Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Gallardo LP 550-2 Spyder: skalpovaný Balboni
17.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lamborghini nám dále dává najevo, že model Gallardo zatím rozhodně není zralý na důchod. Po ostré silniční verzi přichází s něčím pro fajnšmekry.
Vzpomenete si ještě na Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni? Šlo o kupé věnované nejznámějšímu a nejzasloužilejšímu testovacímu jezdci italské automobilky. Ano, tomu, který se třeba v roce nebál testovat model Countach na italské okresce v rychlostech i přes 290 km/h. Proč to dělal? Protože Lamborghini žádný testovací okruh tehdy nemělo a sám Balboni říkal, že firma dělá silniční auta, tak proč je testovat primárně na okruhu.
Považujte to za nebezpečné, faktem ale je, že právě díky podobným pilotům schopným najít limity těchto aut i na cestách, kde jsou nakonec stejně používány nejčastěji, se z nich stávají mnohem lepší vozy. Odladit auto pro fungování na okruhu s hladkým povrchem plným geometricky přesných zatáček je sice pěkné, k čemu vám to ale bude na polorozbité české cestě v „parabolice” za nedalekou stodolou je minimálně otázkou. Balboni se mezi dalšími postaral o to, aby hned několik generací aut ze Sant'Agaty fungovalo prostě všude a mnozí majitelé mu za to den co den, mnohdy nevědomky posílají své díky.
Netřeba ani mluvit s Valentinem Balbonim, abyste pochopili, že na vývoji spousty věcí musel participovat i přes svůj přirozený odpor k nim. Čtyřkolky a automaty, to není jeho šálek kávy, proto snad jako jistou kompenzaci dostal „vlastní” edici Gallarda, která má nejen jeho jméno, ale i „jeho” techniku - manuální převodovku a pohon zadních kol. To všechno už je ale dnes minulostí, proč to tedy znovu vytahujeme? Inu proto, že právě toto provedení se nyní dočkalo i otevřené verze Spyder.
Lamborghini tím jasně dává najevo, že dřívější spekulace o konci životní cesty Gallarda jsou liché a nedávno představené provedení LP570-4 Supertrofeo Stradale není jen labutí písní. Však jsme nedávno psali i to, že nástupce v podobě modelu LP600-4 Cabrera si s příchodem dá ještě na čas. Jméno novinky tentokrát nenese stopy po Balboniho jméně, možná byla jedna edice už dost, pravděpodobněji ale provedení Spyder už není tak podle jeho gusta. Nový vůz je každopádně tady, představen byl kde jinde než na právě probíhající Auto Show v Los Angeles a jmenuje se prostě Gallardo LP 550-2 Spyder.
Potvrdily se tak spekulace, které jsme publikovali teprve před pár týdny. Vůz sám o sobě nepřináší vlastně nic nového a to zásadní na něj prozrazuje už jeho jméno - jeho motor 5,2 V10 generuje až 550 koní výkonu, který míří výlučně na kola zadní nápravy obouvající pneumatiky 295/30 ZR19 (přední kola používají 235/35 ZR19). Co se z názvu nedočtete, k dispozici je nejen automatická, ale i manuální převodovka a co je naopak z názvu více než zřejmé, vůz má k dispozici plátěnou stahovací střechu.
Hmotnost ve výši 1 520 kilogramů se vzhledem ke koncepci auta podařilo udržet na relativně rozumném čísle a i její rozložení mezi nápravy v poměru 47:53 (příď:záď) je s ohledem na uprostřed uložený motor působivé. I díky tomu všemu dokáže novinka zrychlit na stovku za 4,2 sekundy a dosáhnout rychlosti až 319 km/h. Myslím, že si není nač stěžovat.
Lamborghini pochopitelně říká, že si vyhrálo s nastavením vozu tak, aby i s pohonem čistě zadní osy fungoval jak měl, konkrétně ale hovoří jen o nastavení tlumičů a upravené aerodynamice. Zajímavější jsou ale slova Stephana Winkelmana, který o Gallardu LP 550-2 Spyder řekl, že nabídnutím tohoto modelu činí automobilka další krok směrem k puristům, které zatím Lamborghini příliš neoslovovalo. Je si vědom toho, že podobných zákazníků firma nemá příliš, ale jak to změnit jinak než nabídnout jim co chtějí a co mnozí konkurenti přestávají vyrábět?
To jsou velmi pozitivní slova nasvědčující i cosi o tom, že se zvěstmi o odporu Lamborghini proti manuálním převodovkám to nebude tak žhavé. Však co by to bylo za auto pro puristu bez ručního řazení...
Lamborghini Gallardo LP 550-2 Spyder nabídne vskutku pozoruhodnou kombinaci vlastností: 550 koní, manuální převodovku, pohon zadních kol a chybějící střechu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 3 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 5 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 6 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 8 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Onboard videa 12.24. 12:21 - Stepan
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch