Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover Defender skončí v roce 2015, přímý nástupce nebude
20.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud chcete pravověrný Defender, kupte si jej nyní. S přímým nástupcem v podobně obdobně schopného a odolného vozu prý už Land Rover nepočítá.
O britské automobilce Land Rover v poslední době referujeme jen a pouze v superlativech, zejména pak, pokud přijde řeč na prodeje. Špatně na tom ovšem není značka ani v rámci svého portfolia, kdy nový Range Rover jsme již řádně vyzkoušeli s pozitivním výsledkem a nedá se příliš očekávat, že by modernizovaný Range Rover Sport dopadl podstatně hůře. To je ovšem ta luxusní strana automobilky, na té druhé - praktické - věci začaly dostávat menší trhliny. To se týká především nástupce modelu Land Rover Defender, který nedorazí v roce 2015 a především pak nebude tím, co bychom mohli očekávat.
Menší zdržení by nebylo ničím tak tragickým, v případě britské legendy se však vrší jeden problém za druhým, přičemž samotným odmítnutím vzhledu konceptu DC100 to jen začalo. Ze zákulisí totiž prosáklo, že automobilka kompletně zrušila plány na nahrazení dnešního Defenderu novým modelem podobného ražení a navázat se na něj s menším zpožděním pokusí produkt, který už nebude jednoduchým, superodolným off-roadem.
Tato změna souvisí i se zrušením záměru vybudovat továrnu na motory v domácí zemi vlastníka, firmy Tata Motors. Právě tam se totiž měl vyrábět i budoucí Defender spolu s modelem Taty stejného zaměření. Když ale nebude jednoduchá Tata, nebude ani takový Defender - mateřská značka si totiž v rámci prodejů vede zcela opačně než Britové, a to především kvůli indickému trhu, jež klesá šestý měsíc v řadě. Na trhu propadlo na Nano, nedří se ani novému SUV Aria a další pokus a omyl si Tata chce odpustit.
Land Rover sice zmiňuje, že vývoj modelu nadále pokračuje, značka by jej ale měla postavit na nové platformě PLA. Tomu odpovídá i prohlášení firmy, že aktuálně sice třísměnný provoz zabývající se hlíníkem zvládá jen nějakých 95 000 vozů ročně, v továrně však již existuje prostor na rozšíření na 180 000 kusů. Namísto původního spartánského a relativně levného praktika by tedy nový Defender měl s moderní platformou zamířit hned o několik tříd výše, a to právě i z důvodu hromadného využití hliníku. S tím by se samozřejmě zvedla i cena a přišla nutnost uspokojovat trochu jiné nároky zákazníků.
Hromadné využití hliníku pak u všech předpovídá i snížení hmotnosti, s nímž dozajista ruku v ruce půjde také nižší spotřeba a emise, které stávajícímu Defenderu do roku 2015 definitivně zlomí vaz. Jak bude jeho nepřímý nástupce vypadat a zda se jej automobilka vůbec pokusí vydávat za jeho přímého následníka, teprve uvidíme. Pokud ale zdroje britského Autocaru nemlží a nebo Land Rover své aktuální záměry nepřehodnotí, je pomalu nejvyšší čas vyrazit pro současný Defender. Se svým pojetím vám pár dekád sloužit ještě vydrží...
























Land Rover Defender, tak jak jej známe, skončí v roce 2015 kvůli emisním normám. Jeho nástupce prakticky nevznikne, možná stejně pojmenovaný vůz bude hrát na trochu jinou notu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva