Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním
7.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Manuální spása Pola GTI dokonána. Díky převodovce je nejen lepší, ale i levnější, navzdory vyššímu výkonu.
Nový Volkswagen Polo GTI je další z pařížských novinek, která záhy po skončení show zamíří rovnou do showroomů. Pokud patříte mezi potenciální zájemce, pak pro vás máme nadmíru dobrou zprávu. Verze po faceliftu totiž nenabízí ve srovnání s předchůdcem jen vyšší výkon, ale rovněž bude k mání za nižší cenu. Ukazuje se tak, že Škoda Fabia RS by klidně mohla žít, pokud by značka nabízela manuál. Na nižší částce se totiž podepisuje právě hlavně tento typ převodovky, který je levnější než složitý dvouspojkový autmat.
Abychom ale nezůstali jen u pouhého tlachání, přejdeme rovnou k holým číslům. Tak tedy, Polo GTI před faceliftem bylo osazeno 1,4litrovým motorem TSI, který na přední kola posílal skrze sedmistupňové DSG 132 kW/180 koní. Stovku přitom vůz s touto kombinací zvládal za 6,9 sekundy, přičemž v základu jste u německých dealerů nechali 23 695 Eur (cca 651 700 Kč), u těch českých pak jen půl milionu korun.
Novinka oproti tomu dostala pod kapotu nový motor 1,8 TSI z řady EA888, který produkuje 141 kW/192 koní a který lze kromě automatu spřáhnout rovněž se šestistupňovým manuálem. Stovku přitom vůz pokoří za 6,7 sekundy, což oproti minulosti představuje nepatrné zlepšení. A platí pro oba typy dodávaných převodovek.
S tou ručně ovládanou ale v showroomu značky ovšem necháte 22 275 EUR (612 600 Kč), tedy o nějakých 40 tisíc korun méně. Za DSG pak dáte víceméně tu samou částku co dříve (23 750 EUR/653 200 Kč), díky čemuž se dá vcelku snadno odhadnout první možná česká cena.
S manuálem by tedy nové Polo GTI mohlo na tuzemském trhu startovat někde okolo 460 000 Kč, za verzi osazenou automatem pak zřejmě dáte rovný půlmilion korun. Kromě vyššího výkonu přitom můžete počítat s nižší spotřebou a také vyšší výbavou. I když o té raději nebude spekulovat a počkáme si na oficiální upřesnění.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.




















Modernizovaný Volkswagen Polo GTI by na českém trhu mohl startovat výrazně pod půl milionem korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva