Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini dál odmítá elektromobily. „Nenabízí konzistentní výkon, nesplňují požadavky zákazníků,” říká šéf
10.12.2023 | Petr Miler
V podstatě nejde o nic jiného než uvedení základních faktů, která stanovují technickou a obchodní hranici použitelnosti elektrického pohonu. Bavit se dnes o nich je ale pro mnohé hřích, Francesco Scardaoni tedy asi zhřešil.
Můžeme to zopakovat tisíckrát, někteří to ale stejně odmítají slyšet. Nemáme žádný problém s elektrickými auty jako takovými, pouze důrazně upozorňujeme na to, že kvůli svým technickým a ekonomickým limitům nejsou vhodná pro všechna myslitelná využití automobilu, zdaleka ne. To je celé. Stačí se na věc podívat rozumně, říci si, že tyto vozy jsou vhodné pro to a nevhodné pro ono a dát jim ospravedlnitelnou roli v jakémsi mixu řešení osobní i jiné mobility. A žádná debata se rázem nevede.
Ne, někteří se prostě vzhlédli v tom, že elektromobil je ideálním řešením pro všechny a všechno. A místo toho, aby se za toto své přesvědčení prali otevřenou diskuzí, jdou po každém, který si dovolí říkat něco jiného vším myslitelným od nálepkování a jiného očerňování až po snahu o devastaci jeho osobního či pracovního života. Proč to asi dělají? Že by neměli argumenty, kterými by výše zmíněné dokázali zvrátit? Obecně vzato nikdy neexistuje jedno ideální technické řešení pro zabezpečení čehokoli. A elektromobily to v případě dopravy teprve nejsou.
V tomto prostředí není divu, že si i málokdo ze zástupců významných automobilek dovolí proti současné mašinérii vystoupit, ať už si myslí cokoli. Také on by tím riskoval. O to více je třeba ocenit každého, kdo to přece jen dělá, kdo nemá problém vytáhnout fakta místo dogmat a připomenout, že elektromobily nejsou tou zázračnou stříbrnou kulkou, která všechno zachrání.
Jedním z takových je Francesco Scardaoni, šéf Lamborghini pro Asijsko-pacifický region, který byl při příležitosti uvedení nového hybridního modelu Revuelto na australský trh tázán, kdy italská automobilka přejde na elektrický pohon. Ta ale v tuto chvíli něco takového dál odmítá. A má pro to ryze racionální důvody.
Přechod na elektromobily nepřijde, dokud tato auta budou vyžadovat kompromisy v oblasti „jízdních vlastností a konzistence dodávek výkonu”. Problémem jsou pochopitelně baterie, které jsou jednak příliš těžké, současně ale mnoho nevydrží ani z hlediska kapacity, ani z hlediska schopnosti pohon soustavně zásobovat dostatečným množstvím energie. To už jsme viděli mnohokrát.
„Pokud teď vytáhnete čistě elektrické auto na okruh, jeho výkon není konzistentní, což znamená, že absolvujete dvě tři kola a auto se buď přehřeje, nebo začne ztrácet výkon,” řekl Scardaoni. „To je důvod, proč stále nechceme u sportovních aut používat čistě elektrický pohon. Nesplňuje to požadavky našich zákazníků a Lamborghini jako společnost naslouchá tomu, co si zákazníci přejí,” uvedl dále.
Jak prosté, milý Watsone, chce se říci. Je to pořád to samé - elektromobily mají své technické limity i limity z hlediska schopnosti oslovovat podstatnou část klientely. Za takové situace přece nemůže nikdo soudný říci, že za pár let nebude prodávat nic jiného. Mnozí to ale přesto dělají a zdá se, že se musíte jmenovat něco jako František a dělat na vysokém postu u významné automobilky, abyste byli schopni to prohlásit. Prakticky to samé těsně před Francescem Scardaonim prohlásil Franciscus van Meel z BMW M.
Pokud Lamborghini nabídne nějaké elektrické auto, nebude to sporťák, ale něco jako SUV, prostě cestovní auto ve stylu konceptu Lanzador níže, navíc nejdřív za 5 let. Tam se elektrický pohon uplatnit může, pro tradičně střižené modely ale v tuto chvíli zjevně neexistuje schůdná technická cesta, kterou by se firma mohla vydat. A tak si počká, podle Scardaoni nechce být první, kdo nabídne elektrická auta, ale „chce být nejlepší”. Něčeho takového se současnými limity elektrického pohonu nejde dosáhnout.




Na elektrické sporťáky Lamborghini zapomeňte, automobilka je dál odmítá kvůli jejich nedostatkům technického i ekonomického ražení. Pokud nějaké elektrické Lambo dorazí, bude to sériové provedení SUV-GT Lanzador, které firma ukázala letos. Foto: Lamborghini
Zdroj: Drive
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 20:41
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 10:13
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl včera 21:13
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha 14.4.2025
Nejnovější články
V Nizozemsku ještě víc zpomalí domácí nabíjení elektromobilů, většina lidí prý nic lepšího stejně nepotřebuje
před 5 hodinamiRusové ukázali nové monstrum na rozhánění demonstrantů. Říká si Stěna a funguje stejně brutálně jako vypadá
před 6 hodinamiJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
před 8 hodinamiNěkdo ukradl 900 nových motorů z továrny Kie, firmě trvalo 5 let, než si toho všimla
před 9 hodinamiTohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.16. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.16. 20:25 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 14:52 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom