Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover Discovery Sport 2015: známe všechna technická data i české ceny
1.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Britská novinka odhalila zbývající podrobnosti. Se 150koňovým dieselem, manuálem a 4x2 vyjde na 907 500 korun.
Nový Land Rover Discovery Sport jsme vám oficiálně a detailně představili již před měsícem, avšak až teď budou informace ohledně novinky konečně kompletní, což zajistíme podrobnějším rozborem technických dat a také zveřejněním českých cen, za které první kusy zamíří k zákazníkům v únoru. Nástupce modelu Freelander si můžete objednávat už nyní, a tak se podívejme, proč byste tak měli nebo neměli činit. Ještě před jeho výstavní premiérou v Paříži.
Ač tedy tvar novinky je již o poznání aerodynamičtější (Cd 0,36) než býval, tradice značky Land Rover opomenuty nebyly. Než se ale zabývat designem, vrhneme se na užitečnější rozbory. Novinka měří na délku 4 589 milimetrů, na výšku 1 724 mm a mezi nápravami jí nyní naměříme 2 741 mm, oproti předchůdci tedy Discovery Sport narostlo o devět centimetrů, respektive o 80 mm je delší jeho rozvor.
S ohledem na to asi nepřekvapí konfigurace sedadel 5+2 (základem je pětimístné provedení), kterou se britský model zásadně odlišuje zejména od německé konkurence. Druhá řada je navíc uložena o 50 mm výše než ta přední, díky čemuž mají pasažéři dokonalý přehled o dění na silnici. Samotnou lavici lze přitom posouvat dopředu či dozadu o 160 mm, prostor pro nohy lze tedy navýšit až na 1 011 mm. Využitelnost ještě dále zvyšují dělená opěradla v poměru 60:40.
Ačkoliv nové Discovery Sport již nevypadá tak off-roadově, mimo terén můžete s vozem bez starostí zamířit. A to nejen díky výše zmíněné technologii, ale také s ohledem na světlou výšku 212 mm, nájezdové úhly - 25 stupňů vpředu a 31 stupňů vzadu - či na schopnost zvládnout 45stupňové šplhání. Maximální hloubka brodění pak dosahuje 60 centimetrů a vůz se je schopen otočit na kružnici o průměru 11,6 metru.
Po stránce technické sedí novinka na platformě Range Roveru Evoque, použit však byl trochu jiný mix vysokopevnostní oceli a odlehčeného hliníku, z nějž je rovněž kapota, střecha, přední blatníky a záď. Výrobce zmiňuje také vektorování točivého momentu pomocí brzd, adaptivní tlumiče MagneRide i víceprvkovou zadní nápravu nové generace a speciálně vyzdvihuje příplatkovou variantu pohonu všech kol Active Driveline.
Tento systém údajně přepíná mezi pohonem přední a obou náprav, což zaručí nejen agilitu na silnici a v terénu, ale také nižší spotřebu paliva ve chvílích, kdy není třeba využívat zadních kol. K tomu si u čtyřkolek přičtěte ještě systém Terrain Response, pomocí jehož ovladače bude možné volit pět různých nastavení od běžného, přes bláto a vyjeté koleje až po písek.
Za příplatek je k dispozici také režim Dynamic, který zlepšuje jízdní vlastnosti na silnici a zaručuje přesnejší zpětnou vazbu pro řidiče - ta má být zprostředkována elektrickým posilovačem řízení. Kromě toho je v základní výbavě elektronická armáda pomocníků, z nichž kromě stabilizačního a protiprokluzového systému, asistentu sjíždění a vyjíždění svahů musíme zmínit i kontrolu náklonu karoserie, kontrolu brzdného momentu či systém na brodění.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde lze vybírat mezi 2,2litrovým turbodieselem ve dvou variantách a dvoulitrovým benzinovým motorem. Možnost volby mezi šestistupňovým manuálem či devítistupňovým automatem ZF 9HP48 má zákazník jen u naftových verzí s pohonem všech kol. Data základního modelu eD4 s předním pohonem a manuální převodovkou výrobce zatím nezveřejnil, ale předpokládá se, že bude s přehledem nejúspornějším modelem, který si má říci jen o 4,5 litru paliva na sto kilometrů (emisemi CO2 s hodnotou 119 g/km). V základu stojí přesně 907 500 Kč, ale k dispozici bude až během příštího roku. Předně ještě prozradíme, že všechny stávající verze splňují emisní normu Euro 5.
V případě dieselu s pohonem 4x4 a označením TD4 pod pravou nohu dostáváte 150 koní a 400 Nm, s nimiž vůz pokoří stovku za 11,7 sekundy v případě manuální a 10,3 sekundy v případě automatické převodovky. V průměru si tato motorizace řekne o 5,7-6 litrů paliva (pětimístná verze), respektive o 5,8-6,2 l/100 km u modelu 5+2, přičemž maximální rychlost dosahuje u 1817 kilogramů vážící verze na 180 km/h. Tato varianta vychází s manuální převodovkou minimáálně na 979 253 korun.
Zvolit ovšem můžete i výkonnější verzi SD4 naladěnou na 190 koní a 420 Nm, která již zrychlení 0-100 km/h zvládá za 10,4 sekundy (8,9 sekundy s automatem). Spotřeba přitom v takové chvíli šplhá na 6,1-6,3 l/100 km. Palivová nádrž má přitom objem na 65 litrů nafty, a tak by mohla vystačit docela dlouho. Maximální rychlost v tomto případě navzdory 1817 kilogramům dosahuje 188 km/h. Vaše přitom může být už za 1 043 020 korun.
Benzinové motory zastupuje dvoulitrový čtyřválec Si4 s turbodmychadlem a přímým vstřikováním naladěný na 240 koní a 340 Nm, který je s automatem spřažen standardně. Stovku přitom pokoří za 8,2 sekundy a rozjede se na 199 km/h, průměrná spotřeba přitom stoupá na 8,2-8,4 l/100 km (vyšší hodnota patří sedmimístné verzi). Tato verze s hmotností 1 795 kg je navzdory benzinovému pohonu tou nejdražší a vychází podle českého nástinu cen minimálně na 1 109 570 Kč.
Abychom byli kompletní musíme se ještě vydat do interiéru, kde bude Discovery Sport hýčkat posádku lepším odhlučněním a také osmipalcovým dotykovým displejem s rozšířenými možnostmi konektivity. S pomocí technologie Land Rover InControl a služby InControl Apps umožnuje zobrazení a ovládání aplikací prostřednictvím chytrých telefonu připojených přes USB. Tato služba také dovoluje přivolat asistenční nebo záchrannou službu.
Po stránce bezpečnostní přispívají také autonomní brzdy, systém pro ochranu chodců s airbagovým modulem, nebo kupříkladu asistent pro připojení a stabilizaci přívěsu, spolehnout se dále můžete na samočinné přepínání dálkových světel, parkovací asistent, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek i sledování mrtvého úhlu a situace za vozem při vycouvávání z řady.
V rámci příplatkové výbavy bude k dispozici také kamerový systém a senzory monitorující okolí vozu nebo satelitní navigace. Konkrétní výbavové specifikace vám raději představíme později. Tato „nabušená novinka“ bude sjíždět z továrny Halewood nedaleko britského Liverpoolu a prodávat se má na více než 170 trzích celého světa. Zatím si ho můžete prohlédnout v akci na snímku z lodi proplouvající Paříží po Seině, kde oslavoval svojí předpremiéru.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Nový Discovery s přídomkem Sport naživo v Paříži
Land Rover Discovery Sport je podle technické zprávy technologiemi nabitý až po střechu. Jsme zvědaví, jak se bude tvářit v reálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oficiálně: Finále MotoGP se pojede v Barceloně včera 15:27
- Mistři světa z nezávislého týmu včera 12:25
- Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing 4.11.2024
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto 3.11.2024
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu 3.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
včera - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
včera - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
včera - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva