Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus GS 450h 2012: 343 koní a spotřeba prý jen 6 litrů na sto
13.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) Lexus odhalil nové provedení hybridního sedanu GS. Jak se na takový vůz sluš, chlubí se hlavně efektivními provozními parametry.
První novinářský den na autosalonu ve Frankfurtu bývá hodně „přepremiérováno“, tudíž je pochopitelné, že některé automobilky nemají chuť čekat na poslední chvíli. Patří mezi ně také japonská značka Lexus, která večer před dnem D vypustila sadu fotek a základní informace k novému hybridu nesoucímu stejné jméno jako jeho předchůdce - GS 450h.
Limuzína dodatečně vybavená sadou akumulátorů (překvapivě ne lithium-iontové, ale opět nikel-metal hydrid) a vodou chlazeným elektromotorem má pod přední kapotou jako základ 3,5litrový zážehový šestiválec s přímým vstřikováním D-4S, podobně jako čistě benzínová verze GS 350. Rozdíl je v tom, že V6 v hybridu pracuje v tzv. Atkinsovnově cyklu s pozdním zavíráním sacích ventilů a vysokým kompresním poměrem 13:1. Celkový výkon soustavy činí 343 koní, které se přenáší na kola zadní nápravy elektronicky řízenou planetovou převodovkou s plynule měnitelným převodem E-CVT.
Docela těžký vůz o hmotnosti 1 900 kg akceleruje z 0 na 60 mil v hodině (96 km/h) za 5,6 vteřiny a zastaví se až po zásahu elektronického omezovače rychlosti ve 210 km/h. Protože v této chvíli máme data pouze k americké verzi, maximálka evropského modelu bude skoro jistě poněkud odlišná, předpokládáme 250 km/h, kterých vůz bez problému dosahoval již ve své předchozí generaci.
Mezi zajímavosti tohoto modelu patří například systém aktivního řízení zadních kol DRS (Dynamic Rear Steering) fungující podobně jako v jiných automobilech. O natočení se stará elektronika, přičemž maximální úhel činí 1,5 stupně. Do rychlosti 80 km/h jsou zadní kola natáčena do opačného směru než ta přední, nad tuto hranici je to naopak. Odlišností jsou i některé vizuální detaily - především hlavní světla s trojicí světelných zdrojů v podobě LED fungujících jak pro potkávací, tak dálková světla. Tradičnějším specifikem je modré logo výrobce na přídi, poněkud legrační odlišností pak je, že si vůz hraje na elektromobil a zcela skrývá svůj výfuk pod nárazníkem, kde jej ale jinak samozřejmě najdeme.
Řidič bude mít možnost stejně jako v GS 350 možnost zvolit si některý z jízdních režimů. Zde budou k dipozici módy Eco, Sport S, Sport S+ a výlučně elektrický EV. I on svůj GS 450h rozezná od „benzinové konfekce” - jen v hybridním provedení najdeme prvky z bambusového dřeva a také displej zobrazující činnost hybridního systému.
Přesné informace o spotřebě a dalších parametrech budou k dispozici v průběhu dnešního dne a určitě je doplníme, zatím víme pouze tolik, že nový model 450h by měl mít o třicet procent nižší spotřebu - předpokládáme, že tím myslí minulou generaci. To by znamenalo, že novinka by měla podle papírů jezdit za rovných 6 litrů. To se na to podíváme...
Zvláštností hybridní verze GS 450h jsou panely z bambusového dřeva
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva