Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Centenario vzejde z Aventadoru, dorazí maximálně 20 kusů
22.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle šéfa italské značky odpovídá počet limitované edice rovnováze mezi svobodou techniků a výrobními náklady. Základ pokoří vzhledem i dynamikou.
Okolo italské automobilky Lamborghini je v poslední době neobyčejně živo, za čímž stojí hlavně plánovaná expanze. Značka totiž přepřáhne ze dvoučlenného portfolia na tříčlenné, což možná sice na první pohled není krok srovnatelný s tím Armstrongovým, nicméně výrobce sportovních vozů musel kvůli jeho realizaci prakticky zdvojnásobit veškeré své produkční kapacity a také nemalou měrou navýšit personál. Nicméně i s příchodem SUV se nemá změnit strategie, kterou se firma ubírá v posledních letech a jež je kromě základních kupátek a kabrioletů spojena také se speciálními edicemi.
Jak jistě již velmi dobře víte, značka se 28. dubna příštího roku chystá oslavit stoleté výročí narození zakladatele automobilky Ferrucia Lamborghiniho. A u té příležitosti odhalí na ženevském autosalonu novou limitovanou edici nazvanou vcelku logicky Centenario. O té se prozatím hovořilo pouze ve spekulativní rovině, nyní si ovšem danou skládanku můžeme doplnit několika oficiálními střípky, jež utrousil její možná zakrátko již bývalý šéf Stephan Winkelmann.
Podle Němce, který ovšem vyrostl v Itálii, bude novinka vyrobena maximálně ve 20 kusech. Tento počet je prý ideální, neboť staví do rovnováhy svobodu techniků, homologaci a náklady spojené s výrobou. Podstatné je, že zákazníci se budou v takových případech cítit výjimečně a nebudou se zdráhat vyplatit opravdu horentní sumu za vůz, který sice použije platformu některého již existujícího modelu, ale ve všech dalších ohledech bude zcela jiný.
Winkelmann sice přímo neřekl, že Centenario vyroste na základech Aventadoru, nicméně dodává, že většina limitovaných edic je postavena právě na jeho architektuře. Design však bude zcela unikátní, po stránce jízdní dynamiky a inovací pak má jít o zcela odlišný vůz. Dočkáme se tedy hybridizace či přeplňování? To ani omylem, takové pohonné ústrojí dle Winkelmanna sporťákům nevyhovuje. Zapomenout máme i na pohon zadních kol.
Nicméně se zadokolkami Lamborghini evidentně neskončilo pouze odhalením modelu Huracán LP580-2. Šéf značky totiž dodal, že vůz byl od počátku vyvíjen jako variabilní, pročež má Lamborghini nyní více času na výrobu verzí, o kterých dříve ani nesnilo. Dokonce bychom se tak časem mohli dočkat ještě levnější varianty, nicméně takový krok zrovna v dohlednu není. A vlastně ani není jisté, zda bude realizován.










Lamborghini Centenario půjde ve stopách edic jako Veneno
Zdroj: Piston Heads
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
dnesRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
před 6 hodinamiFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
před 8 hodinamiNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
před 9 hodinamiAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
před 11 hodinamiŠéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva