Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu
18.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tři Italo-Američané a dva praví Italové v hávu Lancie? Tak vypadá sloučení Chrysleru a Fiatu v praxi, v Paříži se navíc ukážou hlavně nové výbavy.
Vypadá to, že stánky některých značek budou na autosalonu v Paříži přetékat ve švech. Typickým příkladem je italská Lancia, která hodlá představit hned pětici modernizovaných modelů. Všechny přitom hýří odkazy na světovou kinematografii, proto sada oficiálních snímků překypuje efekty, díky nimž budete mít občas problém daný vůz vůbec zahlédnout. Samozřejmě až na kabriolet Flavia, který se během fotografování musel patřičně vystavit slunci.
Jak je již dobře známo, pod jeho „italským“ povrchem se ukrývá Chrysler 200, který do Paříže dorazí s 2,4litrovým motorem o výkonu 170 koní. To by na čtyřmístný kabriolet s délkou 4,9 m, šířkou 1,8 m a výškou 1,4 metru mělo stačit, námahu řidiče při řazení pak hodlá redukovat šestistupňový automat. Paket uzavírají 18palcová litá kola, unikátně stylizovaná zadní světla a dvoubarevný kožený interiér s multifunkčním volantem a rozměrným středovým displejem.
Lancia Thema je dalším vozem, který má svůj základ v Chrysleru. Na autosalon dorazí s třílitrovým turbodieselem o výkonu 239 koní, jehož přenos má na starosti pětistupňový automat. Prozatím však nevíme jistě, zda jen na přední nebo na všechna čtyři kola. Italská automobilka se ovšem neopomněla pochlubit mnohem důležitějšími věcmi, mezi něž patří čalounění exkluzivní kůží Poltrona Frau či příkladné odhlučnění kabiny.
Tyto prvky by dozajista slušely i dalšímu modelu, který vznikl na bázi kolaborace Chrysleru s Fiatem. Lancia Voyager ovšem místo toho nabídne cestujícím ve třech řadách výklopné monitory, s nimiž je možné propojit extérní přehrávač DVD. Pod kapotu by pak tento rodinný model měl dostat dieselový motor Platinum 2,8 l o výkonu 163 koní slibující nízkou spotřebu.
Pravověrným Italem je tak až Lancia Ypsilon. Překvapit by proto nemělo, že do Paříže dorazí hned ve třech modifikacích. Jako Gold s pohonnou jednotkou 1,3 MultiJet o výkonu 95 koní, jako Platinum s automatem a motorem 0,9 TwinAir o výkonu 85 koní a jako Black & Red s 1,2litrovým agregátem produkujícím 69 koní.
Tím je ale vyjmenována jen menší část celkové nabídky. Ypsilon by totiž po autosalonu měl být k dispozici ve čtyřech provedeních, s nimiž můžete sladit čtveřici motorů, 17 barev karoserie, tři interiérové pakety a tři různé designy litých kol. Ve srovnání s takovou paletou tak Lancia Delta působí jako holý příbuzný.
Na autosalonu se totiž představí pouze ve verzi Gold, která má pod kapotou 120koňový motor 1,6 MultiJet produkující 120 koní a plnící emisní normu Euro 5. Tím filmové představení Lancie končí, což znamená, že žádná skutečná novinka do Paříže nedorazí. Na „remaky” se ale občas také dá koukat...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Čtyřmístný kabriolet Lancia Flavia bude prozatím k dispozici pouze s jedním motorem, který je navíc spřažen s šestistupňovým automatem. Pro řidiče-nadšence nic moc, pro milovníky slunce nad hlavou to ale postačí
Pod znakem Lancie se jasně rýsují tvary Chrysleru 300. V Evropě bude nabízen hlavně s třílitrovým turbodieselem o výkonu 239 koní
Lancia Voyager vychází z amerického Chrysleru Grand Voyager. Italská automobilka tak neprojevila velkou snahu ani při přejmenovávání rodinného MPV
Nejmenší model Lancie se na autosalonu předvede v nejvíce verzích. Zaměřeny přitom nebudou pouze na představení jednotlivých výbav, ale i různých motorů
Lancia Delta měla navázat na slavného předchůdce, to se ale nakonec díky navýšení luxusu nestalo. Přesto bude tento model v Paříži působit vedle menšího Ypsilonu jako chudý příbuzný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB