Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus IS 2013: nová japonská „trojka“ je oficiálně venku
9.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ 112 foto) Nový sedan nabídne pro Evropu dva motory. Slibuje ale třeba i lepší posez za volantem a nebo elektrostatické ovladače.
Jak jsme řekli, tak se i stalo. Po sérii úniků Lexus oficiálně představil třetí generaci modelu IS, a to především po vizuální stránce. Většinu detailů si japonská automobilka nechává až na autosalon, jinak by její přítomnost v Detroitu byla poněkud zbytečná. Takto nás ovšem může napínat spotřebou i jízdní dynamikou modelů IS 250 a IS 300h, což jsou verze určené pro Evropu. Jasno ale není ani v případě Lexusu IS 350, který zřejmě bude k dispozici opět jen v zámoří. Právě k němu se ovšem vztahuje nejvíce fotodokumentace.
Dá se ovšem počítat s tím, že jediné změny mezi americkými a evropskými modely se budou odehrávat pod kapotou. Samozřejmě s výjimkou těch detailů, které vyžadují zákony. Jinak by ovšem veškeré nové technologie měly být k mání na všech trzích, na které nový Lexus IS vstupuje. To samé se týká i osmistupňové automatické převodovky, která je jedinou volbou, stejně jako pohon zadních kol. V případě hybridu by ovšem výkon elektromotorů mohl alespoň teoreticky směřovat i na nápravu přední, to ještě uvidíme.
Jak jsme ovšem uvedli, technické parametry japonská značka vesměs tají. Víme tak pouze tolik, že spotřeba tohoto modelu by neměla přesáhnout 4,3 l/100 km. Pro její dosažení ovšem bude potřeba vůz přepnout do ekonomického režimu, který tomu přizpůsobí odezvu plynového pedálu. Sazkou na jistotu by pak u tohoto modelu mělo být i samočinné vypínání a zapínání motoru.
Vzhledem k tomu, že snímky evropského modelu představují model F Sport, je jasné, že již od počátku prodeje bude k mání i tato výbava. Se změnami v motorovém prostoru nepočítejte, bodykit ovšem bude agresivnější, kola větší a podvozek nižší a tužší. Mimo to se v interiéru objeví sportovnější volant a sedadla, standardní obložení pak nahradí karbon.
Dynamičnost ale má japonská novinka nabízet již v základu. Vylepšen byl totiž úhel usazení nového volantu a jeho nastavení, zatímco přední sedadla se přiblížila k podlaze. S ohledem na zmenšení tloušťky opěradel a protažení rozvoru pak zadní cestující budou pro změnu benefitovat z většího prostoru. Pamatováno bylo i na praktičnost. Zadní lavice tak umožní sklápění opěradel v poměru 60:40, čímž se navýší variabilita zavazadlového prostoru. Ten by přitom již standardně měl nabízet více místa pro vaše kufry a tašky. Lexus kromě toho dodává, že zlepšena byla kvalita veškerých materiálů.
Chybět samozřejmě nemůže ani nějaké to prvenství. Týká se elektrostatických ovladačů, které by měly vyžadovat jen lehounké přejetí prstem. Jak budou fungovat reálně, na to odpoví až náš test, předtím si ale ještě odbudeme podrobné představení po oficiální premiéře. To nás čeká za pár dnů.
Fotogalerie Lexusu IS 250 F Sport 2013 v evropské specifikaci
Fotogalerie Lexusu IS 350 2013 ve specifikaci pro americký trh
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 40 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva