Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LF-CC: nový Lexus IS zatím jako pařížský koncept
17.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Luxusní divize Toyoty se zavázala představit deset dní před pařížským autosalonem dosud neviděný koncept. Čas se naplnil, tohle je on.
Kdo opět očekával tanečky s fotografickými upoutávkami nebo promenádou zakamuflovaného stroje před zaručeně pravým špionážním fotografem, bude zklamán nebo naopak s úlevou vydechne. Nic takového se protentokrát nekoná. Na začátku září Lexus slíbil odhalení zcela nového konceptu a bez jakýchkoli dalších cavyků se tak stalo.
Co máme před sebou? Podle tiskové zprávy následovníka stylistického směru představeného na letošním detroitském autosalonu v podobě studie sportovního kupé LF-LC, ukázku příštího designu Lexusu a zároveň náznak budoucího modelu střední třídy, a to s největší pravděpodobností znamená předzvěst nástupce modelu IS.
Dvoudveřové klasické kupé je podle tvrzení Toyoty funkčním prototypem. Za jeho projekčními LED světlomety se nachází hybridní pohon sestávající ze zážehového čtyřválce o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním a pracujícího v Atkinsonově cyklu a blíže nepopsaný elektromotor.
Parametry motorů automobilka neuvádí, leccos ale naznačuje věta - „tato pohonná jednotka dosahuje prvotřídní energetické účinnosti nabízející na každý gram CO2 více než 2 koně“. Absolutní výkon sice neznáme, každopádně Lexus uvádí emise oxidu uhličitého pod hranicí 100 g na kilometr a to by znamenalo, že koncept LF-CC disponuje cirka 200 koňmi. A to je shodou okolností téměř identické číslo, které Toyota udává pro Camry 2,5 Hybrid a Lexus pro sesterský ES 300h.
I kdyby to byly naprosto identické pohony, což samozřejmě nemusí, jeden zásadní rozdíl mezi konceptem a oběma stroji existuje. Lexus LF-CC je vůz klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol.
Nejvyšší šéf designového oddělení Takeshi Tanabe tvrdí, že LF-CC je představitelem „nové éry“, s čímž se asi souhlasit dá (i podle interiéru jde téměř o hotový vůz), ale také nemusí (gril a spoustu linii jsme viděli již už Lexusu GS). Každopádně slíbený stroj je na světě a jako přímý konkurent nového BMW řady 4, Audi A5 a Mercedesu C Coupe by vůbec nevypadal marně. Co vy na to?
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Nový koncept má pod přední kapotou hybridní jednotku o výkonu 200 koní a pohon zadních kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch