Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum?

Nový dvoulitrový motor 200t se podle očekávání šíří nabídkou Lexusu. Jako další v řadě jej dostal model IS, jen dobrá zpráva to ale být nemusí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum?

27.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový dvoulitrový motor 200t se podle očekávání šíří nabídkou Lexusu. Jako další v řadě jej dostal model IS, jen dobrá zpráva to ale být nemusí.

Když jsme kdysi testovali nový Lexus IS, označili jsme jej mezi srovnatelnými vozy za nejlepší a přesto druhý. Proč? Protože sice jde o v mnoha ohledech špičkové auto, o zákazníky této třídy aut ale může těžko seriozně usilovat s prakticky jediným motorem v nabídce. Šestiválec IS 250 je sice výborný, dobře sloužit ale může jen jako kvalitní benzinový základ. Dál? Dál nic, hybridní verze je zoufalá, 3,5litrový šestiválec u nás nekoupíte a diesel v nabídce není. S tímhle Lexus uloví pár zákazníků, masy dnes nakupující u Němců oslovit nemůže.

Jak z toho ven? Doplnit nabídku motorů se zdá být dobrým nápadem, a tak jsme čerstvě oznámený krok Lexusu tímto směrem přivítali s očekáváními. Naplněna ale byla jen z velmi malé části - nová verze IS 200t sice nemusí být nezajímavá, pro nabídku IS ale nic neřeší. V lepším případě to bude další použitelný základní benzin, v horším náhrada šestiválcového IS 250, což by zřejmě znamenalo krok z bláta do louže, ne-li naopak. Nad tímto ale dále nebudeme spekulovat a raději si posvítíme na to, s čím přesně Lexus přichází.

Nový motor pod kapotou IS je pochopitelně tímtéž, který jsme nedávno testovali v modelu NX. V něm byl vítanou alternativou k hybridu NX 300h, u IS jde o buď doplněk nebo náhradu k verzi IS 250 (automobilka nehovoří o tom, zda se šestiválec dále prodávat má nebo nikoli). Z dvoulitrového objemu i díky turbodmychadlu generuje výkon až 180 kW (245 koní) při 5 800 ot./min a točivý moment nejvýše 350 Nm při 1 650 - 4 400 ot./min.

S touto jednotkou v útrobách vůz zrychluje na stovku za rovných 7 sekund, maximální rychlost činí 230 km/h. Větším trumfem této jednotky ale bude dozajista spotřeba paliva, která se pohybuje mezi 7,0 a 7,2 litry benzinu na 100 km v zavilosti na velikosti použitých kol.

Co je možná zajímavější, IS 200t používá jako první sedan značky osmistupňovou automatickou převodovku, která řazení přizpůsobuje snášeným odstředivým silám. Jinými slovy „řadí podle Géček”, a to tak, aby automat např. při ostré deceleraci co nejintenzivněji podřazoval a nebo naopak v zatáčkách nepřeřazoval výše, když lze očekávat, že řidič bude chtít mít pod pravou nohou co nejvíce výkonu pro rychlý výjezd ze zatáčky. Je vám to povědomé? Ano, model RC F má totéž už dnes.

Další detaily Lexus ve své celkem stručné tiskové zprávě nezveřejnil, neznáme tedy ani cenu, ani přesné poslání tohoto modelu. Jasno ale budeme mít už brzy - IS 200t se začne prodávat již v září, pak budeme nepochybně vědět i to, co bude s šestiválcovým IS 250...


Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum? - 1 - Lexus IS 200t 2016 prvni 01Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum? - 2 - Lexus IS 200t 2016 prvni 02Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum? - 3 - Lexus IS 200t 2016 prvni 03Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum? - 4 - Lexus IS 200t 2016 prvni 04Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum? - 5 - Lexus IS 200t 2016 prvni 05Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum? - 6 - Lexus IS 200t 2016 prvni 06Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum? - 7 - Lexus IS 200t 2016 prvni 07Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum? - 8 - Lexus IS 200t 2016 prvni 08Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum? - 9 - Lexus IS 200t 2016 prvni 09Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum? - 10 - Lexus IS 200t 2016 prvni 10
Lexus IS 200t na nových fotkách ukazuje vlastně jen své specifické označení, vše ostatní už známe

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.