Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover otočí o 180 stupňů, nový Defender bude nejpokrokovější vůz značky
2.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce britské legendy bude jiný ve všech ohledech - větší, těžší a plný elektroniky. Přesto má být tím nejschopnějším modelem v terénu.
O nové generaci Land Roveru Defender se mluví již hezkých pár let. V roce 2011 britská automobilka dokonce vyrukovala s konceptem DC100, který nám měl naznačit, kam se značka chce v příštích letech ubírat. Poměrně výrazný křik zastánců originálu ji však přiměl k přehodnocení plánů. A právě kvůli tomu projekt nabral pořádné zpoždění - původně totiž novinka měla dorazit na trh loni, nyní je ale nejčastěji zmiňován rok 2019.
Zda se tak skutečně stane či nikoliv, to je nyní ve hvězdách. Šéf automobilek Jaguar Land Rover Ralf Speth ovšem potvrdil, že po světě již jezdí testovací prototypy. Za jejich volant pak měl možnost usednout, přičemž chvála míří jak na jízdní vlastnosti, tak i na design, který má být fantastický originál připomínat pouze v detailech. Obdobné to ostatně bude také pod karoserií, kde se u doslouživší varianty počítalo pouze s ortodoxní technikou.
Nově převezmou hlavní slovo elektronické systémy, a to v pozoruhodné míře. Nový Defender má být elektronikou nabušený od podlahy až po střechu, dokonce ještě větší měrou než nedávno odhalené Discovery - má se stát po stránce elektroniky vůbec nejpokrokovějším vozem značky. Pro zastánce pravověrného off-roadového ježdění tedy rozhodně nebude první volbou, to ale ve výsledku Land Rover ani nechce. Novinka má totiž oslovit větší davy než originál, který nikdy nepřekročil hranici 20 000 kusů ročně.
Právě snahy o úspěšný obchodní model byly dalším důvodem onoho zpoždění. Britové dokonce v jednu chvíli i přemýšleli, že vůz pohřbí, nakonec však padlo rozhodnutí o nástupci. Ten přitom bude jedním z pilířů tříčlenné rodiny (Defender, Discovery, Range Rover), se kterou chce značka dobít svět. V hledáčku jsou přitom registrace přesahující 50 tisíc kusů ročně, což pochopitelně stojí i za oním „vyměknutím“ a přechodem na digitální techniku.
I přes tento razantní krok úplně jiným se ale Defender nemá v terénu ztratit. Britové totiž chtějí nabídnout vskutku rozvětvenou rodinu, která zahrne civilní i ortodoxní varianty. Jelikož navíc vůz dostane celohliníkovou platformu Range Roveru, lze kromě nižšího počtu kil počítat také se dvěma délkami rozvoru. Oproti luxusnějšímu sourozenci však budou zkráceny přední i zadní převis, světlá výška pak naroste.
Výsledkem těchto změn mají být mnohem lepší schopnosti než u jakéhokoliv Land Roveru, i když originál nejspíše zůstane nepřekonán. Je ale nutné dodat, že ten byl schopný jen ve školených rukou, zatímco novinka by stiskem tlačítka aktivujícího automatickou volbu elektronických berliček měla obstát s kýmkoliv za volantem. Opět přitom za vším můžeme hledat snahu o navýšení prodejů.
Ze stejného důvodu se pak rozšíří i nabídka motorů. Dosud byl Defender k mání pouze s 2,2litrovým dieselem, což limitovalo jeho oblibu v zemích favorizujících benzinové agregáty. Ty se proto pod kapotou opravdu objeví, přičemž stejně jako u „naftožroutů“ půjde o dvoulitrové čtyřválce z rodiny Ingenium. S nimi pak budou spjaty šestistupňové manuály a devítistupňové automaty.
Přechod na novou platformu by navíc měl umožnit podélné usazení motorů a tedy separaci redukční převodovky, tyto zvěsti však oficiálně nebyly potvrzeny. Víceméně je ovšem jisté, že základní modely dostanou ocelové pružiny a vzduchový podvozek nejspíše dorazí pouze u vrcholných a tedy nejluxusnějších variant. Ty by přitom cenami měly přesáhnout hranici 1,2 milionu korun.
Výroba vozu by měla probíhat v nové továrně na Slovensku, která počítá s úvodní kapacitou 150 000 vozů ročně. Tato kvóta ale velmi pravděpodobně bude navýšena, zvláště pokud Velká Británie skutečně opustí Evropskou unii. Kromě nového Defenderu se přitom v závodě s levnější pracovní silou než v ostrovním království má velmi pravděpodobně montovat také Jaguar F-Pace.
Ve finále lze zmínit, že jakkoliv Land Rover hodlá rodinu Defenderu maximálně rozšířit, vždy se bude jednat o pětidveřové karoserie. Návrat třídvířka v plánu není, za čímž přitom nestojí jen malé šance na úspěch, ale také nárůst venkovních dimenzí související se zmiňovanou hliníkovou platformou. Na zhruba 4,7metrovém voze by totiž jeden pár působil nepatřičně.
Neoficiální ilustrace nového Land Roveru Defender naznačují...
...že značka až tak zcela neopustila vize představené koncepty DC100
Na originál tak bude odkazováno jen detaily
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus