Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Landwind X7: Číňané bez uzardění zkopírovali Evoque, stojí polovinu originálu
29.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Plagiátorství Číňanů je pochopitelné o to méně, že jinak nemusí jít nezajímavou nabídku - k mání bude s bohatou výbavou i osmistupňovým automatem.
Čínská automobilka Landwind nemá s britským Land Roverem pranic společného, tedy až na část názvu. To ovšem neznamená, že by se ve výrobním programu obou značek nemohl objevit prakticky stejný, respektive stejně vypadající produkt. Asijské automobilky jsou totiž kopírováním těch evropských dávno proslulé, jak jsme si ostatně mohli potvrdit vcelku nedávno v rámci pekingského autosalonu.
Pod názvem Landwind X7 tedy v srpnu zamíří do čínského prodeje pozoruhodný plagiát Range Roveru Evoque, který svůj evropský protějšek kopíruje dokonce i stylem nápisu na přední kapotě. Zároveň však nabízí i pár unikátních prvků, mezi které patří třeba lišta v čelní masce propojující světlomety nebo specifický nárazník. Drobné nuance pak najdeme i na bocích nebo zádi.
Takřka do puntíku se pak Landwind snaží svůj předobraz napodobit i v motorovém prostoru, kde svou práci odvádí přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 koní a točivém momentu 250 Nm. Spojen je přitom s šestistupňovým manuálem či osmistupňovým automatem, což je dokonce lepší volba, než jakou nabízel originální Evoque před faceliftem.
Jízdní dynamika nám ovšem zůstává utajena, stejně jako spotřeba či náhled interiéru. Více se ovšem spekuluje o ceně, která by měla činit polovinu částky, jakou platíte za „baby“ Range Rover. Počítat bychom tak měli se sumou okolo 400 000 Kč, což za poměrně slušivou karoserii a pro Čínu i typickou vysokou výbavu není vysoká cifra...




Landwind X7 sice hojně kopíruje Range Rover Evoque, neopomíná však ani unikátní prvky jako lištu propojující přední světla
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:02 - jerry
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins