Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini potvrdilo ostrý Huracan s pohonem zadních kol, na mušce má Ferrari
7.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Typická Lamba posledních dekád sice mají pohon všech kol, ta nejostřejší ale nikoli. Nový Huracán nebude v tomto směru výjimkou.
Pokud jsme v poslední době hovořili o Lamborghini Huracán, bylo to hlavně v souvislosti s tím, jak vzplálo a později dohořelo to české v Maďarsku. Vůz ale zazářil trochu jiným způsobem i v Top Gearu a neuniklo nám ani to, když jej velmi sympatickým způsobem „vyvenčil” šéf Lamborghini cestou do Ženevy. Na pozadí těchto, do jisté míry spíše „společenských” událostí se ale děly i věci techničtějšího rázu - zejména premiéra verze GT3, která následovala dřívější LP620-2 Super Trofeo.
Jak už tušíte z označení druhého zmíněného auta, nejen že mu přibylo 10 koní k dobru, také mu ubyl pohon předních kol a s ním (a nejen s ním) přes 150 kilogramů. V obou případech se ale jednalo o závodní auta, silniční verzi nadále definoval kód LP610-4. I to se ovšem změní.
Podobný záměr není nový a i kdyby jej automobilka dříve neavizovala, dal by se vytušit z existence varianty Superleggera předchozího Gallarda. Teď už je ale jisté, že taková verze dorazí, neboť se o ní, výjimečně jinde než na ženevském autosalonu, rozpovídal nový šéf testovacích jezdců značky, Giorgio Sanna, který v této pozici nahradil Valentina Balboniho.
Sanna pro tištěný magazín Evo uvedl, že Lamborghini už takovou verzi Huracánu chystá a bude vyvedena ve velmi podobném stylu jako Ferrari 458 Speciale - bude lehčí a výkonnější. V souvislosti s tím první pozbude pohonu předních kol, manuál jako jako u Balboniho specialitek ale nečekejme. Přesto bude vůz zaměřen na okruhové hrátky, silniční homologaci ale postrádat nebude.
Cílem vozu je vypálit rybník konkurentům, zejména Ferrari a jeho 488 GTB resp. chystané verzi Speciale. A také novému McLarenu 675 LT, který je z podobného těsta. Na rozdíl od nich ale Lambo zůstane věrné motoru s atmosférickým plněním a to je pro okruhovou hračku jedině dobře. Lamborghini Huracán Superleggera bychom se měli na trhu dočkat v roce 2016.
Lamboghini Huracán Stephana Winkelmanna bude zřejmě standardní čtyřkolka. Ale kdo ví, třeba i on zkouší v provozu něco, co jím řízená firma teprve chystá...
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva