Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Landwind X5: nový Číňan je venku, kupodivu nevypadá jako BMW X5
31.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Číňané vykrádají cizí průmyslové designy stále méně. No, spíše to dělají tak, že to jde stále hůře poznat. Nový Landwind X5 je toho skvělým příkladem.
Žádnému z modelů čínského Landwindu jsme se na našich stránkách zatím podrobněji nevěnovali, možná si ale vzpomenete na jeho někdejší dílo jménem X6. Ano, byl to ten retardovaný sourozenec Opelu Frontera, který v roce 2005 hrdě nakráčel do Evropy, aby se později doslova rozmázl o pevnou překážku při simulovaném čelním nárazu. Bylo kolem toho svého času velké haló a Landwind to měl na nějaký čas spočítané, alespoň v Evropě.
V Číně něco podobného problémem zjevně nebylo, a tak firma mohla pokračovat cestou směrem ke světlejším zítřkům. Představila v dalších letech řadu nových modelů, které byly povětšinou tak „originální” jako X6 - třeba typ jménem X8 se dočkal čestného místa v naší galerii čínských plagiátů, neboť směle kopíroval Mitsubishi Outlander, pochopitelně bez jakéhokoli souhlasu Japonců. Je paradoxem, že přesně v souladu s tím, co jsme popisovali v již zmíněném článku, to bylo právě Mitsubishi, které později dobrovolně začalo dodávat Landwindu část motorů hlavně pro mimočínské specifikace některých modelů. Ale to už je také historie.
Současnost Landwindu se jmenuje X5 a navzdory poněkud neoriginálnímu jménu této novinky automobilka říká, že je úplně jiná. Úplné napravená, polepšená a už vůbec není pro ostatní nebezpečná. X5 značí nové SUV velikosti... X5, ale kupodivu jako BMW nevypadá a také je třeba Landwindu přiznat, že s některými „ikskovými” jmény začal mnohem dříve než známější mnichovská firma. Přesto bychom jej za originální neoznačili.
Landwind jen přehodil na druhou čínskou výhybku jménem „maximix” a do designu X5 zkrátka namlel několik různých aut. Designér přídě strávil příliš mnoho času nad plakáty s Hondou CR-V hned několika generací, záď očividně brala hodiny u Hyundai a jeho SUV rozličných velikostí. Do interiéru moc dobře vidět není, ale ani tam bychom ohňostroj nápaditosti nečekali. Každopádně už nejde o primitivní čínský klon, jde o klon druhé generace...
Po technické stránce Landwind slibuje ještě větší posun vpřed. Vůz prý ve velké míře využívá vysokopevnostní oceli, která mu zajišťuje dobrou pasivní bezpečnost, pod řadou dílčích řešení jsou pak podepsáni renomovaní dodavatelé jako Bosch. Strádat nemá ani bezpečnostně-komfortní výbava čítající mimo jiné ABS, ESP, EBD, senzory pro měření tlaku v pneumatikách, asistent pro rozjezd do kopce i sjíždění z kopce, předpínače bezpečnostních pásů nebo parkovací senzory. Také ryzí komfort nemá trpět - klimatizace, tempomat, vyhřívaná sedadla s koženým čalouněním nebo panoramatická střecha, bezklíčový vstup, kvalitní audio, ovládání hlasem, automaticky zatmavitelná zrcátka a spousta dalších drobností, to vše bude k dispozici.
Po technické stránce víme konkrétně zatím jen tolik, že vůz je dlouhý 4,56 metru a pod kapotou ukrývá benzinový motor 2,0 turbo s výkonem 190 koní. Poháněná kola jsou ovšem jen ta přední, převodovka šestistupňová manuální. Pro budoucnost, zejména pak pro export, se má v nabídce objevit i 140koňový turbodiesel 2,0, zatím ale představen nebyl.
Vůz bude od února k mání v Číně za zatím neznámou cenu. Později se má podívat do Ruska a na Ukrajinu, kde už se čínským vozům slušně daří, případné „go west” bude následovat v závislosti na úspěchu na dvou zmíněných kolbištích. Jestli by tu vzal někdo Landwind na milost, je nejisté, bez dalšího průšvihu a při dobré ceně ale asi ano. Smiřme se s tím, že je jen otázkou času, než čínské automobilky budou představovat to, co dnes znamenají ty korejské. A toho času vzhledem k rychlosti rozvoje čínských aut (bez ohledu na to, čemu za ni vděčí) asi nechybí mnoho...








Landwind X5 nevypadá špatně a přímo už žádné jiné konkrétní auto „nevykrádá”. Čisté svědomí ale zjevně nemá...
Zdroje: Landwind, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva