Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini už plánuje Urus v ostré verzi SV, chystá se i luxusní varianta
23.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již standardní model má být nejrychlejším SUV na trhu. Uvnitř má ovšem nabídnout dostatek komfortu a prostoru pro celou rodinu po celý rok.
Italskou automobilku Lamborghini čeká v nejbližších letech razantní krok. O jednoho člena rozšíří své dosud pouze dvoučlenné portfolio, díky čemuž muselo být zázemí značky rozšířeno z 80 tisíc metrů čtverečných na 150 tisíc metrů čtverečných. Mimo to je v plánu rozšíření zaměstnanců o dalších 500 pracovníků, tedy rovněž prakticky o polovinu. Díky tomu se nemalou měrou zvedne produkce značky. Dosud totiž Lamborghini prodávalo okolo dvou tisíc exemplářů ročně, samotné SUV by ovšem mělo zaujmout každých 12 měsíců zhruba tři tisíce zákazníků.
Jen u standardního provedení ovšem automobilka nezůstane. Její šéf Stephan Winkelmann totiž již potvrdil, že zvažována je řada dalších variant včetně sportovní SuperVeloce. Mimo to by mohl dorazit také ultra-luxusní model. „Vše je možné a my budeme postupně pracovat na jejich realizaci. Pokud naši zákazníci budou chtít něco zvláštního, pak uděláme maximum pro to, abychom jejich přání splnili,“ dodává Winkelmann.
Zároveň ovšem šéf automobilky naznačuje, že na potvrzení jakéhokoliv speciálního modelu je zatím příliš brzy. Momentálně se totiž veškeré dostupné kapacity zabývají vývojem základního provedení, které bude po stránce exteriérové velmi blízké konceptu. Uvnitř nás však čeká razantní odklon, neboť Urus „musí zastat roli prvního vozu v rodině. Musí být prostorný, komfortní i snadno ovladatelný.“
O žádného loudu ovšem nepůjde, Winkelmann totiž rovněž naznačuje, že „nejvyšší rychlost a výkony jsou důležité. Urus musí být schopný na veřejných i uzavřených vozovkách a zároveň musí nabídnout emoce, jaké jsou spojené s vozy Lamborghini.“ Je tedy zjevné, že na novinku jsou kladena nemalá očekávání, zvláště když SUV má být nejrychlejším vozem svého druhu na silnicích.
Italové se přitom budou muset vypořádat hlavně s konkurencí ve vlastních řadách, neboť aktuálně se titulem „nejrychlejší SUV světa“ pyšní Porsche Cayenne Turbo S. Tento model přitom s výkonem 570 koní zvládá stovku za 4,1 sekundy a maximálně se rozjede na 284 km/h. Do budoucna však mají být tyto hodnoty překonány, a to jak novou generací, tak i sesterským Bentley Bentayga.
Shodou okolností přitom jak německý, tak i britský vůz budou stát na stejných základech jako italské SUV. Zatímco ovšem Bentley má profitovat z dvanáctiválce, Lamborghini Urus dostane do vínku maximálně desetiválec. Ten by měl produkovat více než 600 koní, což by v kombinaci s nízkou hmotností danou rozsáhlým užitím uhlíkových vláken mělo ke splnění cílů stačit.
Ve výsledku je ovšem sporné, zda původně zvažovaná pohonná jednotka V10 bude použita. Ve hře je totiž rovněž plug-in hybridní provedení, které spřáhne čtyřlitrový osmiválec twin-turbo s jedním nebo dvěma elektromotory. Kromě toho se hovoří také o dieselu, jeho příchod by si ovšem prý museli vyžádat zákazníci. Mimo hru ovšem není, stejně tak ale nebyl ani potvrzen.
Poměrně jistý je ovšem zbytek mechanických komponentů. Urus by totiž měl dostat sedmistupňový dvouspojkový automat, se kterým bude spřažen systém pohonu všech kol Torsen. Dorazí i elektrické vektorování točivého momentu, rekuperace brzdné energie, automatický systém start/stop nebo elektro-mechanický posilovač řízení.
Cena základního provedení by se měla pohybovat okolo 150 000 liber (cca 5 760 000 Kč), ve srovnání se zmiňovaným Porsche Cayenne Turbo S tedy nepůjde o levnou záležitost. Německé SUV lze totiž pořídit za částku o milion korun nižší, navíc již s vcelku bohatou standardní výbavou.












Lamborghini Urus bude vzhledově věrné konceptu, uvnitř však nabídne mnohem větší komfort a prostor
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
před 3 hodinamiFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
před 2 hodinamiClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
před 3 hodinamiAspoň Mazda neztrácí rozum. Investice do elektromobilů seřízla o 77 miliard, radši chystá nový 2,5litrový motor
před 4 hodinamiMercedes potvrdil, že svůj druhý nejprodávanější model zařízne bez nástupce, pro jeho prodeje to bude další těžká rána
před 5 hodinamiVolný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva