Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Murciélago SV: legenda pokračuje
19.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Představujeme vám nejnovější klenot v nabídce italského Lamborghini. Jde o model Murcielágo s legendárním přívlastkem Super Veloce neboli SV, který vás okouzlí svými výkony. Názorná ukázka jeho schopností je připravena v přiloženém videospotu.
Italská automobilka oprášila jedno ze svých starých dobrých označení. SuperVeloce nebo také SV jsme mohli naposledy vidět na modelu Diablo SV z roku 1995. Takto označené modely jsou čistým ztělesněním výkonu a rychlosti. Nejinak tomu je u modelu Murciélago SV. V první řadě vůz prošel, stejně jako Gallardo Superllegera, odtučňovací kůrou. Výsledkem je více dílů z karbonu a ušetřených 100 kilogramů na pohotovostní hmotnosti. Uhlíková vlákna se tentokrát dostala i do poměrně neobvyklých míst, kromě těch klasických jako jsou přední difusor nebo zadní přítlačné křídlo, najdeme karbon také na tunelu převodovky.
Technici od Lamborghini kompletně přepracovali zážehový dvanáctiválec V12 o objemu 6,5 l, který nyní produkuje výkon 670 koní (493kW) a 660 N.m točivého momentu. Zrychlení z 0-100 km/h zabere pouhé 3,2 s. Nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 342 km/h. S motorem je spojena robotizovaná šestistupňová sekvenční převodovka e-gear, která pohání všechna čtyři kola. Což je klasika pro Murciélago, ale zásadní novinka pro písmena SV - původní modely s tímto označením měly pohon pouze zadních kol. Místo odebrání pohonu přední nápravy naopak systém pohonu vylepšili o další samosvorný differencial.
Murcielágo SuperVeloce představuje vrchol designového života za všechny generace. Kombinuje totiž prvky ikonického Reventóna a excelentního Gallarda LP 560-4. V předu obouvá pneumatiky o rozměru 245/35 ZR 18" a na zadní nápravě o rozměru 335/30 ZR 18". V interiéru pak kraluje černá barva, karbonové panely a čalounění Alkantrou.
V prodeji by se nové SV mělo objevit během pár týdnů, předná cena je zatím neznámá.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 6 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 9 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch