Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti

(+ živé foto) Britská modernizace se podívala na exteriér i pod něj, nic jiného než dieselové modely ovšem na evropských trzích oficiálně nekoupíte.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti

3.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Britská modernizace se podívala na exteriér i pod něj, nic jiného než dieselové modely ovšem na evropských trzích oficiálně nekoupíte.

Čtvrtá generace Land Roveru Discovery byla poprvé představena v roce 2009, díky čemuž je větší facelift právem na pořadu dne. Přeci jen, předchozí dvě modernizace, které proběhly loni a předloni, byly drobného charakteru a spíše měnily jen některé technické komponenty. Na letošní Frankfurt ale britská značka přiveze o trochu výraznější aktualizaci.

Začít můžeme exteriérem, který nabízí nově stylizovaný nárazník, čelní masku a světlomety. Denní svícení pak mají na starosti LEDky, snad nejpodstatnější je ale nápis „Discovery“ zdobící lem kapoty motoru. Land Rover totiž hodlá tímto způsobem posunout model do kategorie samostatné značky, jako se mu to povedlo s Range Roverem. I proto se očekává, že další Freelander, který se objeví v příštím roce, již bude součástí této nové rodiny.

Tím jsme ale tak trochu odbočili, proto rychle zpátky k faceliftu Land Roveru Discovery. Ten kromě nápisu na přídi také pročistil záď, kde již nenajdete označení modelu. To se přestěhovalo na přední blatníky. Mimo to jsou pak k mání dva nové designy litých kol, v případě volby paketu Black Design ovšem dostanete stejně stylizované dvacítky jako před modernizací.

Nezměněn zůstal také motorový prostor, kde i nadále najdete dva druhy třílitrového turbodieselu. Ten výkonnější (SDV6 naladěný na 256 koní) by ovšem nyní měl nabízet nižší spotřebu (8 l/100 km versus 8,8 l/100 km) díky implementaci systému start/stop. Tato úspora ale samozřejmě bude záviset hlavně na vašem pohybu ve městě, při dlouhých cestách k ní nedojde ani náhodou.

Benzinová nabídka se evropských trhů víceméně netýká, pro zájemce o individuální dovoz ale uvedeme, že nové Discovery již není možné objednat s atmosférickým osmiválcem. Na jeho místo nyní dorazil přeplňovaný šestiválec, který - jak se asi dalo čekat - přichází s lepšími jízdními parametry i nižší spotřebou. Jeho 340 koní zde ale oficiálně tak jako tak nekoupíte.

Co naopak nově požadovat můžete, jsou senzory brodivosti, které představila nová generace Range Roveru Sport. Mimo to je pak k mání i monitoring slepých úhlů nebo kamery „koukající za roh“. Z klasického Range Roveru si pak faceliftovaný Land Rover Discovery propůjčuje audio systém Meridian, jeho 17reproduktorů ale vyjde na cca 120 tisíc korun.

To je v rámci letošní modernizace vše, objednávky by prodejci měli začít přijímat v listopadu. Do té doby budou jistě známé i ceny, u kterých očekáváme lehčí nárůst. Základní model by tak mohl přerůst částku 1,2 milionu.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu


Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 1 - Land Rover Discovery 2014 facelift zive 01Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 2 - Land Rover Discovery 2014 facelift zive 02Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 3 - Land Rover Discovery 2014 facelift zive 03Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 4 - Land Rover Discovery 2014 facelift zive 04Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 5 - Land Rover Discovery 2014 facelift zive 05Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 6 - Land Rover Discovery 2014 facelift zive 06Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 7 - Land Rover Discovery 2014 facelift zive 07Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 8 - Land Rover Discovery 2014 facelift zive 08Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 9 - Land Rover Discovery 2014 facelift zive 09Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 10 - Land Rover Discovery 2014 facelift zive 10
Kovově šedá novému Land Roveru Discovery opravdu sedne

Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 11 - Land Rover Discovery 2014 prvni sada 01Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 12 - Land Rover Discovery 2014 prvni sada 02Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 13 - Land Rover Discovery 2014 prvni sada 03Land Rover Discovery 2014: facelift pohřbil osmiválec, přidal senzory brodivosti - 14 - Land Rover Discovery 2014 prvni sada 04
Facelift Land Roveru Discovery sice není enormní, podíval se ovšem na exteriér, pod kapotu i do kabiny

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.