Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover Defender míří do výslužby, tohle jsou tři edice na rozloučenou
7.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Land Rover ohlásil třemi zvláštními edicemi poslední rok produkce ikonického Defenderu. Každá oslavuje jiný prvek charakteru, všechny pohání jeden motor.
Není tomu tak dávno, co vyplynulo na povrch, že se blíží konec Land Roveru Defender, teréňáku nejhrubšího zrna, jenž se mimo zpevněné silnice nezalekl ani opravdu nepěkných stezek. Tehdy jsme hovořili o speciálních edicích divize Special Operations, ale ukazuje se, že britská automobilka nabídne i obyčejnější limitované série, které se právě odhalily světu.
Každá ze tří závěrečných edic podle Land Roveru oslavuje jiný prvek „univerzálního charakteru“, což je evidentní z konkrétního ztvárnění, protože příliš podobné si skutečně nejsou. Spojovacím prvkem verzí Autobiography, Heritage and Adventure je ale každopádně 2,2litrový čtyřválcový turbodiesel. Vezmeme to však raději pohromadě a přiblížíme si každou zvlášť.
Dvoubarevná edice Autobiography, jejíž cena odstartuje ve Velké Británii na 61 845 librách (2,18 milionu korun) by se měla začít prodávat v dubnu. Tenhle krasavec s LED předními světlomety se bude vyznačovat mimo jiné leskle černě vyvedenou kapotou, maskou chladiče, stejnobarevným okolím světlometů i černými blatníky a zadními dveřmi. Navíc ho bude identifikovat také kovový uzávěr nádrže, tónovaná skla či specifická kola.
V kabině se pak dočkají zájemci kompletně koženého čalounění Windsor a sedadla budou pokryta semi-anilinovou kůží s kontrastním prošíváním. Tato edice se přitom bude vyrábět pouze ve variantě 90 Station Wagon a do rodné Anglie zamíří jen 80 exemplářů. V jejím případě bude motor posílený na 150 koní a 400 Nm.
Ve větším množství, konkrétně v počtu 400 kusů se pak představí edice Heritage s podstatně nižší cenovkou, ta se má usadit na 27 800 librách (980 tisících Kč), přitom do prodeje se dostane až v srpnu. Kouzlem však bude výběr ze tří karosářských variant, a sice 90 Hard Top, 90 Station Wagon nebo 110 Station Wagon. Kusy z této série budou rozeznatelné pomocí zelené metalízy Grasmere, bílého lakování střechy, stříbrného předního nárazníku a speciální masky chladiče. V kabině se přitom objeví hliníkový dekor a specilání grafiku palubní desky „HUE 166“, plus loga odkazující na registraci první předvýrobní edice úvodní generace Defenderu.
Poslední model edice Adventure vznikne v počtu 600 kusů, a to ve verzích 90 Station Wagon (s posíleným motorem jako Autobiography) a 110 Station Wagon, přičemž prodej odstartuje v srpnu se základní cenou 43 995 liber (1,465 milionu korun). Kromě volby typu karoserie bude v tomto případě na výběr jeho lakování, a sice z barev Corris Grey, Yulong White a Phoenix Orange. Extrémní terénní charakter bude vyjádřen velkou střešní přihrádkou na expedice, dále sáním vyvedeným kvůli brodění vysoko ke střeše, zadním „žebříčkem“ a nakonec i speciální ochranou podvozku a prahů. Uvnitř se dočkáme kůže Windsor a hliníkových dekorů.
Na náš trh budou uvedeny pouze dvou z těchto edic - Adventure a Heritage. Bez zajímavosti pak není ani to, že terénní ikona by mohla žít dál i po ukončení produkce, k němuž dojde v závěru letošního roku, avšak týkat se to bude trhů mimo Evropu, přesněji Evropskou unii. Po skončení výroby ve Velké Británii se nabízí spolupráce s indickou automobilkou Tata, která by navíc pomohla srazit náklady na výrobu, tudíž i výslednou cenu vozu. V současnosti se vyrábí částečně ručně, a tak by ani nebylo potřeba budovat nějakou drahou plně robotizovanou linku. Takové kusy však už na naše silnice rozhodně nezamíří...
Land Rover Defender slaví poslední rok produkce a automobilka si na jeho počet připravila rovnou tři limitované edice. Po skončení výroby by se mohl pro mimoevropské trhy vyrábět například v Indii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 11 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva