Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán LP 610-4 oficiálně: 610 koní na 1 422 kg
20.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Italské kupé je skutečně k mání jen s automatem. Stovku s ním zvládne za 3,2 sekundy, dvoustovku pod 10 s.
Co se ještě včera zdálo nemožné, to je dnes zcela oficiální. Paradoxem je, že ke změně došlo jen za částečného přičinění automobilky, která sice může být jediným původcem oficiálních informací, fotek či videí, jejich zveřejnění zrovna v tuto chvíli si ale jistě nepřála. Odhalení nového modelu Huracán LP 610-4 tak může jen smutně přihlížet a litovat milionů vražených do primitivního virálního marketingu, jež se soustředí na trojici mladíků pronikajících do nitra továrny. Tato videa byla ale opravdu spíše nudná než přínosná, díky čemuž mají předčasně zveřejněné fotky a informace dvojnásobnou cenu. Čtvrtou epizodu „projektu Hexagon” si ale stejně nenecháme ujít, už jen kvůli tomu, abychom viděli, zda daná trojka svého štěstí došla...
My však oproti nim máme o poznání větší „kliku”, neboť nástupce modelu Gallardo již známe pomalu do posledního šroubku. Začít přitom můžeme samotným názvem, který skutečně reflektuje španělský hurikán. Zadost však bylo učiněno také „býčí tradici”, neboť Huracán byl zvířetem, jež proslulo zápasy ve španělském Alicante v roce 1879. Přídomek za tímto názvem pak logicky odkazuje na výkon a poháněná kola, zrovna tyto atributy však nemůžeme odbýt ve zkratce, a to i přes fakt, že pohonná jednotka je pouze zrevidovaným 5,2litrovým desetiválcovým motorem, který užívalo i předchozí kupé a kabriolet.
Nově ovšem narostl výkon na 610 koní v 8 250 otáčkách, zatímco v rámci točivého momentu dostanete pod pravou nohu 560 Nm při 6 500 ot./min. Stovku tak vůz pokoří za 3,2 sekundy a na dvoustovku se rozjede za 9,9 s. Údaj o nejvyšší rychlosti bohužel již tak přesný není, neboť automobilka pouze naznačuje překročení mety 325 km/h. Neříká však o kolik. V rámci spotřeby je ovšem Lamborghini přesnější, neboť počítat prý máme s průměrem 12,5 l/100 km a splněním emisní normy Euro 6.
Díky rozsáhlému použití karbonu a hliníku se Italům podařilo udržet suchou hmotnost na 1 422 kilech (o 12 více než u Gallarda), z čehož nám plyne poměr 2,33 kg na koně. Zároveň ale máme počítat s vyšší tuhostí karoserie, stejně jako s celou řadou dalších novinek. Třeba se standardně dodávaným systémem start/stop nebo zcela novým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem LDF (Lamborghini Doppia Frizione). I když slovo „novým“ musíme dát do uvozovek, neboť se jedná o převzatou převodovku z faceliftovaného Audi R8.
Výkon ovšem i nadále směruje na všechna čtyři kola, přičemž přepínačem na volantu lze nastavit jízdní režim. K dispozici jsou úrovně Strada, Sport a Corsa, z nichž poslední zmíněná je určena především pro okruhové využití. V takovém případě se přitom nemají jen přiostřit reakce převodovky a motoru či pohonu všech kol, ale také zhutnit tón, jenž vychází ze čtveřice koncovek výfuku lemujících zadní difuzor.
Standardem jsou také karbon-keramické brzdy, řízení s variabilním posilovačem zvané Lamborghini Dynamic Steering nebo elektromagnetické tlumiče MagneRide ovšem již spadají mezi příplatky. Příď i záď pak zdobí LEDková světla, zatímco do interiéru se nastěhoval 12,3palcový TFT displej zobrazující vše od rychlosti až po pokyny navigace. A nechybí ani záplava karbonu a Alcantary.
Veškeré další informace včetně ceny zveřejní Lamborghini až blíže veřejnému debutu, který je naplánován na březnový autosalon v Ženevě. Do prodeje by pak nový Huracán LP 610-4 měl zamířit ještě před příchodem léta, zatímco spřízněná druhá generace zmiňovaného Audi R8 dorazí o rok později.
Kompletní fotogalerie nového Lamborghini Huracán LP 610-4
Zdroj: Lamborghini přes Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva