Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia Thema 2011: maskovaný Američan dorazil do Evropy
20.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(60 foto, ceny) Konglomerát Fiat-Chrysler dostal do prodejů další převlečený model. Nová Lancia Thema je totiž maskovaný Chrysler 300.
Již letos v únoru Lancia oznámila, že na trh dostane hned tři nové modely. Leckterý příznivce této kdysi věhlasné italské automobilky mohl zaplesat, ale již při čtení jmen Thema, Flavia a Grand Voyager patrně nasucho polkl. Thema a Flavia, to zní v pořádku, pravou podstatu věci ale ukazovalo jméno Grand Voyager - všechny tři údajné novinky totiž jsou jen jinak nalíčenými modely automobilky Chrysler.
Od té doby se plány skupiny Fiat, dlouholetého vlastníka Lancie, mírně změnily, když z příchodu Flavie minimálně dočasně sešlo, jinak se do sebe ale oba koncerny zakusují stylem italských milenců. Nejen Chryslery se totiž budou prodávat jako Lancie, ale i naopak Lancie budeme vídat jako Chryslery. A to ne jen ve Spojených státech, kde je americká značka jako doma. Však si vzpomeňte na nedávno představené Chryslery Delta a Ypsilon, jenž budou k mání i na britském trhu. Ale zpátky k Themě.
Ačkoli o ní víme již nějakých osm měsíců, detaily k ní jsme se dozvídali jen pozvolna. Krom již odkazovaného avíza jsme se mohli podívat na první reklamu kupodivu nezastírající americké kořeny vozu a později si pořádně prohlédnout i její interiér. Na všechny podrobností jsme si museli počkat až do této chvíle, kdy se vůz dostává do prodejů v několika evropských zemích. A tak si je pojďme projít.
Začít můžeme vzhledem, neboť spolu s novými informacemi totiž bylo uvolněno i přes šedesát nových fotografií, mnoho nového toho na nich k vidění ale není. Vůz sice není tak úplně Chryslerem 300 s jiným logem, má třeba i jinak řešenou spodní část předního nárazníku, podobných odlišností ale venku i uvnitř najdeme minimum. Jak moc to takto řešené Lancii sluší posuďte sami, podle nás se ale mohutný (a na skutečném modelu 300 jinak vcelku slušivý) design klasického amerického „křižníku” k Lancii příliš nehodí.
Ale obraťme list a podívejme se, co se objeví pod kapotou nové Lancie Thema. Zde již najdeme odlišností více, neboť vůz podle očekávání postrádá špičkové motorizace Chrysleru 300 a přidává naopak poněkud skromnější dieselové jednotky. Jedinou benzinovou volbou tak bude vidlicový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru, který dodá vozu až 210 kW (286 koní) v 6 350 otáčkách resp. 340 Nm v 4 650 ot./min. Výkon putuje na kola zadní osy přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF a z klidu na stovku vůz zrychlí za 7,7 sekundy. Maximální rychlost činí 240 km/h, kombinovaná spotřeba pak 9,5 litru benzinu na sto kilometrů jízdy.
Alternativou k americkému benzinovému V6 budou italské naftové šestiválce od VM Motori. Tedy on je vlastně jen jeden, dostupný ale bude ve dvou naladěních. To první nabídne výkon nejvýše 140 kW (190 koní) posazený do 4 000 ot./min a točivý moment maximálně 440 Nm v rozmezí 1 600 až 2 800 ot./min. Z 0 na 100 zrychlí toto provedení za 9,7 sekundy, maximální rychlost činí 220 km/h, kombinovaná spotřeba pak 7,1 litru nafty na 100 km.
Silnější verze nabídne až 176 kW (239 koní) nejrazantněji cválajících opět ve 4 000 ot./min, maximum točivého momentu 550 Nm leží v rozmezí 1 800 a 2 800 ot./min. Akcelerace na stovku v tomto případě zabere 7,8 sekundy, maximální rychlost jest 230 km/h a kombinovaná spotřeba znovu 7,1 litru nafty na 100 km. Pozoruhodné jistě je, že tyto varianty budou používat jen pětistupňovou automatickou převodovku, což je ve srovnání s automatickým „osmikvaltem” u Pentastaru opravdu velký rozdíl.
Automobilka tvrdí, že ještě v říjnu bude vůz k mání u všech evropských dealerů značky, k dnešku (tedy k 20. říjnu) ale Themu pořádně nenajdete ani na jednom z webů zastoupení Lancie v té které zemi. A to ani přímo v Itálii. V Německu se o ní zmiňují alespoň v souvislosti s její přítomnosti na autosalonu ve Frankfurtu, jakékoli podrobnosti ale chybí.
Oficiálně nebyly oznámeny ani ceny, podařilo se nám ale získat ceník vozu pro německý trh (který bude dozajista určující i pro ten náš), jenž počítá se všemi třemi motorizacemi a výbavami Gold, Platinium a Executive. Jejich přesný obsah je neznámou, víme ale, že v základu dostanete třeba palubní systém Uconnect Touch s velkou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 8,4 palce, dvouzónovou atuomatickou klimatizaci a plejádu bezpečnostních prvků, u nichž se Chrysler, tedy vlastně Lancia dopočítala čísla 70. Od prostřední výbavy budou standardem třeba i adaptivní xenonové svěltomety, navigační systém nebo ozvučení interiéru s výkonem 506 Wattů. V nejvyšší verzi Platinum se pak mimo jiné přidá „sound systém” Harmon Kardon s 900 Watty.
Přehled základních cen jednotlivých specifikací pro německý trh najdete níže. Úplný obsah jednotlivých výbav se snad na webech místních zastoupení Lancie objeví co nevidět.
Lancia Thema 2011, základní ceny pro Německý trh
Thema 3,0 V6 Diesel (190 PS) Gold: 41 400 Eur (cca 1 030 000 Kč)
Thema 3,0 V6 Diesel (190 PS) Platinium: 43 900 Eur (cca 1 100 000 Kč)
Thema 3,0 V6 Diesel (239 PS) Platinium: 46 900 Eur (cca 1 170 000 Kč)
Thema 3,0 V6 Diesel (239 PS) Executive: 50 900 Eur (cca 1 270 000 Kč)
Thema 3,6 V6 Pentastar Platinium: 46 900 Eur (cca 1 170 000 Kč)
Thema 3,6 V6 Pentastar Executive: 50 900 Eur (cca 1 270 000 Kč)
Nové fotografie Lancie Thema 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva