Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini už plánuje Urus v ostré verzi SV, chystá se i luxusní varianta
23.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již standardní model má být nejrychlejším SUV na trhu. Uvnitř má ovšem nabídnout dostatek komfortu a prostoru pro celou rodinu po celý rok.
Italskou automobilku Lamborghini čeká v nejbližších letech razantní krok. O jednoho člena rozšíří své dosud pouze dvoučlenné portfolio, díky čemuž muselo být zázemí značky rozšířeno z 80 tisíc metrů čtverečných na 150 tisíc metrů čtverečných. Mimo to je v plánu rozšíření zaměstnanců o dalších 500 pracovníků, tedy rovněž prakticky o polovinu. Díky tomu se nemalou měrou zvedne produkce značky. Dosud totiž Lamborghini prodávalo okolo dvou tisíc exemplářů ročně, samotné SUV by ovšem mělo zaujmout každých 12 měsíců zhruba tři tisíce zákazníků.
Jen u standardního provedení ovšem automobilka nezůstane. Její šéf Stephan Winkelmann totiž již potvrdil, že zvažována je řada dalších variant včetně sportovní SuperVeloce. Mimo to by mohl dorazit také ultra-luxusní model. „Vše je možné a my budeme postupně pracovat na jejich realizaci. Pokud naši zákazníci budou chtít něco zvláštního, pak uděláme maximum pro to, abychom jejich přání splnili,“ dodává Winkelmann.
Zároveň ovšem šéf automobilky naznačuje, že na potvrzení jakéhokoliv speciálního modelu je zatím příliš brzy. Momentálně se totiž veškeré dostupné kapacity zabývají vývojem základního provedení, které bude po stránce exteriérové velmi blízké konceptu. Uvnitř nás však čeká razantní odklon, neboť Urus „musí zastat roli prvního vozu v rodině. Musí být prostorný, komfortní i snadno ovladatelný.“
O žádného loudu ovšem nepůjde, Winkelmann totiž rovněž naznačuje, že „nejvyšší rychlost a výkony jsou důležité. Urus musí být schopný na veřejných i uzavřených vozovkách a zároveň musí nabídnout emoce, jaké jsou spojené s vozy Lamborghini.“ Je tedy zjevné, že na novinku jsou kladena nemalá očekávání, zvláště když SUV má být nejrychlejším vozem svého druhu na silnicích.
Italové se přitom budou muset vypořádat hlavně s konkurencí ve vlastních řadách, neboť aktuálně se titulem „nejrychlejší SUV světa“ pyšní Porsche Cayenne Turbo S. Tento model přitom s výkonem 570 koní zvládá stovku za 4,1 sekundy a maximálně se rozjede na 284 km/h. Do budoucna však mají být tyto hodnoty překonány, a to jak novou generací, tak i sesterským Bentley Bentayga.
Shodou okolností přitom jak německý, tak i britský vůz budou stát na stejných základech jako italské SUV. Zatímco ovšem Bentley má profitovat z dvanáctiválce, Lamborghini Urus dostane do vínku maximálně desetiválec. Ten by měl produkovat více než 600 koní, což by v kombinaci s nízkou hmotností danou rozsáhlým užitím uhlíkových vláken mělo ke splnění cílů stačit.
Ve výsledku je ovšem sporné, zda původně zvažovaná pohonná jednotka V10 bude použita. Ve hře je totiž rovněž plug-in hybridní provedení, které spřáhne čtyřlitrový osmiválec twin-turbo s jedním nebo dvěma elektromotory. Kromě toho se hovoří také o dieselu, jeho příchod by si ovšem prý museli vyžádat zákazníci. Mimo hru ovšem není, stejně tak ale nebyl ani potvrzen.
Poměrně jistý je ovšem zbytek mechanických komponentů. Urus by totiž měl dostat sedmistupňový dvouspojkový automat, se kterým bude spřažen systém pohonu všech kol Torsen. Dorazí i elektrické vektorování točivého momentu, rekuperace brzdné energie, automatický systém start/stop nebo elektro-mechanický posilovač řízení.
Cena základního provedení by se měla pohybovat okolo 150 000 liber (cca 5 760 000 Kč), ve srovnání se zmiňovaným Porsche Cayenne Turbo S tedy nepůjde o levnou záležitost. Německé SUV lze totiž pořídit za částku o milion korun nižší, navíc již s vcelku bohatou standardní výbavou.
Lamborghini Urus bude vzhledově věrné konceptu, uvnitř však nabídne mnohem větší komfort a prostor
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 6 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.