Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán Spyder je venku. Nabralo 120 kg a stovku dá „až“ za 3,4 s
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Skalpovaný rozzuřený býk stejně jako kupé počítá s 610 koňmi. Páruje je však s hmotností 1 542 kg, za kterou stojí příchod plátěné střechy.
Dnešní digitální věk je vůči autosalonům vskutku nevděčný, neboť utajit nějakou novinku až do slavnostní premiéry je prakticky nemožné. Navíc automobilky velmi často využívají k internetu k postupnému nebo rovnou úplnému virtuálnímu odhalení, pročež mnohdy jsme s novými vozy konfrontováni již měsíce před jejich živým debutem. Pokud k tomu navíc připočteme ještě možné úniky či kupříkladu neoficiální ilustrace, pak vlastně není mnoho důvodů, proč vůbec na nějakou motor show vůbec vyrážet. Tedy stran faktu, že ony novinky chcete vidět ma vlastní oči „z masa a kostí“.
Výjimkou v tomto ohledu není ani letošní frankfurtský autosalon, neboť zatím veškeré očekávané novinky již spatřily světlo světa. Aktuálně si pak můžeme představit Lamborghini Huracán Spyder, z něhož nám čelist k zemi rovněž nepadá. Jeho tvary se totiž již dopředu daly vytušit, neboť de facto stejně jako u Ferrari 488 Spider došlo ke „skalpování“. Tedy k odejmutí napevno uchycené střechy a implementaci unikátního krytu motoru.
Na rozdíl od maranellské značky se ovšem Lambo chlubí plátnem, nikoliv pevnými střešními panely, které po stisknutí tlačítka mizí za sedadly. Plná automatika však nechybí ani v tomto případě, přičemž větru a slunci se otevřete již za 17 sekund, a to i při rychlostech do 50 km/h. Huracán Spyder ovšem ve srovnání s kupátkem poněkud ztučněl, neboť suchá hmotnost narostla o 120 kilogramů na 1 542 kg.
Díky tomu a poněkud jiné aerodynamice došlo k zhoršení jízdní dynamiky, i když pod oním unikátním krytem najdete stále stejný 5,2litrový desetiválec naladěný na 610 koní a 560 Nm. Stovku s ním přitom Spyder pokoří za 3,4 sekundy, tedy o dvě desetiny pomaleji než sourozenec s pevnou střechou, dvoustovku pak za 10,2 sekundy (+ tři desetiny). Nejvyšší rychlost 325 km/h ale již zůstává zachována.
Dále se můžeme podívat na srovnání s předchozím Lamborghini Gallardo Spyder, vůči němuž je novinka o 40 procent tužší a zároveň nabízí o 50 % více přítlaku. Navíc díky technologii umožňující deaktivaci poloviny válců a systému start/stop došlo také k papírovému zlepšení spotřeby, která byla vypočítána na překvapivých 12,3 l/100 km. Tedy o 14 % méně než u předchůdce a o 0,2 l méně (opravdu méně) než u lehčího kupé.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že standardem jsou karbon-keramické brzdy, 20palcová litá kola Giano, LEDková světla či 12,3palcový TFT displej uvnitř. Mimo to nechybí sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary, v rámci střechy pak zákazníci mohou vybírat mezi černým, hnědým a červeným plátnem. K dispozici ovšem bude i personalizační program Ad Personam.
Ceny startují na sumě 186 450 Eur (cca 5 044 000 Kč) bez daně, přičemž zahrnují nejen nové tlačítko na středové konzoli, jež stahuje střechu, ale rovněž elektricky ovládané zadní okno. To je přitom možné ovládat nezávisle na zmiňovaném plátnu a tak umocňovat soundrack motoru.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Lamborghini Huracán Spyder vůči kupé nabralo nemalých 120 kilogramů, stovku tak pokoří o dvě desetiny sekundy později
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.