Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover Defender skončí v roce 2015, přímý nástupce nebude
20.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud chcete pravověrný Defender, kupte si jej nyní. S přímým nástupcem v podobně obdobně schopného a odolného vozu prý už Land Rover nepočítá.
O britské automobilce Land Rover v poslední době referujeme jen a pouze v superlativech, zejména pak, pokud přijde řeč na prodeje. Špatně na tom ovšem není značka ani v rámci svého portfolia, kdy nový Range Rover jsme již řádně vyzkoušeli s pozitivním výsledkem a nedá se příliš očekávat, že by modernizovaný Range Rover Sport dopadl podstatně hůře. To je ovšem ta luxusní strana automobilky, na té druhé - praktické - věci začaly dostávat menší trhliny. To se týká především nástupce modelu Land Rover Defender, který nedorazí v roce 2015 a především pak nebude tím, co bychom mohli očekávat.
Menší zdržení by nebylo ničím tak tragickým, v případě britské legendy se však vrší jeden problém za druhým, přičemž samotným odmítnutím vzhledu konceptu DC100 to jen začalo. Ze zákulisí totiž prosáklo, že automobilka kompletně zrušila plány na nahrazení dnešního Defenderu novým modelem podobného ražení a navázat se na něj s menším zpožděním pokusí produkt, který už nebude jednoduchým, superodolným off-roadem.
Tato změna souvisí i se zrušením záměru vybudovat továrnu na motory v domácí zemi vlastníka, firmy Tata Motors. Právě tam se totiž měl vyrábět i budoucí Defender spolu s modelem Taty stejného zaměření. Když ale nebude jednoduchá Tata, nebude ani takový Defender - mateřská značka si totiž v rámci prodejů vede zcela opačně než Britové, a to především kvůli indickému trhu, jež klesá šestý měsíc v řadě. Na trhu propadlo na Nano, nedří se ani novému SUV Aria a další pokus a omyl si Tata chce odpustit.
Land Rover sice zmiňuje, že vývoj modelu nadále pokračuje, značka by jej ale měla postavit na nové platformě PLA. Tomu odpovídá i prohlášení firmy, že aktuálně sice třísměnný provoz zabývající se hlíníkem zvládá jen nějakých 95 000 vozů ročně, v továrně však již existuje prostor na rozšíření na 180 000 kusů. Namísto původního spartánského a relativně levného praktika by tedy nový Defender měl s moderní platformou zamířit hned o několik tříd výše, a to právě i z důvodu hromadného využití hliníku. S tím by se samozřejmě zvedla i cena a přišla nutnost uspokojovat trochu jiné nároky zákazníků.
Hromadné využití hliníku pak u všech předpovídá i snížení hmotnosti, s nímž dozajista ruku v ruce půjde také nižší spotřeba a emise, které stávajícímu Defenderu do roku 2015 definitivně zlomí vaz. Jak bude jeho nepřímý nástupce vypadat a zda se jej automobilka vůbec pokusí vydávat za jeho přímého následníka, teprve uvidíme. Pokud ale zdroje britského Autocaru nemlží a nebo Land Rover své aktuální záměry nepřehodnotí, je pomalu nejvyšší čas vyrazit pro současný Defender. Se svým pojetím vám pár dekád sloužit ještě vydrží...
Land Rover Defender, tak jak jej známe, skončí v roce 2015 kvůli emisním normám. Jeho nástupce prakticky nevznikne, možná stejně pojmenovaný vůz bude hrát na trochu jinou notu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 26 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus