Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry
10.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Italů nejsou přeplňované motory pro supersporty ideálem. Připouští však, že jednou přijde den, kdy atmosféry budou překonané.
V našem včerejším článku o produkční verzi Lamborghini Urus jsme se lehce dotkli pohonných jednotek tohoto modelu. Ačkoliv prozatím žádný agregát nebyl potvrzen, spekuluje se také o příchodu přeplňovaného motoru. V historii firmy by se jednalo o nemalý mezník, všechny vozy vyprodukované od založení značky v roce 1963 dostaly atmosférickou pohonnou jednotku.
Podle šéfa značky Stephana Winkelmanna jsou přitom takové agregáty „nejlepšími motory pro supersporty na trhu, a to v rámci dynamiky i zvuku. Dokud se tedy nezjeví něco lepšího, zůstaneme u nich.“ Máme tedy potvrzeno, že příchodu turbodmychadel či kompresorů pod kapotu vozů jako Aventador či Huracán se nemusíme obávat. Tedy alespoň prozatím, změna ale jistě časem přijde.
„Neustále hledáme alternativy. Neustále zkoušíme, jak motory udělat lepšími. Jednou tedy možná přijde den, kdy turba představíme. V takové chvíli však musí být přeplňované pohonné jednotky lepší než ty atmosférické,“ dodává Winkelmann. Je však třeba dodat, že ve svém postoji je de facto zcela osamocený, neboť již i Ferrari pracuje s turbodmychadly a McLaren ani atmosféry nenabízí.
Vyvstává však otázka, zda náhodou Lamborghini nakonec neudělá ústupek a zvažovaný přeplňovaný agregát určený pro Urus nakonec nezamíří i do sportovních modelů. Winkelmann ovšem naznačuje, že „motory pro SUV mají větší zdvih, proto by musely být přepracovány. Navíc jsou obvykle uloženy vpředu, takže by muselo dojít k jejich převrácení. A nejsem si jist, že takový krok by dával smysl.“
Mohlo by se tedy zdát, že Lamborghini ukazuje ochráncům bojovníkům proti CO2 vztyčený prostředníček, nicméně opak je pravdou. Italové totiž nedávno otevřeli novou továrnu Trigeneration Plant, která bude vyrábět elektřinu na bázi zemního plynu. Díky tomu se ročně sníží emise CO2 firmy o 820 tun, v roce 2017 s přechodem na biopalivo pak dokonce toto číslo naroste na 5 600 tun ročně.
Tím ovšem snahy Lamborghini o „zazelenění“ planety nekončí. Automobilka totiž dále instalovala na 15 000 metrech čtverečných solární panely, které její karbonovou stopu sníží o dalších tisíc tun CO2 ročně. Svým způsobem bychom tedy mohli říci, že výrobce supersportů pomalu ani žádná turba či plug-in hybridy nepotřebuje. Brusel však bohužel na tyto věci okolo nehledí a soustředí se na emise produkované přímo za jízdy.
Pro Lamborghini jsou momentálně atmosférické motory to nejlepší, čím mohou supersporty vybavit. Značka však připouští, že doba přeplňování jednou přijde
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch