Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním

Manuální spása Pola GTI dokonána. Díky převodovce je nejen lepší, ale i levnější, navzdory vyššímu výkonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním

7.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Manuální spása Pola GTI dokonána. Díky převodovce je nejen lepší, ale i levnější, navzdory vyššímu výkonu.

Nový Volkswagen Polo GTI je další z pařížských novinek, která záhy po skončení show zamíří rovnou do showroomů. Pokud patříte mezi potenciální zájemce, pak pro vás máme nadmíru dobrou zprávu. Verze po faceliftu totiž nenabízí ve srovnání s předchůdcem jen vyšší výkon, ale rovněž bude k mání za nižší cenu. Ukazuje se tak, že Škoda Fabia RS by klidně mohla žít, pokud by značka nabízela manuál. Na nižší částce se totiž podepisuje právě hlavně tento typ převodovky, který je levnější než složitý dvouspojkový autmat.

Abychom ale nezůstali jen u pouhého tlachání, přejdeme rovnou k holým číslům. Tak tedy, Polo GTI před faceliftem bylo osazeno 1,4litrovým motorem TSI, který na přední kola posílal skrze sedmistupňové DSG 132 kW/180 koní. Stovku přitom vůz s touto kombinací zvládal za 6,9 sekundy, přičemž v základu jste u německých dealerů nechali 23 695 Eur (cca 651 700 Kč), u těch českých pak jen půl milionu korun.

Novinka oproti tomu dostala pod kapotu nový motor 1,8 TSI z řady EA888, který produkuje 141 kW/192 koní a který lze kromě automatu spřáhnout rovněž se šestistupňovým manuálem. Stovku přitom vůz pokoří za 6,7 sekundy, což oproti minulosti představuje nepatrné zlepšení. A platí pro oba typy dodávaných převodovek.

S tou ručně ovládanou ale v showroomu značky ovšem necháte 22 275 EUR (612 600 Kč), tedy o nějakých 40 tisíc korun méně. Za DSG pak dáte víceméně tu samou částku co dříve (23 750 EUR/653 200 Kč), díky čemuž se dá vcelku snadno odhadnout první možná česká cena.

S manuálem by tedy nové Polo GTI mohlo na tuzemském trhu startovat někde okolo 460 000 Kč, za verzi osazenou automatem pak zřejmě dáte rovný půlmilion korun. Kromě vyššího výkonu přitom můžete počítat s nižší spotřebou a také vyšší výbavou. I když o té raději nebude spekulovat a počkáme si na oficiální upřesnění.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 1 - VW Polo GTI 2015 zive 01Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 2 - VW Polo GTI 2015 zive 02Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 3 - VW Polo GTI 2015 zive 03Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 4 - VW Polo GTI 2015 zive 04Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 5 - VW Polo GTI 2015 zive 05Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 6 - VW Polo GTI 2015 zive 06Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 7 - VW Polo GTI 2015 zive 07Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 8 - VW Polo GTI 2015 zive 08Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 9 - VW Polo GTI 2015 zive 09Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 10 - VW Polo GTI 2015 zive 10Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 11 - VW Polo GTI 2015 zive 11Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 12 - VW Polo GTI 2015 zive 12Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 13 - VW Polo GTI 2015 zive 13Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 14 - VW Polo GTI 2015 zive 14Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 15 - VW Polo GTI 2015 zive 15Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 16 - VW Polo GTI 2015 zive 16Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 17 - VW Polo GTI 2015 zive 17Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 18 - VW Polo GTI 2015 zive 18Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 19 - VW Polo GTI 2015 zive 19Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 20 - VW Polo GTI 2015 zive 20

Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 21 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 01Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 22 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 02Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 23 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 03Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 24 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 04Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 25 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 05Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 26 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 06Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 27 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 07Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 28 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 08Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 29 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 09Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 30 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 10Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 31 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 11Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 32 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 12Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 33 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 13Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 34 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 14Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 35 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 15Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 36 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 16Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 37 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 17Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 38 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 18Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 39 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 19Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním - 40 - VW Polo GTI 2015 oficialni sada 20
Modernizovaný Volkswagen Polo GTI by na českém trhu mohl startovat výrazně pod půl milionem korun

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.