Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus IS 2011: další malý facelift
31.8.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Japonské automobilky jsou známy tím, že své produkty rády výrazněji vylepšují klidně každý rok. Lexus jako by chtěl toto pravidlo potvrdit a po nedávném faceliftu přišel s další sadou vylepšení modelu IS.
Na první pohled si žádných dramatických odlišností nevšimnete, při bližším zkoumání ale najdete oproti IS 2010 několik menších změn, které při troše dobré vůle za malý facelift označit lze.
Standardní IS tak dostalo nový design kol, upravená zadní světla a přední LED svítilny pro denní svícení. Více se liší sportovně laděné provedení F-Sport, které bude zdobit nový přední nárazník, jiná maska chladiče, upravený zadní spojler a nová 18" kola. Uvnitř najdeme černý strop po vzoru bavorského M paketu a obložení palubní desky v titanovém provedení.
Pod kapotou dostala padáka současná motorizace 220d, která byla nahrazena slabší verzí 200d. Jde o tentýž diesel o objemu 2,2 litru, kerý ale má místo 130 kW (177 koní) jen 110 kW (150 koní). Důvod této změny je neznámý, ale nebude se týkat všech trhů. Např. v Anglii se s IS 220d mohou rozloučit, v Německu nikoli a obě verze (200d i 220d) budou k dispozici současně. Jak tomu bude u nás, to teprve uvidíme, slabší novinka každopádně zrychluje se šestistupňovým manuálem na stovku za 10,2 sekundy a rozjede se až na 205 km/h. Kombinovaná normovaná spotřeba má čini 5,1 litru nafty na 100 km.
Upraven byl také zážehový šestiválec s objemem 2,5 l pro modely IS250 a IS250 C. Jeho výkon zůstal nezměněn (153 kW, 205 koní) stejně jako točivý moment (252 Nm), podařilo se však snížit průměrnou spotřebu z 9,1 l/100 km na 8,4 l/100 km. Motor také plní emisní normu Euro 5, ostatně mu ani nic jiného nezbývá.
Jemně faceliftovaný IS si svou premiéru zažije koncem září v Paříži, do showroomů dealerů by měl dorazit ještě letos. Snad i do těch českých...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch