Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán přijde také jako zadokolka, dorazí i další nové verze
20.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřený Huracán má dorazit již příští rok, modelu s pohonem jedné nápravy bude vyhrazeno období následující. To je ovšem pouze začátek expanze.
Italská automobilka s býkem ve znaku představila o uplynulém víkendu v americkém Pebble Beach nový závodní speciál Huracán LP620-2 Super Trofeo. Ten již dle názvu dostal oproti standardnímu modelu nepatrně vyšší výkon, jenž směřuje pouze na zadní kola. Ačkoliv aktuálně je tato koncepce vyhrazena pouze okruhům, do budoucna by se tento stav měl změnit. Lamborghini totiž plánuje celou řadu dalších verzí svého desetiválcového modelu.
„Udělali jsme to již s Gallardem, takže možnost tu je. Jsme výrobce supersportovních aut s pohonem všech kol, ale proč bychom nemohli nabízet verzi s hnanou zadní nápravou?“ ptá se vcelku logicky šéf automobilky Stephan Winkelmann. A zároveň naznačuje, že takový vůz by šel stopách modelu LP550-2 Balboni. Výroba by se tentokrát omezila na asi 250 kusů, jejich cena by však ve srovnání s předchůdcem oproti základní verzi narostla.
Zadokolka je ovšem až druhá v pořadí, nejprve se Lamborghini chystá na „skalpování“ Huracánu. Otevřená verze by přitom měla dorazit již příští rok, modelu s jednou poháněnou nápravou je tedy vyhrazen rok 2016. Tím ovšem expanze značky neskončí. „Potřebujeme mnoho derivátů. Zákazníci je očekávají a my neustále potřebujeme něco nového, o čem se bude mluvit,“ dodává Winkelmann.
Je tedy zjevné, že Lamborghini chystá také návrat verze Superleggera, těšit se tak můžeme na příchod modelu s nižší hmotností a vyšším výkonem. Objevit se však mohou i označení SE, Super Performante a další, přičemž vše by uzavřela silniční verze Super Trofeo Stradale, která vzhledem a technikou odkáže na svého okruhového sourozence. A pak by přišel facelift a začalo by se nanovo.
Zda přitom vše skončí podle tohoto scénáře, je prozatím ve hvězdách. Jisté je tedy pouze tolik, že Lamborghini rozhodně neskládá ruce do klína, ale naopak pěkně přitápí pod kotlem.
Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo je prvním derivátem nového desetiválcového modelu. Určen je pouze pro okruhové využití, silniční zadokolka má ovšem dorazit již za dva roky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch