Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover Discovery Sport detailně: známe motory, výbavy i ceny
3.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Britská novinka bude k mání s pěti nebo sedmi sedadly, dieselem i benzinem a chybět nebude devítistupňový automat.
Co jsme včera slíbili, to dnes beze zbytku plníme. Nový Land Rover Discovery Sport vám tak můžeme představit oficiálně, přičemž začít můžeme rovnou u designu. Ten sice po úniku prvních fotek není žádným velkým překvapením, při pozorném zkoumání však zjistíte, že britská automobilka vlastně mnohé ukázala již na dubnovém autosalonu v New Yorku, kde se ukázal koncept. Oproti němu se totiž produkční verze liší jen v detailech, které se týkají třeba klik dveří, zpětných zrcátek nebo členitější přídě. Charakter „vyhlazeného oblázku“ však zůstal zachován, díky čemuž nástupce Land Roveru Freelander již nepřipomíná klasické britské krabice, jaké jsme mohli v posledních desetiletích vídat na silnicích či v terénu.
V rámci rozměrů přitom novinka měří 4 590 milimetrů na délku a 2 741 mm mezi nápravami, oproti předchůdci tedy Discovery Sport narostlo o 91 mm, respektive 80 mm. S ohledem na větší rozvor tak nepřekvapí možná konfigurace sedadel 5+2 (základem je samozřejmě pětimístné provedení), čímž se britský model zásadně odlišuje od zejména německé konkurence. Druhá řada je přitom uložena o 50 mm výše než ta přední, díky čemuž mají pasažéři dokonalý přehled o dění na silnici. Samotnou lavici lze přitom posouvat dopředu či dozadu o 160 mm, prostor pro nohy lze tedy navýšit až na 1 011 mm. Nechybí samozřejmě dělená opěradla v poměru 60:40.
Detaily o výbavě si kupodivu Land Rover nenechává na pařížský autosalon, neboť spuštěn byl již vcelku podrobný konfigurátor. Kompletní české ceny sice chybí, výčet prvků zahrnutých do standardu ale shlédnout můžete. Zatímco tedy základní provedení S nabízí halogenové světlomety či látkové potahy, u vrcholné úrovně HSE Luxury dostanete sedadla čalouněná kůží Windsor, audio systém s jedenácti reproduktory, hned tři porty pro USB či xenony s LEDkami pro denní svícení.
Po stránce bezpečnostní nechybí na všech úrovních autonomní brzdy, systém pro ochranu chodců nebo kupříkladu asistent pro stabilizaci přívěsu, spolehnout se můžete také na systém Terrain Response. Ačkoliv přitom nové Discovery Sport již nevypadá tak off-roadově, mimo terén můžete s vozem bez starostí zamířit. A to nejen díky výše zmíněné technologii, ale také s ohledem na světlou výšku 212 mm, nájezdové úhly 25 stupňů vpředu a 31 stupňů vzadu či schopnost zvládnout 45stupňové šplhání.
Po stránce technické sedí novinka na platformě Range Roveru Evoque, použit však byl trochu jiný mix vysokopevnostní boronové oceli a hliníku, z nějž je rovněž kapota, střecha, přední blatníky a záď. Hmotnost tedy poklesla na pouhých 1 817 kg, což oproti standardnímu Discovery představuje až 900kilovou redukci. Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde lze vybírat mezi 2,2litrovým turbodieselem a dvoulitrovým benzinovým motorem. K mání je pak také šestistupňový manuál či devítistupňový automat.
V případě dieselu přitom pod pravou nohu dostáváte 150 koní, s nimiž vůz pokoří stovku za 11,7 sekundy a v průměru si řekne o 5,3-5,69 litru paliva (pětimístná verze), respektive o 5,48-5,8 l/100 km u modelu 5+2. Zvolit ovšem můžete i výkonnější verzi naladěnou na 190 koní a 420 Nm, která již zrychlení 0-100 km/h zvládá za 10,4 sekundy (8,9 sekundy s automatem). Spotřeba přitom v takové chvíli šplhá na 6,1-6,3 l/100 km.
Benzinové motory pak zastupuje čtyřválec Si4 naladěný na 240 koní a 340 Nm, který je s automatem spřažen standardně. Stovku přitom pokoří za 8,2 sekundy, průměrná spotřeba pak vystoupala na 8-8,3 l/100 km. Mnohem úspornějším modelem ovšem bude dieselová verze eD4, která si má říci jen o 4,5 litru paliva na sto kilometrů, tu bychom však v prodeji měli vidět až na konci příštího roku.
Všechna ostatní provedení ale do showroomů dorazí již na počátku roku 2015, přičemž česká cena startuje na částce 907 500 Kč. Za tu přitom kromě mnoha výše zmíněných prvků dostáváte i schopnost brodění se v až 600milimetrové hloubce, přičemž obávat se nemusíte selhání techniky ani po otevření dveří. Land Rover totiž v rámci testů nechal kabinu na 30 minut zaplavit, i poté však nové Discovery Sport bez problémů nastartovalo a odjelo. Ač tedy tvar novinky je již o poznání aerodynamičtější (Cd 0,36) než kdy předtím, tradice značky Land Rover opomenuty nebyly.



















































Land Rover Discovery Sport dostane také volbu pohonu předních nebo všech čtyř kol. Do prodeje zamíří na počátku příštího roku, ceny startují na částce 907 500 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva