Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus IS-F 2012: pomůže lepší podvozek?
12.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lexus IS-F měl být kladivem na BMW M3, velkou díru do světa ale aspoň v Evropě neudělal. Pomůže mu pro další rok nově naladěný podvozek?
Když jsme v roce 2008 testovali Lexus IS-F, museli jsme chtě nechtě dojít k závěru, že sice jde o velmi silné a rychlé auto, chování jeho podvozku bylo ale na náš vkus poněkud divoké. To se na jednu stranu projevovalo pozitivně ve smyslu jeho chování na věčně špatných českých silnicích, na druhou stranu bylo za takových podmínek těžké využít potenciál všech 423 koní. Z auta jako by bylo cítit primární naladění pro americký trh, kde ježdění vyššími rychlostmi v provozu není tak obvyklé a vůz se svými 1 800 kily hmotnosti není ani žádná okruhová lasička. Zkrátka dravý cesťák, však těmito slovy jsme jej popsali již v roce 2008.
Jenže cesťáků je na trhu spousta a pokud se chcete prosadit ve třídě silných sedanů či kupé střední třídy, musíte nejprve dorovnat, nebo rovnou na hlavu porazit BMW M3. I to nám v poslední generaci poněkud „vyměklo”, s využitím svého výkonu ale problém stále nemá. Je na něm znát, že vzniklo naopak v prvé řadě pro Evropu, kde je alespoň na jednom místě normální jezdit 250 či více km/h i v běžném provozu. Lexus se již pokoušel nastavení IS-F změnil, aby byl více konkurenceschopný, evidentně se to ale zatím nepodařilo. Pro rok 2012 totiž přichystal další změny.
Nejsou ani trochu designové, na ty přišlo loni, a tak se prosím nedivte, že tento článek provázejí starší snímky modelu 2011. Ten pro rok 2012 totiž dostane hlavně přepracovaný podvozek, který by měl nabídnout lepší celkovou ovladatelnost a zážitek z jízdy. Postarat se o to mají nové tlumiče a pružiny, chování v zatáčkách mají podpořit i tužší stabilizátory. To zní jako jasný krok směrem k ostřejšímu naladění, Lexus ale přesto slibuje zachování komfortního jízdního projevu. Bez zajímavosti jistě není, že úpravy se týkají jen evropského provedení a dávají nám tak trochu zapravdu v tom, že původně stejné naladění pro starý kontinent i Severní Ameriku nebylo alespoň ve zdejších podmínkách přijato s nadšením.
Nevíme, jak tyto novinky budou fungovat, jisté ale je, že pod kapotou vozu zůstává nezměněný pětlitrový osmiválec s výkonem až 423 koní, který je posílán na kola zadní nápravy skrze sedmistupňovou automatickou převodovku. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a maximálka 270 km/h zůstávají nezměněny.
Krom úprav podvozku si IS-F 2012 připisuje dvě novinky do nabídky příplatkové výbavy. Obě jsou viditelné, leč zatím ne pro nás - 19" kola BBS se čtrnáctipaprskovým designem a nové dvoubarevné kožené čalounění interiéru v kombinaci černé a červené. Cena inovovaného provedení v Německu začíná na 70 600 Eur (něco přes 1,7 milionu Kč) a nedá se očekávat, že by u nás byla významně odlišná.
Lexus IS-F pro rok 2011. Model 2012 odliší maximálně jiná kola a nové čalounění interiéru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva