Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Gallardo 2013: nejen zvláštní edice, ale i drobný facelift
26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Novinky pro Gallardo nakonec nespočívají jen v edici Tecnica, také výchozí verze nyní vypadá agresivněji ve verzích kupé i roadster.
Pařížský autosalon se zítra nestane jen dějištěm premiéry speciálního Lamborghini, jak se ještě k večeru mohlo zdát, svůj debut si tam odbude i jakýsi facelift „standardního” Gallarda LP 560-4. Oproti soudobému modelu byl upraven hlavně přední nárazník, kde najdete nové vstupy vzduchu. Ty přitom mnohem více připomínají Lexus LFA než Aventador. Postoj rozzuřeného býka tím ovšem není vůbec narušen.
Mimo to Gallardo bude profitovat z nových 19palcových kol Apollo v matně černém provedení se stříbrnými linkami. Vzadu pak byly rozšířeny ventilační otvory pohonné jednotky, kterou zůstává 5,2litrový motor V10 produkující stále stejných 560 koní a 540 Nm točivého momentu. Výčet změn uzavírá nově dodaný paket Style Package, s nímž přichází několik odlišně lakovaných panelů karoserie.
Daleko více ale lenošili technici Lamborghini při faceliftu vrcholných modelů LP 570-4 Superleggera a LP 570-4 Spyder Performante. Ohlašovaný upgrade v podobě verze Edizione Tecnica se totiž mimo začlenění karbon-keramických brzd do standardní výbavy zaměřuje pouze na větší vizuální agresivitu vozu. Dosáhnout byste jí přitom měli objednáním jedné ze tří verzí dvouodstínového laku.
Tím ale opravdu končíme, ani v tomto případě totiž nebylo sáhnuto na motor vyladěný na 570 koní. Stejně tak se odlišně lakované střešní oblouky a čelní vstupy vzduchu neprojevily na úbytku hmotnosti, která činí 1 340 kg. Na druhou stranu, kde není nic rozbité, tam není třeba nic opravovat. To dvojnásobně platí pro kupé i kabriolet LP 550-2, které pokračují beze změny.
Co je u Gallarda tak trochu rozbité je automatická převodovka e-gear, která nabízí na dnešní poměry vskutku mizerné fungování na úrovni robotizovaných manuálů první poloviny minulé dekády (z té doby také pochází...). Ani tu ale tento skorofacelift nenahrazuje, vydržet s ní budeme muset až do příchodu další generace.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Na stánku Lamborghini byl přítomen i šéf značky Stephan Winkelmann, který se posadil do nového Gallarda
Standardní verze Lamborghini Gallarda LP 560-4 dostala nové čelní vstupy vzduchu, jiná 19palcová kola a rozšířené ventilační otvory na zádi
Facelift modelů LP 570-4 Superleggera a LP 570-4 Spyder Performante se omezil pouze na vizuální vyčlenění nové Edizione Technica
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus