Lancia Ypsilon HF: Italové prý chystají velkolepý návrat ke sportovním výšinám

Fandům Lancie musí při pomyšlení na obrození magické sportovní zkratky HF srdce zaplesat. Fantazii se meze nekladou, Ypsilon HF není jen prázdným pojmem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lancia Ypsilon HF: Italové prý chystají velkolepý návrat ke sportovním výšinám

6.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Lancia Ypsilon HF: Italové prý chystají velkolepý návrat ke sportovním výšinám

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Fandům Lancie musí při pomyšlení na obrození magické sportovní zkratky HF srdce zaplesat. Fantazii se meze nekladou, Ypsilon HF není jen prázdným pojmem.

High Fidelity, zkráceně HF je vodítkem snad k nejzajímavějším Lanciím historie. Nejznámější z nich je bezesporu Delta z druhé poloviny osmdesátých let, jejíž sláva a přitažlivost v našich srdcích nikdy neupadnou v zapomnění. Jisté je, že nějaké nové vozidlo se sportovním zaměřením by skomírající Lancii jedině prospělo a minimálně Italy by zcela jistě nahnalo do showroomů. Otázkou však zůstává, zda je pro něj v rodině Fiatu vedle modelů Thema a Voyager s vyměněným znakem Chrysleru vůbec nějaké místo.

Italský časopis Quattroroute díky dobrým vztahům z Fiatem o potenciálním pokračovateli sportovních legend něco málo zjistil a zdá se, že to není jen nějaký výplod fantazie. Myšlenka o návratu mezi sportovní elitu není iluzí, ale pečlivě zvažovanou alternativou. První vlaštovkou by se s největší pravděpodobností stal nejmenší model Ypsilon, který jak známo stojí na prodloužené platformě Fiatu pro minivozy. Tu využívá například Panda, stylová pětistovka či Ford Ka.

Ypsilon na pouliční bitky by mohl být opepřen zajímavým motorem 1,4 MultiAir s výkonem 160 koní a dalšími komponenty z ostrého Abarthu 500 SS. Zda se šestistupňovým manuálem nebo robotizovanou převodovkou, to těžko soudit. Konkrétně se bavíme o podvozkových dílech, výkonnějších brzdách, lepivějších pneumatikách a dalších detailech pro dosažení sportovnějšího charakteru. Díky použití existujících součástek by Lancia nemusela sahat při vývoji hluboko do kapsy, ani jezdit nikam daleko, a tak by se Ypsilon HF udržel v mezích možného a finančně snesitelného.

Vzhledově by se podle přiložené fotografie HF asi drželo ve srovnání se standardním Ypsilonem hodně na uzdě a svoje svaly by naznačilo jen decentními detaily a jiným barevným provedením karoserie a kol. Problémem může být nakonec jen to, že Lancia má být primárně luxusní, šik a do zelí by mohla s rychlým Ypsilonem vlézt snadno Alfě i Abarthu. O uplatnění na trhu se prý stále spekuluje, pozitivní zprávou však je, že u Lancie by se něco takového nezdráhali prodávat a jedině by jim to mohlo prospět. Projekt je prý rozpracovaný a záleží jen na tom, zda mu Fiat dá své požehnání. Modleme se, aby se tak stalo.


Lancia Ypsilon HF: Italové prý chystají velkolepý návrat ke sportovním výšinám - 1 - Lancia Ypsilon HF 2014
Rychlé městské kabelky nikdy nebyly zcela nepřitažlivé, při pomyšlení na po dlouhé době první opravdu zajímavou Lancii srdce zaplesá

Zdroj: Quattroruote

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.