Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LC 500: sériové kupé je krásný stroj, dostal motor 5,0 V8 a 10 převodů
11.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) V záplavě přeplňovaných motorů přichází LC s atmosférickým pětilitrem a spoustou krásy i luxusu.
Možná si vzpomenete na Lexus SC první generace, kupé s osmiválcovým motorem, které bylo v 90. letech poměrně oblíbené hlavně v USA. Dostalo nástupce ve formě kabrioletu s pevnou skládací střechou, který ale nebyl ani hezký, ani příliš dobře postavený a ani moc řidičsky atraktivní. Jeho výroba skončila v roce 2010 bez nástupce a dlouho to vypadalo, že tomu tak zůstane. Teď už víme, že nezůstane. Japonci navzdory původním plánům vdechli život konceptu LF-LC a udělali z něj sériový model jménem Lexus LC 500, který se dnes představil v Detroitu.
Na rozdíl od mnoha jiných studií, produkční LC jako by konceptu z oka vypadlo. Samozřejmě je odlišné, ale linky předních světel jsou konceptu hodně podobné, stejně jako oblast dolní hrany oken. Záď nepřipomíná tolik ostatní Lexusy a opět je zádi konceptu LF-LC dost podobná. Jinak, jako u každého soudobého Lexusu, vidíme přední masku ve tvaru vřetene a zejména kvůli ní bude záležet na vkusu každého, jestli se mu LC bude líbit nebo ne.
Interiér už se od toho v konceptu liší výrazně více, třebaže na dveřích vidíme jisté náznaky kabiny konceptu LF-LC. Místo klasických budíků je tu pochopitelně displej a vidíme ještě jeden displej uprostřed, pod částečně průhledným panelem, táhnoucím se přes celou šíři přístrojové desky. Těm znalejším historie japonských aut to může připomenout palubní desku Hondy Prelude z let 1991 - 1996.
Interiér Lexusu LC snoubí eleganci s uzavřeností kokpitu, to patrně zejména madlem na pravé straně středové konzole, které asi dost ztíží spolujezdci sahání na ovládací prvky. To může být plusem, pokud často vozíte někoho, kdo různá nastavení nenechá na pokoji, ale také to může spolujezdci ztížit nastavování teploty pro jeho půlku vozu.
Kabina byla navržena tak, aby boky řidiče byly co nejblíže těžiště vozu, píše se v tiskové zprávě. Sedadla nabízejí komfort na dlouhé cesty, ale zároveň dost opory při ostrém projíždění zatáček, a za příplatek budou k mání sportovní sedačky, které tělo podrží ještě lépe. A obě verze mohou být potaženy kůží nebo alcantarou, stejně jako zbytek interiéru.
Po stránce výbavy očekávejme veškerou nejmodernější elektroniku, jejímž středem bude vylepšený infotainment Lexus Multimedia. Základem bude audio Pioneer, vyvinuté speciálně pro tento vůz, a pro audiofily bude za příplatek k mání systém Mark Levinson. Na palubě bude Lexus Safety System+, který zarnuje adaptivní tempomat se schopností popojíždět v zácpě, aktivní udržování v jízdním pruhu nebo třeba automatická dálková světla.
Lexus LC stojí na nové platformě z korporátní rodiny GA-L, která je modulární a bude základem pro příští generace dalších sedanů a kupé značky, které budou mít motor vpředu a pohon zadních kol. Hlavním cílem této platformy je dostat těžké věci, tj. motor a lidi na palubě, co nejníže a co nejblíže středu auta pro co nejlepší ovladatelnost. V autě se tedy bude nejspíš sedět dost nízko.
Pro optimální rozložení hmotnosti jsou také dveře vozu vyrobeny částečně z karbonu, jak ukazuje i jeden z obrázků níže, a za příplatek je možno si objednat i karbonovou střechu. Na voze také našly hojného využití vysokopevnostní ocel a hliník. Pro lepší torzní tuhost jsou v motorovém prostoru vzpěry a pro lepší ovladatelnost dostalo víceprvkové zavěšení po dvou kulových čepech do ramen, kde většinou bývá po jednom. Ona ramena jsou vyrobena z hliníku pro snížení neodpružené hmotnosti. Vůz sedí na ohromných 21" kolech vpředu i vzadu. Obouvá pneumatiky Michelin Pilot Sport a vpředu mají šíři 245 mm, vzadu 275 mm.
Dá se říci, že to nejlepší jsme si nechali na konec - Lexus LC 500 pohání atmosférický vidlicový osmiválec o objemu pěti litrů. Odtud označení 500, které budiž balzámem, pokud vás vyvedlo z míry, že faceliftované BMW 330i má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec. Motor Lexusu LC 500 dává 473 koní a 527 Nm, které posílá na zadní kola přes desetistupňový automat, první v luxusním autě na světě.
Je to klasická automatická převodovka s hydrodynamickým měničem točivého momentu, jejíž hladkost zde zvítězila nad módními, ale [[0000020542 ne všude populárním dvouspojkami], které umí být rychlejší. Zrovna rychlost řazení ale podle tiskové zprávy je u nového desetikvaltu na úrovni dvouspojek a novinka je prý také menší a lehčí než některé osmikvalty. Manuál v nabídce ani nečekejte, bohužel.
Data o dynamice nejsou přesně známa, víme jen, že Lexus se snaží o čas zrychlení na 60 mph (96,6 km/h) pod 4,5 vteřiny. Známe také délku auta 4 760 mm, jeho šířku 1 920 mm, výšku 1 345 mm a rozvor 2 870 mm. Hmotnost známa není, ale údajně se Lexus chce dostat pod 1 900 kilogramů.
Lexus LC bude konkurovat vozům jako Mercedes-Benz třídy S Coupé nebo BMW řady 6 Coupé. Měl by se ukázat i v hybridní verzi LC 500h se základem v 3,5litrové V6 a v levnější variantě, pravděpodobně s šestiválcovým motorem. Odpovídající míru luxusu nabídnout zvládne a síly má také dost. Pochopitelně ale bude odpovídající i cena, ta má v USA začínat těsně pod 100 tisíci dolary, tedy cca 2,48 miliony korun. V Evropě rozhodně nebude levnější. Počkejme si na jaro roku 2017, kdy tento vůz uvidíme v prodeji.
Lexus LC 500 chce nabídnout luxus srovnatelný s třídou S Coupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva