Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant
26.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Lexus se pouští do boje na novém poli, v Ženevě představí svůj první model v nižší střední třídě. Hatchback CT 200h chce být výjimečnou nabídkou v segmentu, v němž není mnoho místa pro nově příchozí. Pomůže mu v boji s BMW 1 a Audi A3 komplikovaná technika a hybridní pohon?
Svůj příchod do snad nejnabitější oblasti trhu avizoval Lexus už dávno. Loni ve Frankfurtu představil koncept LS-Ch, který byl přímým předobrazem dnešní novinky. Jak už jsme předpokládali tehdy, produkční model má přece jen konzervativnější linky a také přišel o výstřední zlatou metalízu. Jednu věc si ale plně zachoval. Tou je hyridní pohon a CT 200h je první hybridní hatchback mezi premiovými vozy nižší střední třídy.
Každému, kdo se alespoň trochu mírně orientuje v dnešní nabídce hatchbacků nižší střední třídy, je při pohledu z boku zřejmá podoba s Mazdou3. Vysoký ponton karoserie, široký C sloupek, velká zrcátka, stačí přivřít oči a obě auta lehce zaměníte. Podoba to ale není čistě náhodná. U obou výrobců hrála při návrhu karoserie velkou roli aerodynamika.
Interiérem se CT 200h snaží tvářit jako auto patřící minimálně o třídu výš. Palubní deska je rozdělena na dvě úrovně. V té horní jsou umístěny displeje, ve spodní zase ovládací prvky. Zaujme netradičně umístěný volič automatické převodovky a ovladač Remote Touch. Protože chce Lexus uspokojit i sportovně orientované řidiče, je možné přepnout vzhled sdruženého panelu před řidičem do režimu Sport. Levý indikátor, který za normálních okolností ukazuje provoz hybridního pohonu, se změní na otáčkoměr a barva osvětlení interiéru se změní na červenou.
CT 200h je postaven na nové platformě, která má zajistit kombinaci jízdního komfortu a jízdních vlastností. Přední kola mají standardní zavěšení typu MacPerson, vzadu je víceprvkové zavěšení kombinující dvojité závěsy s vlečnými rameny. Pružiny a tlumiče jsou zde umístěny odděleně. Rozvor náprav je 2600 mm.
Nejexotičtijší částí celého vozu je jeho pohonné ústrojí. To kombinuje benzínový čtyřválec 1,8 VVTi s elektrickým motorem a bezestupňovou převodovkou ECVT. Údaje o celkovém výkonu bohužel nebyly zveřejněny. Systém lze provozovat ve třech různých režimech. Eco a Normal se soustřeďují na komfort a úsporu paliva, SPORT zase na výkonnost. CT 200h dokonce umí jezdit čistě na elektriku. Bohužel velmi omezeně. Zvládne pouhé dva kilometry a to ještě jen rychlostí 45 km/h.
Svou premiéru si Lexus CT 200h odbude zanedlouho na autosalonu v Ženevě prodávat se začne ke konci tohoto roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před hodinou - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 3 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 4 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 6 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.