Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracan: nástupcem Gallarda nebude Cabrera, ale „hurikán“
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové nezměnili názor pouze v rámci názvu. Kvůli Porsche 911 Turbo totiž desetiválcové Lambo dostane také zcela novou hliníkovou platformu.
Nové desetiválcové Lamborghini je jedním z nejočekávanějších automobilů současnosti. Jeho odhalení je navíc prakticky na spadnutí, díky čemuž se vynořují stále nové špionážní fotografie či neoficiální informace. Do těch se občas přimíchá nějaké to oficiální video, to nám však spíše naznačuje, že Italové by měli změnit marketingové oddělení. Z daných záběrů se totiž nedozvíte absolutně nic, což je v naprostém kontrastu s informacemi, které přinesli kolegové z britského Auto Expressu. Podle nich se totiž nástupce modelu Gallardo nebude jmenovat Cabrera.
Při pohledu na nadpis článku asi nemá cenu chodit dlouho okolo horké kaše, takže rovnou zmíníme, že novým názvem je Huracan. To ve španělštině znamená „hurikán“, skutečný význam tohoto slova je ovšem trochu hlubší. Převzato totiž bylo od Mayů, kteří tak nazývali boha ohně, větru a bouře. Na výbušné Lambo tak padne jako ulité - vlastně mnohem více než Cabrera, jehož překlad odkazuje na pasačku koz (i když i to má u auta podobného typu svou poetiku...).
V obou případech je přitom zřejmé, že se Italové odklánějí od své tradice pojmenovávat nové vozy podle býků. I když ke Španělsku inklinují nadále - přičemž bychom se ani nedivili, kdyby se nakonec nějaký ten rozzuřený býk v tiskové zprávě objevil. Koneckonců, stačí jen zadat do internetového vyhledávače spojení „huracan bull“ a rázem vám vyjedou odkazy třeba na videa, na nichž pár býků toho jména můžete vidět v akci.
Opusťme ale nyní název (jenž si Lamborghini zaregistrovalo již v roce 2012, společně se jmény Urus a Deimos) a pojďme se podívat na techniku. V případě motoru je sice vše jasné, neboť pod kapotou opět najdeme 5,2litrový desetiválec, a neznámé nejsou ani převodovky. Očekává se totiž, že kromě sedmistupňového dvouspojkového automatu vůz i nadále dostane šestistupňový manuál. Změny ovšem nastaly u podvozku.
Původně se totiž očekávalo, že Lambo (i příští Audi R8, které se objeví v roce 2015) budou používat současnou, jen modernizovanou platformu. Poté se ovšem italští a němečtí inženýři projeli v koncernovém Porsche 911 Turbo (991) a rázem bylo rozhodnuto, že potřeba bude mnohem radikálnější řešení, aby bylo dosaženo vyššího úrovně dynamiky. Platforma tak nakonec bude zcela nová.
V rámci vzhledu se pak nové Lamborghini Huracan nechalo inspirovat limitovanou edicí Sesto Elemento, ovšem především zvenčí. Uvnitř by pro změnu vzorem měl být Aventador, což je patrné zvláště ze startovacího tlačítka, které se objevilo na stránkách projektu Hexagon.
Online odhalení novinky pak máme očekávat v závěru měsíce, přičemž naživo se Huracan ukáže v březnu v Ženevě. V té době však již má být naplno rozjetá výroba, neboť linky se prý roztočí na počátku nového roku.
Vybrané ilustrace a špionážní fotky Lamborghini Huracan
Lamborghini Huracan se objevilo na řadě špionážních fotek i neoficiálních ilustracích. Tehdy si ovšem ještě každý myslel, že se bude jmenovat Cabrera
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva