Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven

S citelně nižší hmotností a nakonec vyšším výkonem přichází nejnovější závodní býk. K dobru má dalších 10 koní, které posílá výhradně na zadní kola.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven

16.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S citelně nižší hmotností a nakonec vyšším výkonem přichází nejnovější závodní býk. K dobru má dalších 10 koní, které posílá výhradně na zadní kola.

Lamborghini Huracan už chvíli není horkou novinkou, však oficiálně odhalen byl už loni před Vánoci a před nedávnem jsme jej mohli přivítat i v České republice. Lambo má ale s vozem pochopitelně bohatší plány než představit jednu jeho verzi a odebrat se na kávu, a tak po několika avízech a neplánovaném předčasném odhalení vyrukovalo i se závodní verzí Super Trofeo.

Místem jejího debutu se stejně jako v případě McLarenu P1 GTR stala akce konaná tento víkend v okolí amerického Monterey. V tomto případě nejde o nedělní Concours d'Elegance, ale o sobotní Quail Motorsports Gathering, to ale nakonec není až tak důležité. To podstatné je, že vám nyní můžeme nové Super Trofeo nejen ukázat, ale říci vám také něco k jeho technice.

Zůstaneme-li ještě chvíli u vzhledu, pak musíme zrekapitulovat hlavně notně pozměněnou aerodynamiku pramení zjevně hlavně ve vyšší přítlak na obou osách. O ten se starají zejména modifikovaný přední nárazník, rozšířené boční prahy, monstrózní zadní křídlo a difuzor podobných rozměrů. Změněno bylo i řešení chlazení, což dosvědčují otvory na přední kapotě, výfukový systém s dvojicí centrálně umístěných koncovek a k nepřehlédnutí jsou rovněž kovaná kola s centrální maticí a slicky Pirelli P Zero.

Zásadní změnou je také snížení hmotnosti, která oproti silniční verzi poklesla o výrazných 151 kilogramů. Pokud tedy správně počítáme, mělo by Super Trofeo váži 1 271 kg. Detailnější technické specifikace zatím Lamborghini neuvolnilo, je ale zřejmé, že krom většího použití plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny má snížení hmotnosti na svědomí také eliminace pohonu všech kol - výkon motoru míří čistě na zadní osu.

To ostatně naznačuje už označení LP620-2, které dosvědčuje i další modifikaci - zvýšení výkonu motoru o 10 koní na rovných 620 kobyl. Ty míří přes sekvenční převodovku na už zmíněná zadní kola, co to ve výsledku dělá s dynamikou nebo okruhovými časy ale zatím Lamborghini nezveřejnilo. Moudřejší nejsme ani „veřejném promítání” v Monterey, a tak musíme počkat na další týdny a měsíce, než se dozvíme více...


Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven - 1 - Lamborghini Huracan LP620-2 Super Trofeo oficialni prvni 01Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven - 2 - Lamborghini Huracan LP620-2 Super Trofeo oficialni prvni 02Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven - 3 - Lamborghini Huracan LP620-2 Super Trofeo oficialni prvni 03Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven - 4 - Lamborghini Huracan LP620-2 Super Trofeo oficialni prvni 04Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven - 5 - Lamborghini Huracan LP620-2 Super Trofeo oficialni prvni 05Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven - 6 - Lamborghini Huracan LP620-2 Super Trofeo oficialni prvni 06Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven - 7 - Lamborghini Huracan LP620-2 Super Trofeo oficialni prvni 07Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven - 8 - Lamborghini Huracan LP620-2 Super Trofeo oficialni prvni 08Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven - 9 - Lamborghini Huracan LP620-2 Super Trofeo oficialni prvni 09
Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo je nakonec nejen lehčí a aerodynamicky příhodněji tvarované, ale také o 10 koní výkonnější

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.