Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Veneno Roadster oficiálně: ze 750 koní přijde každý na 113 tisíc Kč
20.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Italové už i vlastním přičiněním strhli plachtu z otevřené verze speciality jménem Veneno. Je pekelně drahá, střechu ale ani při ceně 85 milionů nečekejte.
Pokud jste si při pátečním večeru odpustili nějaké to setkání s přáteli, mohli jste si u nás prohlédnout první fotky Lamborghini Veneno Roadster, tedy snímky už déle očekávané skalpované verze kupé Veneno. První snímky a je doprovázející informace nebyly zrovna nevýmluvné, pokud ale máme zůstat věrni i oficiálním kanálům a předestřít vám kompletní sadu snímků s potvrzenými detaily technického i obchodního rázu, nezbude nám než se k Venenu Roadster vrátit.
To italská automobilka plně odhalila před pár hodinami a stejně jako v případě kupé se pochopitelně nejedná o „standardní” model z nabídky Lamborghini. Jde znovu o zvláštní dílo odvozené z modelu Aventador, s nímž sdílí zejména techniku. Vzhled vytvořený díly z uhlíkovými vlákny vyztuženého plastu ale opět sdílí leda s batmanovým služebním autem, kterému navíc sebralo střechu. Musíme potvrdit, že se tak stalo vážně „natvrdo”, auto ji prostě nemá a nedisponuje ani ničím, co by ji nahradilo. Je to zkrátka vůz jen do sucha, ne do vodičky, ale na všechno lze hledět i pozitivně - pokud byste si jej náhodou rozhodli pořídit, dostanete od Lamba přesně to, co vidíte na fotkách, do žádné jiné pózy Veneno stiskem tlačítka posunout nelze...
Vzhledem k tomu, že se poprvé můžeme podívat i do interiéru, lze také potvrdit, že při případném dešti by vám toho uvnitř vozu mnoho nezmoklo. Stejně jako kupé se drží jednoduchých řešení a stejně jako zevnějšek sahá po karbonu, kde to jen jde. Zbytek útrob vozu okupuje motor 6,5 V12 z už zmíněného Aventadoru, zde naladěný na maximálně 750 koní výkonu, který doprovází automatická převodovka (robotizovaný manuál E-Gear) se šesti stupni a pohon všech kol. Navzdory „roadsterizaci” vozu se hmotnost drží na úrovni 1 489 kg, což značí velice slušný poměr výkonu a hmotnosti (méně než 2 kg na koně) a zvěrohodňuje udávanou dynamiku - 0-100 km/h za 2,9 sekundy a maximální rychlost 355 km/h.
Nejvíce „vtipná” je ale na tomto voze cena. Za uplynulé měsíce se objevila řada spekulací o tom, kolik bude stát, teď to víme přesně - 3,3 milionu Eur bez lokálních daní a poplatků, což znamená hrubou cenu přes 85 milionů Kč a u nás celých 103 milionů Kč s českou DPH. To je šílená částka za poladěný Aventador, navíc v případě Roadsteru jde ještě ke všemu o recyklaci už jednou stvořeného díla s dalšími dílčími modifikacemi. Přepočteno v poměru „Kč na koně”, přijde vás jeden ve Venenu Roadster na 113 tisíc Kč, bez daně...
Automobilka nakonec vyrobí devět takových aut a speciálně pro ně stvořila barvu Rosso Veneno, kterou si můžete prohlédnout na přiložených fotkách. Ale není nutností, za 100 milionů vám Lambo „hodí” tuhle příšerku klidně do růžové.















Lamborghini Veneno Roadster je zvláštní zjev s vlastně ne až tak specifickou technikou. Přesto za něj Italové žádají cenu tří Veyronů...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva