Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover otočí o 180 stupňů, nový Defender bude nejpokrokovější vůz značky
2.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce britské legendy bude jiný ve všech ohledech - větší, těžší a plný elektroniky. Přesto má být tím nejschopnějším modelem v terénu.
O nové generaci Land Roveru Defender se mluví již hezkých pár let. V roce 2011 britská automobilka dokonce vyrukovala s konceptem DC100, který nám měl naznačit, kam se značka chce v příštích letech ubírat. Poměrně výrazný křik zastánců originálu ji však přiměl k přehodnocení plánů. A právě kvůli tomu projekt nabral pořádné zpoždění - původně totiž novinka měla dorazit na trh loni, nyní je ale nejčastěji zmiňován rok 2019.
Zda se tak skutečně stane či nikoliv, to je nyní ve hvězdách. Šéf automobilek Jaguar Land Rover Ralf Speth ovšem potvrdil, že po světě již jezdí testovací prototypy. Za jejich volant pak měl možnost usednout, přičemž chvála míří jak na jízdní vlastnosti, tak i na design, který má být fantastický originál připomínat pouze v detailech. Obdobné to ostatně bude také pod karoserií, kde se u doslouživší varianty počítalo pouze s ortodoxní technikou.
Nově převezmou hlavní slovo elektronické systémy, a to v pozoruhodné míře. Nový Defender má být elektronikou nabušený od podlahy až po střechu, dokonce ještě větší měrou než nedávno odhalené Discovery - má se stát po stránce elektroniky vůbec nejpokrokovějším vozem značky. Pro zastánce pravověrného off-roadového ježdění tedy rozhodně nebude první volbou, to ale ve výsledku Land Rover ani nechce. Novinka má totiž oslovit větší davy než originál, který nikdy nepřekročil hranici 20 000 kusů ročně.
Právě snahy o úspěšný obchodní model byly dalším důvodem onoho zpoždění. Britové dokonce v jednu chvíli i přemýšleli, že vůz pohřbí, nakonec však padlo rozhodnutí o nástupci. Ten přitom bude jedním z pilířů tříčlenné rodiny (Defender, Discovery, Range Rover), se kterou chce značka dobít svět. V hledáčku jsou přitom registrace přesahující 50 tisíc kusů ročně, což pochopitelně stojí i za oním „vyměknutím“ a přechodem na digitální techniku.
I přes tento razantní krok úplně jiným se ale Defender nemá v terénu ztratit. Britové totiž chtějí nabídnout vskutku rozvětvenou rodinu, která zahrne civilní i ortodoxní varianty. Jelikož navíc vůz dostane celohliníkovou platformu Range Roveru, lze kromě nižšího počtu kil počítat také se dvěma délkami rozvoru. Oproti luxusnějšímu sourozenci však budou zkráceny přední i zadní převis, světlá výška pak naroste.
Výsledkem těchto změn mají být mnohem lepší schopnosti než u jakéhokoliv Land Roveru, i když originál nejspíše zůstane nepřekonán. Je ale nutné dodat, že ten byl schopný jen ve školených rukou, zatímco novinka by stiskem tlačítka aktivujícího automatickou volbu elektronických berliček měla obstát s kýmkoliv za volantem. Opět přitom za vším můžeme hledat snahu o navýšení prodejů.
Ze stejného důvodu se pak rozšíří i nabídka motorů. Dosud byl Defender k mání pouze s 2,2litrovým dieselem, což limitovalo jeho oblibu v zemích favorizujících benzinové agregáty. Ty se proto pod kapotou opravdu objeví, přičemž stejně jako u „naftožroutů“ půjde o dvoulitrové čtyřválce z rodiny Ingenium. S nimi pak budou spjaty šestistupňové manuály a devítistupňové automaty.
Přechod na novou platformu by navíc měl umožnit podélné usazení motorů a tedy separaci redukční převodovky, tyto zvěsti však oficiálně nebyly potvrzeny. Víceméně je ovšem jisté, že základní modely dostanou ocelové pružiny a vzduchový podvozek nejspíše dorazí pouze u vrcholných a tedy nejluxusnějších variant. Ty by přitom cenami měly přesáhnout hranici 1,2 milionu korun.
Výroba vozu by měla probíhat v nové továrně na Slovensku, která počítá s úvodní kapacitou 150 000 vozů ročně. Tato kvóta ale velmi pravděpodobně bude navýšena, zvláště pokud Velká Británie skutečně opustí Evropskou unii. Kromě nového Defenderu se přitom v závodě s levnější pracovní silou než v ostrovním království má velmi pravděpodobně montovat také Jaguar F-Pace.
Ve finále lze zmínit, že jakkoliv Land Rover hodlá rodinu Defenderu maximálně rozšířit, vždy se bude jednat o pětidveřové karoserie. Návrat třídvířka v plánu není, za čímž přitom nestojí jen malé šance na úspěch, ale také nárůst venkovních dimenzí související se zmiňovanou hliníkovou platformou. Na zhruba 4,7metrovém voze by totiž jeden pár působil nepatřičně.



Neoficiální ilustrace nového Land Roveru Defender naznačují...
...že značka až tak zcela neopustila vize představené koncepty DC100
Na originál tak bude odkazováno jen detaily
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před hodinouRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 4 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB