Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant

Lexus se pouští do boje na novém poli, v Ženevě představí svůj první model v nižší střední třídě. Hatchback CT 200h chce být výjimečnou nabídkou v segmentu, v němž není mnoho místa pro nově příchozí. Pomůže mu v boji s BMW 1 a Audi A3 komplikovaná technika a hybridní pohon?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant

26.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lexus se pouští do boje na novém poli, v Ženevě představí svůj první model v nižší střední třídě. Hatchback CT 200h chce být výjimečnou nabídkou v segmentu, v němž není mnoho místa pro nově příchozí. Pomůže mu v boji s BMW 1 a Audi A3 komplikovaná technika a hybridní pohon?

Svůj příchod do snad nejnabitější oblasti trhu avizoval Lexus už dávno. Loni ve Frankfurtu představil koncept LS-Ch, který byl přímým předobrazem dnešní novinky. Jak už jsme předpokládali tehdy, produkční model má přece jen konzervativnější linky a také přišel o výstřední zlatou metalízu. Jednu věc si ale plně zachoval. Tou je hyridní pohon a CT 200h je první hybridní hatchback mezi premiovými vozy nižší střední třídy.

Každému, kdo se alespoň trochu mírně orientuje v dnešní nabídce hatchbacků nižší střední třídy, je při pohledu z boku zřejmá podoba s Mazdou3. Vysoký ponton karoserie, široký C sloupek, velká zrcátka, stačí přivřít oči a obě auta lehce zaměníte. Podoba to ale není čistě náhodná. U obou výrobců hrála při návrhu karoserie velkou roli aerodynamika.

Interiérem se CT 200h snaží tvářit jako auto patřící minimálně o třídu výš. Palubní deska je rozdělena na dvě úrovně. V té horní jsou umístěny displeje, ve spodní zase ovládací prvky. Zaujme netradičně umístěný volič automatické převodovky a ovladač Remote Touch. Protože chce Lexus uspokojit i sportovně orientované řidiče, je možné přepnout vzhled sdruženého panelu před řidičem do režimu Sport. Levý indikátor, který za normálních okolností ukazuje provoz hybridního pohonu, se změní na otáčkoměr a barva osvětlení interiéru se změní na červenou.

CT 200h je postaven na nové platformě, která má zajistit kombinaci jízdního komfortu a jízdních vlastností. Přední kola mají standardní zavěšení typu MacPerson, vzadu je víceprvkové zavěšení kombinující dvojité závěsy s vlečnými rameny. Pružiny a tlumiče jsou zde umístěny odděleně. Rozvor náprav je 2600 mm.

Nejexotičtijší částí celého vozu je jeho pohonné ústrojí. To kombinuje benzínový čtyřválec 1,8 VVTi s elektrickým motorem a bezestupňovou převodovkou ECVT. Údaje o celkovém výkonu bohužel nebyly zveřejněny. Systém lze provozovat ve třech různých režimech. Eco a Normal se soustřeďují na komfort a úsporu paliva, SPORT zase na výkonnost. CT 200h dokonce umí jezdit čistě na elektriku. Bohužel velmi omezeně. Zvládne pouhé dva kilometry a to ještě jen rychlostí 45 km/h.

Svou premiéru si Lexus CT 200h odbude zanedlouho na autosalonu v Ženevě prodávat se začne ke konci tohoto roku.


Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant - 1 - lexus ct200h predstaveni 02Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant - 2 - lexus ct200h predstaveni 03Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant - 3 - lexus ct200h predstaveni 04Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant - 4 - lexus ct200h predstaveni 05Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant - 5 - lexus ct200h predstaveni 06Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant - 6 - lexus ct200h predstaveni 07Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant - 7 - lexus ct200h predstaveni 08Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant - 8 - lexus ct200h predstaveni 09Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant - 9 - lexus ct200h predstaveni 10Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant - 10 - lexus ct200h predstaveni 11Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant - 11 - lexus ct200h predstaveni 12Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant - 12 - lexus ct200h predstaveni 13

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše