Lancia Ypsilon 2011: nová generace odhalena

Lancia včera představila více nových modelů než za posledních deset let. Jen jeden je ale opravdu nový, další generace malého Ypsilonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lancia Ypsilon 2011: nová generace odhalena

15.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lancia Ypsilon 2011: nová generace odhalena

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lancia včera představila více nových modelů než za posledních deset let. Jen jeden je ale opravdu nový, další generace malého Ypsilonu.

Již během včerejška dne jsme vám ukázali nové Lancie Thema, Flavia a Grand Voyager. Zní to jak velká záplava novinek, ve skutečnosti jde ale jen o „rebrandované” Chryslery. Vedle nich automobilka odhalila i nový model Ypsilon, který je jinak označeným... Ne, tentokrát jde o skutečnou Lancii od Lancie, i když stojí na technických základech Fiatu 500.

První zásadní odlišností nového Ypsilonu od jeho předchozí generace a ostatně i od Fiatu 500 je fakt, že jde o pětidvéřový vůz, jakkoli se jím na první pohled být nezdá. Kliky zadních dveří jsou totiž skryty v C sloupcích a ani linie zadních oken nedává na první pohled tušit pětidvířko. Aby cestující vůbec mohli využít všech pět dveří karoserie, byl vůz oproti výchozímu Fiatu 500 citelně zvětšen. Rozvor náprav narostl oproti „pětistovce” o plných 300 mm na 2 390 mm. Na délku vůz měří 3 840 mm, na šířku 1 670 mm a na výšku 1 510 mm.

Pětidvéřové provedení ale zdaleka není jedinou změnou, která karoserii Ypsilonu postihla. Novinka vypadá o poznání atraktivněji a dramatičtěji než dosavadní provedení, čímž se snaží vzdálit zažité představě o spíše komfortním než sportovně laděném mini. Ostatně dynamičtěji ladění konkurenti byli dosud na trhu úspěšnější, což chce Lancia dozajista změnit. Na vnějším provedení si můžeme povšimnout i několika libůstek jako koncových světel s LED.

Vůz si i v novém provedení ponechává výjimečný interiér, který nově dotváří mj. LED podsvětlení přístrojové desky, zbrusu nová ultratenká sedadla zajišťující prý patřičný komfort při kladení menších nároků na vnitřní prostor, speciální odhlučnění stropu nebo velké střešní okno. Patřičný komfort dotvářejí i dostupné prvky příplatkové výbavy čítající mj. chytrý parkovací asistent, palubní systém Blue&Me, navigační systém TomTom Live a další prvky, které byste čekali spíše v nabídce modelů vyšších tříd.

Zdůrazněny jsou též možnosti individualizace vozu, když paleta barev karoserie nyní zahrnuje plných 17 odstínů vč. dvou dvoubarevných kombinací, 3 typy kol z lehkých slitin, 3 úrovně výbavy interiéru (Silver, Gold, Platinum) a 6 variant čalounení.

Pod kapotou najdeme některý ze čtveřice malých motorů. Mezi benzinovými to budou atmosféricky plněný čtyřválec 1,2 8V s výkonem 51 kW (70 koní) nebo přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir s 63 kW (86 koní). Naftové motorizace pak zastoupí diesel 1,3 MultiJet s 71 kW (96 koní) a konečně pro příznivce LPG tu bude opět motor 1,2 8V se stejnými 70 koníky, který pochopitelně bude schopen spalovat i benzin.

Bez zajímavosti není, že v rámci značkových hrátek se Ypsilon bude britských ostrovech prodávat jako Chrysler, v Americe se s ním ale ani pod tímto jménem nepočítá.

Pochopitelně, Ypsilon 2011 je další z ženevských novinek, která se do prodejů dostane krátce po skončení tamního autosalonu. O mnoho více už se o něm ve Švýcarsku zřejmě nedozvíme, jistě vám ale budeme schopni nabídnout více snímků, které zatím čítají pouhé čtyři kousky.


Lancia Ypsilon 2011: nová generace odhalena - 1 - Lancia Ypsilon 2011 01Lancia Ypsilon 2011: nová generace odhalena - 2 - Lancia Ypsilon 2011 02Lancia Ypsilon 2011: nová generace odhalena - 3 - Lancia Ypsilon 2011 03Lancia Ypsilon 2011: nová generace odhalena - 4 - Lancia Ypsilon 2011 04
Lancia Ypsilon 2011

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.