Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant
26.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Lexus se pouští do boje na novém poli, v Ženevě představí svůj první model v nižší střední třídě. Hatchback CT 200h chce být výjimečnou nabídkou v segmentu, v němž není mnoho místa pro nově příchozí. Pomůže mu v boji s BMW 1 a Audi A3 komplikovaná technika a hybridní pohon?
Svůj příchod do snad nejnabitější oblasti trhu avizoval Lexus už dávno. Loni ve Frankfurtu představil koncept LS-Ch, který byl přímým předobrazem dnešní novinky. Jak už jsme předpokládali tehdy, produkční model má přece jen konzervativnější linky a také přišel o výstřední zlatou metalízu. Jednu věc si ale plně zachoval. Tou je hyridní pohon a CT 200h je první hybridní hatchback mezi premiovými vozy nižší střední třídy.
Každému, kdo se alespoň trochu mírně orientuje v dnešní nabídce hatchbacků nižší střední třídy, je při pohledu z boku zřejmá podoba s Mazdou3. Vysoký ponton karoserie, široký C sloupek, velká zrcátka, stačí přivřít oči a obě auta lehce zaměníte. Podoba to ale není čistě náhodná. U obou výrobců hrála při návrhu karoserie velkou roli aerodynamika.
Interiérem se CT 200h snaží tvářit jako auto patřící minimálně o třídu výš. Palubní deska je rozdělena na dvě úrovně. V té horní jsou umístěny displeje, ve spodní zase ovládací prvky. Zaujme netradičně umístěný volič automatické převodovky a ovladač Remote Touch. Protože chce Lexus uspokojit i sportovně orientované řidiče, je možné přepnout vzhled sdruženého panelu před řidičem do režimu Sport. Levý indikátor, který za normálních okolností ukazuje provoz hybridního pohonu, se změní na otáčkoměr a barva osvětlení interiéru se změní na červenou.
CT 200h je postaven na nové platformě, která má zajistit kombinaci jízdního komfortu a jízdních vlastností. Přední kola mají standardní zavěšení typu MacPerson, vzadu je víceprvkové zavěšení kombinující dvojité závěsy s vlečnými rameny. Pružiny a tlumiče jsou zde umístěny odděleně. Rozvor náprav je 2600 mm.
Nejexotičtijší částí celého vozu je jeho pohonné ústrojí. To kombinuje benzínový čtyřválec 1,8 VVTi s elektrickým motorem a bezestupňovou převodovkou ECVT. Údaje o celkovém výkonu bohužel nebyly zveřejněny. Systém lze provozovat ve třech různých režimech. Eco a Normal se soustřeďují na komfort a úsporu paliva, SPORT zase na výkonnost. CT 200h dokonce umí jezdit čistě na elektriku. Bohužel velmi omezeně. Zvládne pouhé dva kilometry a to ještě jen rychlostí 45 km/h.
Svou premiéru si Lexus CT 200h odbude zanedlouho na autosalonu v Ženevě prodávat se začne ke konci tohoto roku.












Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 53 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB