Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán GT3: ostrá zadokolka je tu, váží jen 1 239 kilo
22.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Okruhové provedení vypadá agresivněji. Přitom shodilo téměř 200 kg, za což vděčí záplavě karbonových vláken i absenci pohonu 4x4.
V posledních dnech obletělo svět video dokumentující děsivou nehodu českého Lamborghini Huracán. Ta se stala ve více než třísetkilometrové rychlosti a je skoro zázrak, že se nikomu nic vážného nestalo. Ze samotného vozu ovšem zůstala hromada šrotu, která málem zastínila i prezentaci závodního provedení GT3. To bylo odhaleno včera večer v sídle značky v Sant'Agata Bolognese, přičemž účastnit se bude vytrvalostních závodů série Blancpain.
Pro tyto účely bylo standardní provedení upraveno dle specifikací mezinárodní automobilové federace FIA a kupříkladu uvnitř profituje z plnohodnotné ochranné klece. Modifikován byl také přední a zadní pomocný rám, zatímco šasí spoléhá na hliník a karbon. Kromě toho se do výbavy nastěhovaly šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní brzdy, jež najdeme za koly s pneumatikami o rozměru 315/680 vpředu a 325/705 vzadu.
Pohled do interiéru zatím značka nabízí jen skrze video, kromě oné závodní klece v kabině ovšem najdeme také nový multifukční volant, karbonovou závodní sedačku ve specifikaci 8862, hasicí systém nebo inovovaný střešní systém, jež umožňuje zdravotníkům rychlý přístup k pilotovi v případě nehody. Více se ovšem o kokpitu nezmiňuje ani tisková zpráva, zamířit tak můžeme k exteriéru, který je nejen díky zelenému laku viditelný již na dálku.
Oproti standardní verzi máme tu čest se stavitelným předním spoilerem, bočními stabilizátory, pozměněnou kapotou nebo lamelami nad předními koly, jež navyšují přítlak. Patřičně rozšířeny byly také blatníky, na které navazují rozšířené boční prahy a vše korunuje mohutné zadní křídlo či rozměrný difuzor. Mezi nimi pak najdeme dvojité kulometné hnízdo, tedy dvojici koncovek sportovního výfukového systému.
Technickou stránku věci Lamborghini spíše tají, než aby se jí chlubilo, a tak víme pouze tolik, že modifikovaný 5,2litrový motor V10 je spřažen se šestistupňovou sekvenční převodovkou a závodní spojkou. Výkon zůstává neznámý, rozpohybovat však musí pouze 1 239 kilogramů. To oproti standardu představuje takřka 200kilovou dietu, vše ale musí ještě schválit FIA. Je tak možné, že finální cifra se ještě lehce pozmění.
Měnit by se ovšem již nemělo rozložení hmotnosti, která počítá s poměrem 42:58 mezi přední a zadní nápravou. Tím nám ale dostupná fakta končí. Dodat již můžeme pouze tolik, že oproti standardu je verze GT3 ryzí zadokolkou, která je velmi svolná ke smykům, jak nám dokládá přiložené video. Cena pak byla stanovena na 369 000 Eur (cca 10 327 000 Kč) a v prvním závodě série Blancpain se se objeví už v dubnu tohoto roku v italské Monze.
Lamborghini Huracán GT3 se pyšní upraveným zevnějškem i spartánským interiérem. Mimo to shodilo takřka 200 kilo a posílilo v motorovém prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024 - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.