Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini už plánuje Urus v ostré verzi SV, chystá se i luxusní varianta
23.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již standardní model má být nejrychlejším SUV na trhu. Uvnitř má ovšem nabídnout dostatek komfortu a prostoru pro celou rodinu po celý rok.
Italskou automobilku Lamborghini čeká v nejbližších letech razantní krok. O jednoho člena rozšíří své dosud pouze dvoučlenné portfolio, díky čemuž muselo být zázemí značky rozšířeno z 80 tisíc metrů čtverečných na 150 tisíc metrů čtverečných. Mimo to je v plánu rozšíření zaměstnanců o dalších 500 pracovníků, tedy rovněž prakticky o polovinu. Díky tomu se nemalou měrou zvedne produkce značky. Dosud totiž Lamborghini prodávalo okolo dvou tisíc exemplářů ročně, samotné SUV by ovšem mělo zaujmout každých 12 měsíců zhruba tři tisíce zákazníků.
Jen u standardního provedení ovšem automobilka nezůstane. Její šéf Stephan Winkelmann totiž již potvrdil, že zvažována je řada dalších variant včetně sportovní SuperVeloce. Mimo to by mohl dorazit také ultra-luxusní model. „Vše je možné a my budeme postupně pracovat na jejich realizaci. Pokud naši zákazníci budou chtít něco zvláštního, pak uděláme maximum pro to, abychom jejich přání splnili,“ dodává Winkelmann.
Zároveň ovšem šéf automobilky naznačuje, že na potvrzení jakéhokoliv speciálního modelu je zatím příliš brzy. Momentálně se totiž veškeré dostupné kapacity zabývají vývojem základního provedení, které bude po stránce exteriérové velmi blízké konceptu. Uvnitř nás však čeká razantní odklon, neboť Urus „musí zastat roli prvního vozu v rodině. Musí být prostorný, komfortní i snadno ovladatelný.“
O žádného loudu ovšem nepůjde, Winkelmann totiž rovněž naznačuje, že „nejvyšší rychlost a výkony jsou důležité. Urus musí být schopný na veřejných i uzavřených vozovkách a zároveň musí nabídnout emoce, jaké jsou spojené s vozy Lamborghini.“ Je tedy zjevné, že na novinku jsou kladena nemalá očekávání, zvláště když SUV má být nejrychlejším vozem svého druhu na silnicích.
Italové se přitom budou muset vypořádat hlavně s konkurencí ve vlastních řadách, neboť aktuálně se titulem „nejrychlejší SUV světa“ pyšní Porsche Cayenne Turbo S. Tento model přitom s výkonem 570 koní zvládá stovku za 4,1 sekundy a maximálně se rozjede na 284 km/h. Do budoucna však mají být tyto hodnoty překonány, a to jak novou generací, tak i sesterským Bentley Bentayga.
Shodou okolností přitom jak německý, tak i britský vůz budou stát na stejných základech jako italské SUV. Zatímco ovšem Bentley má profitovat z dvanáctiválce, Lamborghini Urus dostane do vínku maximálně desetiválec. Ten by měl produkovat více než 600 koní, což by v kombinaci s nízkou hmotností danou rozsáhlým užitím uhlíkových vláken mělo ke splnění cílů stačit.
Ve výsledku je ovšem sporné, zda původně zvažovaná pohonná jednotka V10 bude použita. Ve hře je totiž rovněž plug-in hybridní provedení, které spřáhne čtyřlitrový osmiválec twin-turbo s jedním nebo dvěma elektromotory. Kromě toho se hovoří také o dieselu, jeho příchod by si ovšem prý museli vyžádat zákazníci. Mimo hru ovšem není, stejně tak ale nebyl ani potvrzen.
Poměrně jistý je ovšem zbytek mechanických komponentů. Urus by totiž měl dostat sedmistupňový dvouspojkový automat, se kterým bude spřažen systém pohonu všech kol Torsen. Dorazí i elektrické vektorování točivého momentu, rekuperace brzdné energie, automatický systém start/stop nebo elektro-mechanický posilovač řízení.
Cena základního provedení by se měla pohybovat okolo 150 000 liber (cca 5 760 000 Kč), ve srovnání se zmiňovaným Porsche Cayenne Turbo S tedy nepůjde o levnou záležitost. Německé SUV lze totiž pořídit za částku o milion korun nižší, navíc již s vcelku bohatou standardní výbavou.












Lamborghini Urus bude vzhledově věrné konceptu, uvnitř však nabídne mnohem větší komfort a prostor
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 17:44 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins