Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán Spyder je venku. Nabralo 120 kg a stovku dá „až“ za 3,4 s
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Skalpovaný rozzuřený býk stejně jako kupé počítá s 610 koňmi. Páruje je však s hmotností 1 542 kg, za kterou stojí příchod plátěné střechy.
Dnešní digitální věk je vůči autosalonům vskutku nevděčný, neboť utajit nějakou novinku až do slavnostní premiéry je prakticky nemožné. Navíc automobilky velmi často využívají k internetu k postupnému nebo rovnou úplnému virtuálnímu odhalení, pročež mnohdy jsme s novými vozy konfrontováni již měsíce před jejich živým debutem. Pokud k tomu navíc připočteme ještě možné úniky či kupříkladu neoficiální ilustrace, pak vlastně není mnoho důvodů, proč vůbec na nějakou motor show vůbec vyrážet. Tedy stran faktu, že ony novinky chcete vidět ma vlastní oči „z masa a kostí“.
Výjimkou v tomto ohledu není ani letošní frankfurtský autosalon, neboť zatím veškeré očekávané novinky již spatřily světlo světa. Aktuálně si pak můžeme představit Lamborghini Huracán Spyder, z něhož nám čelist k zemi rovněž nepadá. Jeho tvary se totiž již dopředu daly vytušit, neboť de facto stejně jako u Ferrari 488 Spider došlo ke „skalpování“. Tedy k odejmutí napevno uchycené střechy a implementaci unikátního krytu motoru.
Na rozdíl od maranellské značky se ovšem Lambo chlubí plátnem, nikoliv pevnými střešními panely, které po stisknutí tlačítka mizí za sedadly. Plná automatika však nechybí ani v tomto případě, přičemž větru a slunci se otevřete již za 17 sekund, a to i při rychlostech do 50 km/h. Huracán Spyder ovšem ve srovnání s kupátkem poněkud ztučněl, neboť suchá hmotnost narostla o 120 kilogramů na 1 542 kg.
Díky tomu a poněkud jiné aerodynamice došlo k zhoršení jízdní dynamiky, i když pod oním unikátním krytem najdete stále stejný 5,2litrový desetiválec naladěný na 610 koní a 560 Nm. Stovku s ním přitom Spyder pokoří za 3,4 sekundy, tedy o dvě desetiny pomaleji než sourozenec s pevnou střechou, dvoustovku pak za 10,2 sekundy (+ tři desetiny). Nejvyšší rychlost 325 km/h ale již zůstává zachována.
Dále se můžeme podívat na srovnání s předchozím Lamborghini Gallardo Spyder, vůči němuž je novinka o 40 procent tužší a zároveň nabízí o 50 % více přítlaku. Navíc díky technologii umožňující deaktivaci poloviny válců a systému start/stop došlo také k papírovému zlepšení spotřeby, která byla vypočítána na překvapivých 12,3 l/100 km. Tedy o 14 % méně než u předchůdce a o 0,2 l méně (opravdu méně) než u lehčího kupé.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že standardem jsou karbon-keramické brzdy, 20palcová litá kola Giano, LEDková světla či 12,3palcový TFT displej uvnitř. Mimo to nechybí sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary, v rámci střechy pak zákazníci mohou vybírat mezi černým, hnědým a červeným plátnem. K dispozici ovšem bude i personalizační program Ad Personam.
Ceny startují na sumě 186 450 Eur (cca 5 044 000 Kč) bez daně, přičemž zahrnují nejen nové tlačítko na středové konzoli, jež stahuje střechu, ale rovněž elektricky ovládané zadní okno. To je přitom možné ovládat nezávisle na zmiňovaném plátnu a tak umocňovat soundrack motoru.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.









Lamborghini Huracán Spyder vůči kupé nabralo nemalých 120 kilogramů, stovku tak pokoří o dvě desetiny sekundy později
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins