Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán LP610-4: známe všechna data, dvoustovku dá pod 10 s
28.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Italská novinka akceleruje na stovku za 3,2 s, přitom chce jezdit za 12,5 l/100 km. Prodej má začít v druhé půli letošního roku.
Nové desetiválcové Lamborghini bylo jednou z prvních odhalených novinek letošního ženevského autosalonu. Italská automobilka totiž z kupé sňala krycí plachtu již před Vánoci a když k tomu navíc přičteme pomalu dva roky spekulací, které tomuto debutu předcházely, i nová videa, jež pro změnu následovala, pak by se mohlo zdát, že Huracán LP610-4 známe lépe než své boty. Jenže opak je pravdou, neboť s plnými technickými parametry byli dosud seznámeni jen potenciální majitelé.
Zbytek světa ovšem nemusí čekat až do úterka, neboť Italové dali svá data v plén již nyní. Začít můžeme samotným motorem, o kterém se dosud vědělo asi nejvíce. Tak tedy, objem 5,2 litru i počet válců zůstal zachován z předchozího Gallarda, výkon ale narostl na 610 koní a točivý moment na 560 Nm. Pětasedmdesát procent z něj je přitom k mání již od tisíce otáček (což je na atmosférické plnění působivé), zatímco omezovač motoru zasahuje v 8 250 ot./min.
S touto silou - a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která je momentálně jedinou volbou - vůz pokoří stovku za 3,2 sekundy a dvoustovku za 9,9 sekundy. Nejvyšší rychlost pak přesahuje 320 km/h, přičemž přesná hodnota bude záviset na odvaze řidiče a povětrnostních i silničních podmínkách. V rámci spotřeby pak můžeme očekávat stejné zlepšení jako v případě jízdní dynamiky, neboť průměr klesl z 14,7 l/100 km na 12,5 litru.
Pokračovat lze konstrukcí, která vznikla ve spolupráci techniků Lamborghini a Audi. Zadní přepážka a středový tunel jsou přitom z karbonu, zatímco na pomocné rámy, přední přepážku a komponenty zavěšení byl použit hliník. Podle šéfa vývoje Ulricha Hackenburga je přitom tato konstrukce (kterou dostane rovněž příští Audi R8) o 50 procent tužší než u předchozího Gallarda. V rámci hmotnosti však shodila 10 procent.
Při pohledu na výše zmíněné asi překvapí, že celková hmotnost stoupla z 1 410 kilogramů na 1 422 kg. Podle automobilky na tom vinu nese vyšší výbava interiéru i technologie zlepšující dynamiku, tedy také více elektronických systémů, jež hlídají vaše bezpečí. I přesto má ale Huracán nadále nabízet „absolutní sportovní zážitky spojené se snadnou ovladatelností“ a „luxusní a sportovně orientovaný interiér“.
Chybět samozřejmě nebude systém 4x4, který standardně přerozděluje výkon motoru v poměru 30:70 ve prospěch zadní nápravy. V extrémních podmínkách však může zamířit až 100 procent síly pohonné jednotky dozadu nebo 50 dopředu. Mimo to Huracán profituje z trojího nastavení šasí, kdy tlačítkem zvaným Anima (obdoba manettina) lze upravit odezvu motoru, převodovky či tlumičů.
Standardem je vedle karbon-keramických brzd (vpředu jsou 380milimetrové, vzadu 356milimetrové kotouče) a 20palcových kol s pneumatikami Pirelli P Zero základní tlumení náprav, za příplatek ovšem můžete sáhnout také po magneto-reologických komponentech. Mimo to pak v seznamu doplňků nechybí ani variabilní řízení zvané Lamborghini Dynamic Steering.
Uvnitř se objevuje 12,3palcový TFT displej, který lze konfigurovat ve třech úrovních (kromě standardu či otáčkoměru uprostřed lze přes celou plochu roztáhnout navigaci). Čalounění kombinující kůži Nappa a Alcantaru pak celý kokpit povyšuje na vyšší úroveň, finální vzhled ovšem díky rozsáhlému listu příplatků záleží čistě na vaší fantazii a obsahu peněženky.
Do prodeje přitom nové Lamborghini Huracán zamíří ve druhé půli letošního roku, přičemž cena se má pohybovat okolo 188 000 GBP (cca 6,2 milionu korun). To oproti Gallardu nepředstavuje až tak drastický posun, za což mohou zmiňované karbonové komponenty - jejich odlití z jediného kusu, které zabere jen 30 minut, totiž značně redukuje náklady.
Závěr našeho dnešního vyčerpávajícího povídání pak můžeme věnovat výhledu do budoucnosti, který není přívětivý vůči milovníkům manuálu. Jelikož po této převodovce dosud sahala jen 2 procenta zákazníků, Lamborghini její užívání zatrhlo. Nejisté je pak i užití pohonu zadních kol, v limitované edici by se však tato konfigurace objevit mohla.
Jistotou je naopak otevřená verze Spyder, která dorazí dříve než v případě předchozího Gallarda. Zatímco totiž původně jsme na kabriolet čekali tři roky od představení kupé, tentokráte by se tato doba měla zkrátit na 12 měsíců. Premiéra na letošním autosalonu v Los Angeles tak není zcela mimo mísu, přičemž prodej začne zkraje roku 2015.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Živé foto nového Lamborghini Huracán LP610-4
Oficiální fotogalerie nového Lamborghini Huracán LP 610-4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva