Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Gallardo Spyder 2013: facelift i pro roadster, automat se stává povinným
13.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřený model ze Sant'Agata Bolognese dostane stejný přední a zadní nárazník jako kupé, k dispozici ovšem bude jen s automatickou převodovkou.
Při obcházení stánku Lamborghini na pařížském autosalonu nás trochu zarazilo, že za avizovaným modelem Nova vidíme pouze faceliftované Gallardo kupé, roadster vedle něj exhiboval v původní podobě. Inovace pro otevřenou verzi LP 560-4 na sebe ovšem nenechaly dlouho čekat a ukázaly se světu hned po skončení pařížské motor show.
Podle očekávání přitom po stránce designové nic nového nepřinesla. Přední nárazník je tentýž, jaký najdete na kupé, stejná je i záď. Přičemž na obou panelech karoserie najdeme trojúhelníky, na jejichž přítomnost již začali mnozí fanoušci značky reptat. Jestli se zrovna vám tyto změny líbí, nebo nikoli, to posuďte sami, Lamborghini ale vždy byla tak nějak hranatá a Gallardo je dnes zkrátka ještě o něco hranatější, to je celé.
Bez ohledu na váš či náš názor proti vůli italské automobilky už nic nezmůžeme, ta si ostatně v poslední době dělá co chce, ať to smysl dává, nebo nikoli. Protestovat tak asi nemá smysl ani proti vlastně jediné podstatné technické změny - Spyder již bude nadále vybaven pouze automatickou převodovkou, i kdybyste se jako zákazník zatímco pro kupé zůstává manuál nadále vyhrazen. Nechceme Lamborghini sahat do svědomí, ale když už nic jiného, mohla by alespoň pro vůz nabídnout trochu lepší automat než vskutku tristní robotizovaný e-gear, který je pomalý i nekomfortní a z pod palbou kritiky by byl i kdy se objevil v nějakém supermini. Natož pak ve vrcholném sporťáku.
Tímto změny oproti loňsku či rozdíly oproti modelu s pevnými střešními panely končí. To znamená, že Gallardo Spyder dostane před zadní nápravu identický 5,2litrový motor V10 o výkonu 560 koní, jaký používal předchůdce. Stejný názor pak mělo Lamborghini i na pohon všech kol, ostatně vůz si nadále říká LP 560-4, což prozrazuje vše. Pokud by vás zajímaly údaje o dynamice, pak pro rekapitulaci dodáme dva údaje - 4,0 s a 324 km/h.
Inovované provedení by se prodeje dostane ještě letos, změnu ceny asi nelze očekávat.






Spyder se dočkal stejné vizuální modernizace jako Lamborghini Gallardo LP560-4 ve verzi kupé. K dispozici však bude otevřený model jen s mizernou automatickou převodovkou e-gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB