Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Gallardo Blancpain: lehký „hodinář”
27.9.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud chcete, aby vaše auto šlapalo jako hodinky, útěchu dle zavedených klišé zřejmě nebudete hledat u italské automobilky. Chyba lávky, jedině u italského Lamborghini totiž najdete vůz nesoucí jméno věhlasné hodinářské firmy Blancpain.
„Hodináře” v názvu jsme si tedy rozklíčovali, ale proč by měl být lehký? Inu, tato speciální edice Lamborghini Gallardo vychází z provedení LP570-4 Superleggera, které je se svými 1 340 kg daleko nejlehčím produkčním „Lambem” současnosti. A v provedení Blancpain neváží ani o gram více.
Abychom to ale vzali pěkně popořádku, ona hodinářská firma je tituálrním sponzorem závodní série Lamborghini Super Trofeo a celou omezenou edici Gallarda Blancpain tak lze považovat za jakýsi projev reciprocity. Blancpain spojil své jméno s Lamborghini, Lamborghini nyní spojilo své jméno s Blancpain, jak jednoduché.
Vůz se krom výjimečně nízké hmotnosti, upraveného pětlitrového desetiválce s výkonem 570 koní a pohonu všech kol vyznačuje též velkým zadním přítlačným křídlem a specifickým krytem motoru, který má usnadnit jeho odvětrávání. Dále jsou zde jiná kola, keramické brzdy se žlutými třmeny nebo karbonové kryty zrcátek a stejně provedený zadní difuzor. Interiér je pak vyveden v kombinaci karbon-alcantara, mnoho jiných materiálů v něm věru nenajdete. Dokola kolem se pak objevuje žluté logo firmy Blancpain, vždy na černém poli, neboť právě jen v černé barvě se tato omezená edice Gallarda bude vyrábět.
Ptáte se na dynamiku? Ta je ještě úchvatnější než vzhled - s poměrem hmotnosti k výkonu ve 2,35 kilogramu na koně se vůz může pochlubit zrychlením na stovku za 3,2 sekundy a na dvě stě za 10,2 s. Maximální rychlost činí „více než 320 km/h.”
Řeč již padla na omezenou edici, bohužel ale zatím nevíme, kolik kusů tohoto provedení se dostane do výroby. Stejně tak netušíme, kolik bude stát. To vše bychom se ale měli dozvědět na pařížském autosalonu, kde vůz zažije svou veřejnou premiéru.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
24.11.2024 - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
24.11.2024 - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
24.11.2024 - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
24.11.2024 - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
24.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch