Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán GT3: ostrá zadokolka je tu, váží jen 1 239 kilo
22.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Okruhové provedení vypadá agresivněji. Přitom shodilo téměř 200 kg, za což vděčí záplavě karbonových vláken i absenci pohonu 4x4.
V posledních dnech obletělo svět video dokumentující děsivou nehodu českého Lamborghini Huracán. Ta se stala ve více než třísetkilometrové rychlosti a je skoro zázrak, že se nikomu nic vážného nestalo. Ze samotného vozu ovšem zůstala hromada šrotu, která málem zastínila i prezentaci závodního provedení GT3. To bylo odhaleno včera večer v sídle značky v Sant'Agata Bolognese, přičemž účastnit se bude vytrvalostních závodů série Blancpain.
Pro tyto účely bylo standardní provedení upraveno dle specifikací mezinárodní automobilové federace FIA a kupříkladu uvnitř profituje z plnohodnotné ochranné klece. Modifikován byl také přední a zadní pomocný rám, zatímco šasí spoléhá na hliník a karbon. Kromě toho se do výbavy nastěhovaly šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní brzdy, jež najdeme za koly s pneumatikami o rozměru 315/680 vpředu a 325/705 vzadu.
Pohled do interiéru zatím značka nabízí jen skrze video, kromě oné závodní klece v kabině ovšem najdeme také nový multifukční volant, karbonovou závodní sedačku ve specifikaci 8862, hasicí systém nebo inovovaný střešní systém, jež umožňuje zdravotníkům rychlý přístup k pilotovi v případě nehody. Více se ovšem o kokpitu nezmiňuje ani tisková zpráva, zamířit tak můžeme k exteriéru, který je nejen díky zelenému laku viditelný již na dálku.
Oproti standardní verzi máme tu čest se stavitelným předním spoilerem, bočními stabilizátory, pozměněnou kapotou nebo lamelami nad předními koly, jež navyšují přítlak. Patřičně rozšířeny byly také blatníky, na které navazují rozšířené boční prahy a vše korunuje mohutné zadní křídlo či rozměrný difuzor. Mezi nimi pak najdeme dvojité kulometné hnízdo, tedy dvojici koncovek sportovního výfukového systému.
Technickou stránku věci Lamborghini spíše tají, než aby se jí chlubilo, a tak víme pouze tolik, že modifikovaný 5,2litrový motor V10 je spřažen se šestistupňovou sekvenční převodovkou a závodní spojkou. Výkon zůstává neznámý, rozpohybovat však musí pouze 1 239 kilogramů. To oproti standardu představuje takřka 200kilovou dietu, vše ale musí ještě schválit FIA. Je tak možné, že finální cifra se ještě lehce pozmění.
Měnit by se ovšem již nemělo rozložení hmotnosti, která počítá s poměrem 42:58 mezi přední a zadní nápravou. Tím nám ale dostupná fakta končí. Dodat již můžeme pouze tolik, že oproti standardu je verze GT3 ryzí zadokolkou, která je velmi svolná ke smykům, jak nám dokládá přiložené video. Cena pak byla stanovena na 369 000 Eur (cca 10 327 000 Kč) a v prvním závodě série Blancpain se se objeví už v dubnu tohoto roku v italské Monze.
Lamborghini Huracán GT3 se pyšní upraveným zevnějškem i spartánským interiérem. Mimo to shodilo takřka 200 kilo a posílilo v motorovém prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch