Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover Defender 2016: nová generace bude nejschopnějším Land Roverem
30.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chystají nástupce ikony, který dostane hliníkovou konstrukci, čtyřválcové i šestiválcové motory a zřejmě jen automatické převodovky.
Příští rok bude pro off-roadové fanoušky opravdu tragickým, na věčnost se totiž chystá ikonický Land Rover Defender. Tedy model, jehož kořeny se dají vysledovat až 65 let zpátky k prvnímu vozu, jaký britská značka vyrobila. Pokud to tedy s jízdou v terénu myslíte opravdu vážně, nezbude vám nic jiného, než sáhnout po Mercedesu třídy G. A nebo vyčkat na rok 2016, kdy by měla dorazit nová generace Land Roveru Defender.
Podle Phila Pophama, marketingového ředitele značky, by novinka měla nabídnout „nejširší míru schopností“ v celé historii automobilky. Důvodem by mělo být přesedlání na novou hliníkovou strukturu, ta však zůstane i nadále u původní koncepce. Dočkáme se tedy samostatného monokoku pro pasažéry, se kterým bude spojeno separátní šasí. To by mělo navýšit tuhost a vylepšit průchodnost terénem.
Jelikož zároveň dojde k nahrazení oceli lehčím materiálem, dá se očekávat také o poznání nižší hmotnost, což pro změnu napomůže ovladatelnosti. Zároveň s tím bude ponížena i spotřeba. V tomto směru pak konstrukci bude asistovat zejména nová rodina čtyřválcových agregátů Ingenium, mimo ně však dorazí také šestiválce. V obou případech přitom půjde o benzinové i dieselové verze.
Zajímavá bude volba převodovek, zdroje se totiž zmiňují pouze o osmi- a devítistupňovém automatu, jenž nový Defender dostane ve standardu. Manuál tedy dost možná nedorazí, což s onou puristickou jízdou v terénu až tolik nesouvisí. Land Rover ovšem trvá na tom, že vůz zvládne i ten nejhorší možný povrch, přičemž používat bude stejnou velikost kol a pneumatik jako Toyota Land Cruiser.
Potvrzena ovšem zatím nebyla rozteč mezi jednotlivými šrouby kol, která by rovněž měla souviset s japonskou konkurencí, a to zejména kvůli snadnější výměně pneumatik v zemích, kde pneuservisy nejsou na každém rohu. Britové tak zjevně myslí i na ponížení nákladů, ačkoliv v rámci interiéru se prý dočkáme také několika prvků, které vůz povýší na trochu luxusnější úroveň.
Velkou záhadou je design, ten by však již měl být kvůli relativně brzkému příchodu novinky na trh již odsouhlasen. S největší pravděpodobností se tak stalo v létě, přičemž příští rok v Ženevě, New Yorku nebo Frankfurtu bychom mohli spatřit koncept. Je ale dost možné, že Britové budou kvůli obavám z kopírování držet své tajemství pod pokličkou až do nejzazší možné chvíle.
Ač přitom poslední zmíněná věta je namířena hlavně proti čínskému trhu, prodeje v dané zemi si Land Rover nemůže vynachválit. Zatímco totiž v roce 2008 zde bylo prodáno šest tisíc exemplářů, loni se již registrace vyšplhaly na 100 000 kusů (v obou případech je do rovnice začleněn i Jaguar). Nový všehoschopný Defender by pak toto číslo mohl ještě navýšit.



























Nová generace Land Roveru Defender má sice již hotový design, z kontroverzních konceptů DC100 ovšem pramenit nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 9 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 11 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.