Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover DC100 a DC100 Sport: nový Defender má dvojče
13.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) Nahradit vůz s 60 let starou koncepcí se zdá být snadné. Jenže když nesmíte porušit tradice a reputaci, dost se to zkomplikuje.
Land Rover uvádí, že dvě třetiny ze všech téměř dvou milionů vyrobených modelů Defender jsou pořád v provozuschopném stavu. Chápete už, jak jsem to myslel v úvodu. To prostě nejde nakreslit za pár hodin několika kolmými tahy hranatou plechovku (mimochodem, původní Defender přesně takhle vznikl) a doufat, že naváže tam, kde jeho předchůdce začal před šesti dekádami.
Potíž je ovšem v tom, že při vymýšlení tvarů nástupce stroje s přívlastkem ikonický vám nemusí pomoci ani veškerá snaha designéři, pokud jej veřejnost (hodně konzervativní veřejnost) nepřijme. Land Rover se zkrátka bude muset spolehnout, že chápe vkus své stávající klientely, a že osloví novou, mladší.
Ačkoli jsme již v předstihu věděli, jak bude koncepční studie budoucího Defenderu vypadat, automobilka připravila jedno překvapení a kromě verze DC100 představila rovněž model DC100 Sport. Výrazným žlutým lakem nastříkaný vůz má být oficiálně ukázkou „aktivního vyjádření svobody a volného času“, neoficiálně pak jakýmsi offroad roadsterem se sníženým předním oknem, ochrannými oblouky za předními sedadly a v případě potřeby i kapotovanou zádí.
Oba vozy stojí na nové platformě s blíže nespecifikovaným podílem kovových materiálů, nicméně Land Rover ji říká „lehká“ a proto je pravděpodobné, že se tady objeví více než malé množství hliníku. Firma plánuje pro nový Defender dvoulitrové čtyřválce spalující naftu i benzín, předběžně je potvrzený osmistupňový automat nebo standardně dodávaný stop-start. Na hotový vůz si ale budeme muset chvíli počkat, podle frankfurtské zákulisní šeptandy dorazí nový Defender v roce 2015 a automobilka chce ročně prodávat kolem 50 tisíc kusů.
Když jsem se na začátku zmiňoval o tradici, jednu (a docela zásadní) nový vůz porušil. Ačkoli jde o auto s permanentním pohonem všech kol, šasi bude disponovat mechanickým systémem odpojování zadní nápravy. Mezi další, ne zrovna typické technologie, které se v Defenderu brzy objeví, je hybridní pohon s možností transformovat jej na plug-in verzi nabíjenou indukčně (tedy bezkontaktně).
Co z dalších hračiček na palubě konceptů se objeví v sériové výrobě, zatím nevíme, ale něco z toho zní docela zajímavě, však posuďte sami. V přídi se nachází scanner detekující překážky při jízdě v těžkém terénu, ale též sonar systému Wade Aid, který při přejezdu vodního brodu informuje o hloubce před autem a též o vhodné rychlosti.
Samozřejmostí je adaptabilní systém Terrain Response známý také ze současných vozů této značky, který dokáže přizpůsobit vůz aktuálním podmínkám pod 22palcovými koly. Podle dezénu jsou určená spíše na asfaltové silnice, to by ale mohl vyřešit systém, který na povel tlačítka vysune z pneumatik hroty. Na obrázcích nic takového není vidět, takže buď jde pouze o myšlenkové cvičení, anebo se dočkáme zajímavého videa, kde nám to podrobně vysvětlí.
Land Rover Defender DC100 a DC100 Sport zive ve Frankfurtu
Land Rovery DC100 a DC100 Sport jakožto předobrazy nového Defenderu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva