Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracan: nástupcem Gallarda nebude Cabrera, ale „hurikán“
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové nezměnili názor pouze v rámci názvu. Kvůli Porsche 911 Turbo totiž desetiválcové Lambo dostane také zcela novou hliníkovou platformu.
Nové desetiválcové Lamborghini je jedním z nejočekávanějších automobilů současnosti. Jeho odhalení je navíc prakticky na spadnutí, díky čemuž se vynořují stále nové špionážní fotografie či neoficiální informace. Do těch se občas přimíchá nějaké to oficiální video, to nám však spíše naznačuje, že Italové by měli změnit marketingové oddělení. Z daných záběrů se totiž nedozvíte absolutně nic, což je v naprostém kontrastu s informacemi, které přinesli kolegové z britského Auto Expressu. Podle nich se totiž nástupce modelu Gallardo nebude jmenovat Cabrera.
Při pohledu na nadpis článku asi nemá cenu chodit dlouho okolo horké kaše, takže rovnou zmíníme, že novým názvem je Huracan. To ve španělštině znamená „hurikán“, skutečný význam tohoto slova je ovšem trochu hlubší. Převzato totiž bylo od Mayů, kteří tak nazývali boha ohně, větru a bouře. Na výbušné Lambo tak padne jako ulité - vlastně mnohem více než Cabrera, jehož překlad odkazuje na pasačku koz (i když i to má u auta podobného typu svou poetiku...).
V obou případech je přitom zřejmé, že se Italové odklánějí od své tradice pojmenovávat nové vozy podle býků. I když ke Španělsku inklinují nadále - přičemž bychom se ani nedivili, kdyby se nakonec nějaký ten rozzuřený býk v tiskové zprávě objevil. Koneckonců, stačí jen zadat do internetového vyhledávače spojení „huracan bull“ a rázem vám vyjedou odkazy třeba na videa, na nichž pár býků toho jména můžete vidět v akci.
Opusťme ale nyní název (jenž si Lamborghini zaregistrovalo již v roce 2012, společně se jmény Urus a Deimos) a pojďme se podívat na techniku. V případě motoru je sice vše jasné, neboť pod kapotou opět najdeme 5,2litrový desetiválec, a neznámé nejsou ani převodovky. Očekává se totiž, že kromě sedmistupňového dvouspojkového automatu vůz i nadále dostane šestistupňový manuál. Změny ovšem nastaly u podvozku.
Původně se totiž očekávalo, že Lambo (i příští Audi R8, které se objeví v roce 2015) budou používat současnou, jen modernizovanou platformu. Poté se ovšem italští a němečtí inženýři projeli v koncernovém Porsche 911 Turbo (991) a rázem bylo rozhodnuto, že potřeba bude mnohem radikálnější řešení, aby bylo dosaženo vyššího úrovně dynamiky. Platforma tak nakonec bude zcela nová.
V rámci vzhledu se pak nové Lamborghini Huracan nechalo inspirovat limitovanou edicí Sesto Elemento, ovšem především zvenčí. Uvnitř by pro změnu vzorem měl být Aventador, což je patrné zvláště ze startovacího tlačítka, které se objevilo na stránkách projektu Hexagon.
Online odhalení novinky pak máme očekávat v závěru měsíce, přičemž naživo se Huracan ukáže v březnu v Ženevě. V té době však již má být naplno rozjetá výroba, neboť linky se prý roztočí na počátku nového roku.
Vybrané ilustrace a špionážní fotky Lamborghini Huracan
Lamborghini Huracan se objevilo na řadě špionážních fotek i neoficiálních ilustracích. Tehdy si ovšem ještě každý myslel, že se bude jmenovat Cabrera
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus