Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Gallardo Spyder Performante: kila i střechu dolů!
19.11.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Odlehčená verze roadsteru? A proč ne? U Lamborghini si již brzy budete moci pořídit Gallardo LP 570-4 Spyder Performante, které kráčí ve stopách špičkového kupé Superleggera. Nabídne tak více výkonu v lehčím balení.
Pravdou je, že odlehčené Gallardo Spyder je o nějakých 100 kilogramů těžší než kupé, zřejmě i proto mu automobilka říká raději Performante a slůvko Superleggera ponechává jen pro označení úplně nejlehčího Gallarda v nabídce. Přesto jde o dílko více než zajímavé.
Hlavní změnou i u verze Performante zůstává snížení pohotovostní hmotnosti, která poklesla o 65 kg na výsledných 1 485 kg. Důsledky diety přitom můžeme vidět vně i uvnitř vozu. Projevují se hlavně rozsáhlejším použití CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic, tedy plast zpevněný karbonovými vlákny), kterého si můžete všimnout třeba na předním nárazníku, zadním difuzoru, nebo přítlačném křídla. Z „karbonu” jsou navíc kryt motoru, kryty vnějších zpětných zrcátek, středový tunel v interiéru nebo skořepinová sedadla řidiče i spolujezdce.
CFRP má na svědomí 40 procent snížení hmotnosti, o zbytek se postaral hliník, který tvoří část karoserie vozu a také několik zdánlivých drobností. Mezi ně se řadí i odlehčená 19" kola s polozávodními pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, jež jsou rovněž lehčí než běžné „pryže”. Tato sada ušetři celkem 13 kilogramů hmotnosti.
Pod kapotou se nachází motor známý již ze Superleggery. Desetiválec o objemu 5,2 litru dodává výkon 419 kW (570 koní) při 8 000 ot./min., který je přenášen na všechna kola přes šestistupňový „automat”, nebo stejně vybavenou manuální převodovku (alternativní volba bez příplatku). Vůz pak dosáhne rychlosti 100 km/h za 3,9 sekundy (o 0,5 s horší hodnota než u Superleggery) a dosáhne rychlosti nejvíce 324 km/h.
Zpomalení mají na starosti ocelové kotoučové brzdy a o průměru 365 mm vpředu a 356 mm vzadu, které mohou být za příplatek nahrazeny i karbon-keramickými kotouči o 380 mm.
Kdy se Gallardo Spyder Performante objeví na trhu a za jakou cenu, to zatím nevíme. Automobilka ale slibuje oba údaje zveřejnit již brzy.















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 6 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nejnovější články
Sbohem, třícípá hvězdo. Mercedes právě odpravil sám sebe novým CLA, je to nevzhledné, lacině působící 2,1tunové zklamání
před 3 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 4 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 6 hodinami Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva