Lexus IS-F 2012: pomůže lepší podvozek?

Lexus IS-F měl být kladivem na BMW M3, velkou díru do světa ale aspoň v Evropě neudělal. Pomůže mu pro další rok nově naladěný podvozek?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lexus IS-F 2012: pomůže lepší podvozek?

12.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lexus IS-F 2012: pomůže lepší podvozek?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lexus IS-F měl být kladivem na BMW M3, velkou díru do světa ale aspoň v Evropě neudělal. Pomůže mu pro další rok nově naladěný podvozek?

Když jsme v roce 2008 testovali Lexus IS-F, museli jsme chtě nechtě dojít k závěru, že sice jde o velmi silné a rychlé auto, chování jeho podvozku bylo ale na náš vkus poněkud divoké. To se na jednu stranu projevovalo pozitivně ve smyslu jeho chování na věčně špatných českých silnicích, na druhou stranu bylo za takových podmínek těžké využít potenciál všech 423 koní. Z auta jako by bylo cítit primární naladění pro americký trh, kde ježdění vyššími rychlostmi v provozu není tak obvyklé a vůz se svými 1 800 kily hmotnosti není ani žádná okruhová lasička. Zkrátka dravý cesťák, však těmito slovy jsme jej popsali již v roce 2008.

Jenže cesťáků je na trhu spousta a pokud se chcete prosadit ve třídě silných sedanů či kupé střední třídy, musíte nejprve dorovnat, nebo rovnou na hlavu porazit BMW M3. I to nám v poslední generaci poněkud „vyměklo”, s využitím svého výkonu ale problém stále nemá. Je na něm znát, že vzniklo naopak v prvé řadě pro Evropu, kde je alespoň na jednom místě normální jezdit 250 či více km/h i v běžném provozu. Lexus se již pokoušel nastavení IS-F změnil, aby byl více konkurenceschopný, evidentně se to ale zatím nepodařilo. Pro rok 2012 totiž přichystal další změny.

Nejsou ani trochu designové, na ty přišlo loni, a tak se prosím nedivte, že tento článek provázejí starší snímky modelu 2011. Ten pro rok 2012 totiž dostane hlavně přepracovaný podvozek, který by měl nabídnout lepší celkovou ovladatelnost a zážitek z jízdy. Postarat se o to mají nové tlumiče a pružiny, chování v zatáčkách mají podpořit i tužší stabilizátory. To zní jako jasný krok směrem k ostřejšímu naladění, Lexus ale přesto slibuje zachování komfortního jízdního projevu. Bez zajímavosti jistě není, že úpravy se týkají jen evropského provedení a dávají nám tak trochu zapravdu v tom, že původně stejné naladění pro starý kontinent i Severní Ameriku nebylo alespoň ve zdejších podmínkách přijato s nadšením.

Nevíme, jak tyto novinky budou fungovat, jisté ale je, že pod kapotou vozu zůstává nezměněný pětlitrový osmiválec s výkonem až 423 koní, který je posílán na kola zadní nápravy skrze sedmistupňovou automatickou převodovku. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a maximálka 270 km/h zůstávají nezměněny.

Krom úprav podvozku si IS-F 2012 připisuje dvě novinky do nabídky příplatkové výbavy. Obě jsou viditelné, leč zatím ne pro nás - 19" kola BBS se čtrnáctipaprskovým designem a nové dvoubarevné kožené čalounění interiéru v kombinaci černé a červené. Cena inovovaného provedení v Německu začíná na 70 600 Eur (něco přes 1,7 milionu Kč) a nedá se očekávat, že by u nás byla významně odlišná.


Lexus IS-F 2012: pomůže lepší podvozek? - 1 - Lexus IS-F 2011 01Lexus IS-F 2012: pomůže lepší podvozek? - 2 - Lexus IS-F 2011 02Lexus IS-F 2012: pomůže lepší podvozek? - 3 - Lexus IS-F 2011 03Lexus IS-F 2012: pomůže lepší podvozek? - 4 - Lexus IS-F 2011 04Lexus IS-F 2012: pomůže lepší podvozek? - 5 - Lexus IS-F 2011 05Lexus IS-F 2012: pomůže lepší podvozek? - 6 - Lexus IS-F 2011 06Lexus IS-F 2012: pomůže lepší podvozek? - 7 - Lexus IS-F 2011 07
Lexus IS-F pro rok 2011. Model 2012 odliší maximálně jiná kola a nové čalounění interiéru

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.