Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním
7.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Manuální spása Pola GTI dokonána. Díky převodovce je nejen lepší, ale i levnější, navzdory vyššímu výkonu.
Nový Volkswagen Polo GTI je další z pařížských novinek, která záhy po skončení show zamíří rovnou do showroomů. Pokud patříte mezi potenciální zájemce, pak pro vás máme nadmíru dobrou zprávu. Verze po faceliftu totiž nenabízí ve srovnání s předchůdcem jen vyšší výkon, ale rovněž bude k mání za nižší cenu. Ukazuje se tak, že Škoda Fabia RS by klidně mohla žít, pokud by značka nabízela manuál. Na nižší částce se totiž podepisuje právě hlavně tento typ převodovky, který je levnější než složitý dvouspojkový autmat.
Abychom ale nezůstali jen u pouhého tlachání, přejdeme rovnou k holým číslům. Tak tedy, Polo GTI před faceliftem bylo osazeno 1,4litrovým motorem TSI, který na přední kola posílal skrze sedmistupňové DSG 132 kW/180 koní. Stovku přitom vůz s touto kombinací zvládal za 6,9 sekundy, přičemž v základu jste u německých dealerů nechali 23 695 Eur (cca 651 700 Kč), u těch českých pak jen půl milionu korun.
Novinka oproti tomu dostala pod kapotu nový motor 1,8 TSI z řady EA888, který produkuje 141 kW/192 koní a který lze kromě automatu spřáhnout rovněž se šestistupňovým manuálem. Stovku přitom vůz pokoří za 6,7 sekundy, což oproti minulosti představuje nepatrné zlepšení. A platí pro oba typy dodávaných převodovek.
S tou ručně ovládanou ale v showroomu značky ovšem necháte 22 275 EUR (612 600 Kč), tedy o nějakých 40 tisíc korun méně. Za DSG pak dáte víceméně tu samou částku co dříve (23 750 EUR/653 200 Kč), díky čemuž se dá vcelku snadno odhadnout první možná česká cena.
S manuálem by tedy nové Polo GTI mohlo na tuzemském trhu startovat někde okolo 460 000 Kč, za verzi osazenou automatem pak zřejmě dáte rovný půlmilion korun. Kromě vyššího výkonu přitom můžete počítat s nižší spotřebou a také vyšší výbavou. I když o té raději nebude spekulovat a počkáme si na oficiální upřesnění.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Modernizovaný Volkswagen Polo GTI by na českém trhu mohl startovat výrazně pod půl milionem korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 46 minutami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 3 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien