. Čas se naplnil, tohle je on.
Kdo opět očekával tanečky s fotografickými upoutávkami nebo promenádou zakamuflovaného stroje před zaručeně pravým špionážním fotografem, bude zklamán nebo naopak s úlevou vydechne. Nic takového se protentokrát nekoná. Na začátku září Lexus slíbil odhalení zcela nového konceptu a bez jakýchkoli dalších cavyků se tak stalo.
Co máme před sebou? Podle tiskové zprávy následovníka stylistického směru představeného na letošním detroitském autosalonu v podobě studie sportovního kupé LF-LC, ukázku příštího designu Lexusu a zároveň náznak budoucího modelu střední třídy, a to s největší pravděpodobností znamená předzvěst nástupce modelu IS.
Dvoudveřové klasické kupé je podle tvrzení Toyoty funkčním prototypem. Za jeho projekčními LED světlomety se nachází hybridní pohon sestávající ze zážehového čtyřválce o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním a pracujícího v Atkinsonově cyklu a blíže nepopsaný elektromotor.
Parametry motorů automobilka neuvádí, leccos ale naznačuje věta - „tato pohonná jednotka dosahuje prvotřídní energetické účinnosti nabízející na každý gram CO2 více než 2 koně“. Absolutní výkon sice neznáme, každopádně Lexus uvádí emise oxidu uhličitého pod hranicí 100 g na kilometr a to by znamenalo, že koncept LF-CC disponuje cirka 200 koňmi. A to je shodou okolností téměř identické číslo, které Toyota udává pro Camry 2,5 Hybrid a Lexus pro sesterský ES 300h.
I kdyby to byly naprosto identické pohony, což samozřejmě nemusí, jeden zásadní rozdíl mezi konceptem a oběma stroji existuje. Lexus LF-CC je vůz klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol.
Nejvyšší šéf designového oddělení Takeshi Tanabe tvrdí, že LF-CC je představitelem „nové éry“, s čímž se asi souhlasit dá (i podle interiéru jde téměř o hotový vůz), ale také nemusí (gril a spoustu linii jsme viděli již už Lexusu GS). Každopádně slíbený stroj je na světě a jako přímý konkurent nového BMW řady 4, Audi A5 a Mercedesu C Coupe by vůbec nevypadal marně. Co vy na to?
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Nový koncept má pod přední kapotou hybridní jednotku o výkonu 200 koní a pohon zadních kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus